abit KT7ATI drivers xp, vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 15:29

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik heb dus een abit KT7A moederboard. Nu heb ik problemen met mijn brander, die doet het niet goed in een bepaalde configuratie met hoe ik hem heb opgehangen zeg maar. Toen zei iemand dat ik ff nieuwe drivers voor mijn moederboard moest installeren, dus ik gedaan. Maar nu zeg tie telkens als ik opnieuw heb opgestart (windows XP) dat ie nieuwe hardware heeft gevonden. Vervolgens wil die dat gaan installeren maar moet ik zelf een lokatie opgeven waar die drivers staan, terwijl ik ze net geinstalleerd heb!... :?

Ik had al eerder drivers geinstalleerd (daar komt ut door, want vanaf toen heeft ie dat gezegd) maar blijkbaar niet de goeie... Nu heb ik wel goeie (xp) drivers geinstalleerd, maar hij blijft het zeggen, bovendien doet mn brander nog steeds brak... :r help me out here.... ;(

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Niemand??....

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Met Xp moet je niet de nieuwe VIA drivers installeren, dat probleem heb ik ook gehad....dat gaat niet goed.
Hij komt inderdaad telkens met de melding dat hij nieuwe hardware gevonden heeft IDE BUSmaster controller.
Je moet even bij eigenschappen van deze computer naar apparaatbeheer of devicemanager. Daar moet je de IDE BUSMaster controller oproepen en rollbackdriver runnen.
Dan gooit hij weer te oude XP drivers hiervoor op.
Als het je lukt kun je ook het beste even Via Drivers update nog een keer runnen en dan in plaats van installen, de drivers even uninstallen. ALs het goed is moet het zo weer goed gaan.

Als je de drivers niet verwijderd kan je niet goed branden, of het benaderen van je hd is errug langzaam, etc, etc.

SucceS!!!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Oh ja en natuurlijk in de eigenschappen van je Primary IDE en Secundary IDE controller even de "DMA, indien beschikbaar" voor alle devices. Waarschijnlijk als je alle drivers van via die je hebt geinstalleerd staan goed verwijderd moet alles goed gaan.

Nogmaals SucceS!!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik was al naar apparaatbeheer gegaan en heb vervolgens de apparaat waar zo'n vraagtekentje bij stond (die bus en IDE dingen, die trouwens onder SSCI stonden) verwijderd en toen die nieuwe voor XP eroverheen gegooit. Nu geeft ie die melding ook niet meer, maar of ik nu van het probleem af ben....

Ik was van plan Windows weer eens opnieuw erop te gooien, zou dat beter zijn denk je??

Verwijderd

Ik was van plan Windows weer eens opnieuw erop te gooien, zou dat beter zijn denk je??
Een verse installatie werkt altijd beter....
Ik heb ook gekloot met mijn KT7A uiteindelijk heb ik de volgende drivers geinstalleerd http://downloads.viaarena.com/drivers/others/IDE_MPD3014.zip
Hier zit ook meteen het proje IDETool in. Kan je zelf mee instellen in welke mode een drive draait. (ik had een keer een brander die het niet deed in de standaard mode).

Maar als het nu werkt en je verder geen problemen hebt, hoef je het niet te veranderen.

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Helaas, ik heb WinXP en dat ondersteund dat progie niet... ;(

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 00:15 schreef Voxie2 het volgende:
Helaas, ik heb WinXP en dat ondersteund dat progie niet... ;(
Bedoel je IDEtool en de drivers waar ik naar verwees? Ik heb Win XP pro en het werkt probleemloos.

Hier http://gene.science.uva.nl/~krhee/idetool.jpg
Staat een screendump waarop IDEtool geopend is.
Pagina: 1