[camera] Sony Digital 8 - ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:35
Heb jij al een Sony Digital 8 videocamera?.. Hoe bavalt 'ie? Welk type is het?.. Heeft 'ie standaard DV-IN of niet, en heb je in dat laatste geval heb zelf aangepast zodat 'ie wel DV-IN heeft?...
Zoals je kunt zien, ik wil graag ervaringen lezen..
Zat zelf te denken aan de DCR-TRV120 of, als die niet meer leverbaar blijkt, de DCR-TRV340... Zijn er mensen die toevallig dit type al hebben?.. Vertel je ervaringen :)

DatDus.DE --- DatDus!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Welk type mijn ouders hebben weet ik niet, maar het is een super leuke camera. Heel simpel in gebruik, de kleuren zijn echt prachtig in vergelijking met analoge zooi.

Voordeel is dat je de camera heel makkelijk snel kan aansluiten op de voorkant van een tv met tulpstekkertjes.

De dv-in staat idd uit, en mijn pa zie ik die nog niet kraken. We hebben nog nooit geedit, maar de camera heeft i-link oid... volgens mij te combineren met firewire.

Een aanrader voor mensen die leuke en mooie fimplies willen maken.

De digitale effecten zijn prut, op de sluitertijd functie na... daar kan je mooie effecten mee bereiken. Oja, snachts buurmeisjes filmen gaat ook prima met de nightshot functie... *D

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb zelf de TRV120 van Sony (nu zo'n 2 jaar). Volgens mij is deze niet meer leverbaar, maar er zijn voldoende opvolgers die nog gebruik maken van Digital8. Ben inmiddels meerdere malen op vakantie geweest en heb die camera meegenomen. Geen probleem, accu houdt het zo'n 45 minuten uit. Naderhand editen in Premiere via Firewire uitgang. Werkt prima. DV-in heb ik (nog) niet aangezet, maar aangezien ik (na veel geklooi) SVCD's kan maken van zeer behoorlijke kwaliteit heb ik dat niet echt nodig. Er is een risico aan het 'unlocken' van je camera, dus dat doen we maar niet als het niet echt nodig is.
Enige nadeel is dat de camera wat groter is dan de gangbare (mini-)dv camera's, maar als je gaat voor 'value for money' dan heb je aan een D8 camera een goede koop
(... ik lijk wel een verkoper...)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 12 juni 2002 19:43 schreef carnager het volgende:
Heb jij al een Sony Digital 8 videocamera?.. Hoe bavalt 'ie? Welk type is het?.. Heeft 'ie standaard DV-IN of niet, en heb je in dat laatste geval heb zelf aangepast zodat 'ie wel DV-IN heeft?...
Zoals je kunt zien, ik wil graag ervaringen lezen..
Zat zelf te denken aan de DCR-TRV120 of, als die niet meer leverbaar blijkt, de DCR-TRV340... Zijn er mensen die toevallig dit type al hebben?.. Vertel je ervaringen :)
Ik heb de Sony TRV8000E digital8 camera. Bevalt voor het geld prima. Heb er ongeveer een jaar geleden 1300 gulden voor betaald. En heb er toen een dv-in kitje bij gekocht. Kostte toen zo'n 180 gulden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Carny
Heeft iemand *toevallig* een sony catalogus (winter 2001/2002) of nieuwer in huis, en kan uit het tabellenboekje de digital8 specs scannen?.. Zou me enorm helpen... Kan dan alles exact tegen elkaar afwegen... De sony site zelf is niet zo informatief wat dat betreft, alleen voor amerikaanse types, die dus weer wat afwijken van de Nederlandse in veel gevallen, en van de nieuwste 5 cams in NL, is op internet echt bruikbare info te vinden... Als ik consumerdesk check, dan heeft die wel oudere modellen maar gegevens stemmen niet altijd overeen met wat andere sites melden, al zijn die weer wat onvollediger, dus het liefst zie ik de info van sony zelf... Dus, als iemand me dat plezier zou willen doen?.. :)

DatDus.DE --- DatDus!

• Carny
Heb inmiddels de Sony DCR-TRV140E gekocht... Werkt machtig!! 't Is de opvolger van de TRV130E, welke op zijn beurt weer de opvolger is van de TRV120E... Denk niet dat ze nog met een TRV150E komen trouwens, en deze is bijna uit productie... Dus als je 'm nog kan krijgen issie niet eens gek duur ofzo... *D

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Maar die TRV-140E is niet te unlocken via de LANC poort.
Dus als je heel graag DV-IN wil zal je toch een ander model moeten zoeken.
Ondertussen ben ik zeer tevreden met mijn TRV-140E :)

Hier vind ja allerlei info over Digital8 :http://home.planet.nl/~vanve085/digital8.htm

Verwijderd

had maar de TRV-240E pinnacle gekocht, de 240 heeft DV-in/uit, en er zit een pinnacle-firewire-kaartje bij om te videobewerken op je PC. Ook alle software zit erbij en dat voor maar 799 euro.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:49
Hmm ik ben zeer geinteresseerd in Digital 8
ook omdat ik al heel lang svcds maak (echter van dvds)

Ik hoorde dat ze in de USA voor zo'n 400$ over de toonbank gaan...

Wat is hier de beste prijs/kwaliteit verhouding?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06
Zelf heb ik een TRV 210E. Geweldig apparaat, met een grotere accu kun je 6 uur opnemen.
DV-In heb ik zelf geactiveerd en bewerken van de films doe ik met de Pinnacle DV 500 via i-Link.
Werkt allemaal zonder problemen.

Het beeld is echt perfect en het ding werkt nog altijd na mijn camping trips door Amerika.

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 23:50

ThreeBird

That's the order of thing

Ik heb al een tijdje de TRV 330E. Was in de "aanbieding" samen met een firewire kaartje. DV-In stond standaard "aan".

Je kunt met de Sony Digital 8 cameras de oude (analoge) bandjes afspelen. Het opnieuw gebruiken van deze bandjes is niet aan te raden (ik kreeg na verloop van tijd brede horizontale strepen op het beeld).

Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Verwijderd

Die DCR-TRV140E ziet er inderdaad interessant uit.

Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald en waar je hem gekocht hebt?

• Carny
Achja, DV-IN was toch niet zo heel belangrijk eigenlijk, ik sla het toch digitaal op allemaal (SVCD en in de toekomst mogelijk DVD), daar was het me allemaal om begonnen, en dat werkt erg goed moet ik zeggen... Ook ideaal dat al je losse fragmenten direct als losse fragmenten worden ingelezen met originele tijd/datum vermelding enzo, kun je je lekker mee uitleven...

Ik heb de mijne bij RAF Amsterdam (vestiging bovenin de Bijenkorf) voor 699 Eurootjes gehaald... (30 Euro minder dan de prijs, welke al een aanbiedingsprijs was..)
Firewire kabel en cassette moest nog wel los worden bijgekocht, dus gelijk maar de langste cassette genomen aan 90 minuten in standaard play mode...

Wat ook zo ideaal is, is als je opnames hebt gemaakt, en teruggekeken, je simpelweg op het knopje end search drukt en hij keurig op het einde gaat staan klaar om naadloos verder op te nemen... Prachtig.. Geen flitsen, knetters, lelijke overgangen of stukken van oude opnamen of afgekapte opnamen meer doordat je even gespoeld hebt met de band *D

DatDus.DE --- DatDus!

Pagina: 1