Snelle lineair-mipmap-lineair

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Ok, allereerst wil ik even zeggen dat in de search niets stond over dit onderwerp, en op Google al helemaal niet, dus begin ik maar even een nieuw topic.

Veel van jullie kennen het wel, 'snelle lineair-mipmap-lineair', een instelling op het OpenGL tabblad van de eigenschappen van de videokaart. Maar wat houdt dit precies in? Ik weet wel wat mipmap is, het 'verdichten' van de textures op grotere afstand...

En komt snelle lineair-mipmap-lineair ten goede of ten slechte van de prestaties in een OpenGL spel?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het heet snelle dus zal het wel sneller zijn. Misschien maakt het de lijnen iets scherper waardoor het geheel sneller loopt.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
Hiermee is snelle lineaire mipmap lineair filtering mogelijk, waardoor de snelheid van de toepassing toeneemt enigzins tenkoste van de beeldkwaliteit.

In veel gevallen is het verlies aan beeldkwaliteit niet waar te nemen. Mogelijk wilt u daarom profiteren van een grotere snelheid door deze optie in te schakelen.

• Saekerhett
Ah, en dus de verhoudig snelheid/beeldkwaliteit is beter als die optie aan staat, dan uit? Of neemt de snelheid net zo snel af als de beeldkwaliteit in verhouding toeneemt?

• internetinfo
Op woensdag 12 juni 2002 19:44 schreef Saekerhett het volgende:
Ah, en dus de verhoudig snelheid/beeldkwaliteit is beter als die optie aan staat, dan uit? Of neemt de snelheid net zo snel af als de beeldkwaliteit in verhouding toeneemt?
Lees mijn post nou.

• Saekerhett
Op woensdag 12 juni 2002 20:05 schreef internetinfo het volgende:

[..]

Lees mijn post nou.
Ja ok, heb er overheen gelezen, dat de beeldkwaliteit dus haast niet vermindert. Sorry :)

• internetinfo
Op woensdag 12 juni 2002 20:08 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja ok, heb er overheen gelezen, dat de beeldkwaliteit dus haast niet vermindert. Sorry :)
Trek het je niet aan.
Ik heb hem zelf aanstaan en ik merk geen verschil. Ook niet qua snelheid.
Pagina: 1