We gaan een colo-server bouwen in een 2U kast, maar we zitten toch zwaar te twijfelen of een AMD cpu in deze kleine ruimte wel goed zijn werk kan doen. Ik weet dat t.net ook AMD procs in zn 2U kasten gebruikt, maar daar vrij extreme koeling voor gebruikt(fan op zijkant van het koelblok gemonteerd). Ik heb dit soort constructies liever niet, want mocht het uitvallen moet ik helemaal vanuit arnhem naar amsterdam karren.... Is de AMD koel genoeg te houden in zo'n case met bijvoorbeeld een Delta 60 HP koeler?
Dan nog een vraag wat betreft de prestaties. Ik weet dat een P IV vs een AMD in 3dmark niet erg veel uitmaakt, maar hoe zit dat met dedicated servers voor games? Is een P4 celeron, die willen we gebruiken, sneller of langzamer dan een AMD XP1800+ qua performance op een dedicated server? We willen nl. een aantal CS-servers, DOD, Wolfestein, MOH servers gaan hosten tegen een schappelijke prijs. Welke proc heeft wat dit betreft de beste prijs/prestatie verhouding?
En aub maak hier dus géén flamewar van met reacties als AMD RULEZZZ enz..
graag verwijs ik hierbij ook naar [topic=306495/1/200]
de faq die experion zo mooi gemaakt heeft wat dit betreft...
Dan nog een vraag wat betreft de prestaties. Ik weet dat een P IV vs een AMD in 3dmark niet erg veel uitmaakt, maar hoe zit dat met dedicated servers voor games? Is een P4 celeron, die willen we gebruiken, sneller of langzamer dan een AMD XP1800+ qua performance op een dedicated server? We willen nl. een aantal CS-servers, DOD, Wolfestein, MOH servers gaan hosten tegen een schappelijke prijs. Welke proc heeft wat dit betreft de beste prijs/prestatie verhouding?
En aub maak hier dus géén flamewar van met reacties als AMD RULEZZZ enz..
graag verwijs ik hierbij ook naar [topic=306495/1/200]
de faq die experion zo mooi gemaakt heeft wat dit betreft...