Toon posts:

Ixus 330: Overdreven kleuren, aargh!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er echt niet uit zeg, bah! :r
Ik heb de Ixus 330 nu ongeveer een weekje en meteen sinds het begin vond ik de kleuren als vrij onnatuurlijk overkomen, zowel in auto-mode als manual-mode.
De kleuren zijn gewoon overdreven 'levendig', er zit ook een WB preset in manual mode die zo heet, die wil ik ook nooit meer zien!
Ik werd zo ziek van de kleuren dat ik een Nikon Coolpix 900 van m'n baas heb geleend.
En ja hoor, allemachtig wat een verschil! Overigens zat de Coolpix ook niet 100% in de buurt van de werkelijke kleuren maar het zag er tenminste 'natuurlijk' uit.
/me heeft nooit eerder gefotografeerd dus wellicht doet 'ie wat fout doen...
Oordeel zelf maar:

Ixus 330
Coolpix 900

Als iemand tips en/of suggesties heeft hoor ik het graag :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 18:23

Garrett

Watercooler

Het is inderdaad wel heel erg 'levendig' ja, maar de saturation staat gewoon superhoog...

I love watercooling

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op woensdag 12 juni 2002 18:37 schreef Garrett het volgende:
Het is inderdaad wel heel erg 'levendig' ja, maar de saturation staat gewoon superhoog...
Psies, kun je zo door een filtjertje in Photoshop oid halen, werkt prima..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 18:39 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

Psies, kun je zo door een filtjertje in Photoshop oid halen, werkt prima..
Okay... Kom ik thuis na een dagje fotograferen en kan ik ff 500 foto's gaan bewerken ;)
Zo werkt het dus niet, de beelden moeten gewoon normaal uit de camera komen. Dat enkele foto's een opknapbeurt nodig hebben is volkomen normaal, maar wat hier gebeurd niet.
En de saturation kan ik niet regelen, zo geavanceerd is de Ixus serie niet. :(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

[persoonlijk]ik vind de kleuren van eerste foto wel mooier[/persoonlijk]

Zien ze er op het LCD ook zo uit? Misschien dat je je monitor wat anders moet instellen? Je kan de kleuren minder levendig maken door de saturation/verzadiging wat minder te zetten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Sjeetje, het is nog erger dan Sony.

Ik vind persoonlijk die felle kleuren echt 3 keer niets, maar dit slaat echt alles. Je zou bijna denken dat die cam niet goed is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm die eerste is idd een beetje erg kleurig ja, maar ik heb zelf een Ixus V en ik vind dat het over het algemeen wel mee valt met die extreme kleuren, vooral bij volle zon maakt hij erg mooie foto's.

Verwijderd

Heb je al bij je foto effecten gekeken? Daar kun je namelijk instellen dat de kleuren er exta fel uit komen!

Met m'n Ixus V2 kan ik dat namelijk ook instellen en krijg ik het effect zoals jij al zegt....

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer :)
Nog even de stad ingeweest en wat foto's gemaakt, eigenlijk allemaal normaal. Ik snap ook niet waarom sommige foto's wel goed zijn en andere niet.zie boven

Verwijderd

Mijn ixusje 300 doet dat niet zo.. maar eigenlijk heel goed.. hij's vast stuk.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

heb je de nieuwste firmware al geinstalleerd? Het is bij canon wel een probleem.. met de S10 hek dezelfde problemen. maar idd je kan de contrast aanpassen, maar ook de exposure time compesation (-2 tot +2). +.5 doet in dit geval met WB denk ik wonderen...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

kiek hier ook eens naar voor het een ander retouvheren enzo http://home.t-online.de/home/vogl_rupert/tips.htm

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

En voor geval je 500 pics moet gaan herkleuren.
3 words:
Photoshop. Actions. Batch.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 23:20 schreef henkleerssen het volgende:
kiek hier ook eens naar voor het een ander retouvheren enzo http://home.t-online.de/home/vogl_rupert/tips.htm
Ik ben geen ster ik duits, maar ik kijk wel even :)
Overigens heb ik wel vaker het ideé dat de camera niet helelaal in orde is, in veel foto's zit nl. gigantisch veel ruis wat er normaal niet zou zijn.
Maar misschien ligt het gewoon aan mij zelf, tenslotte is dit m'n eerste camera. :D

[edit] Laat dat van die ruis maar zitten. Het zit in elke willekeurige foto die ik pak, m'n monitor is dus gewoon brak :(
Hoewel het beeld wél goed is wanneer ik bijv. aan het surfen of een spelletje aan het spelen ben... :?

Ik upload wel wat foto's naar Kodak picture centre of zo, kijken hoe ze eruit zien op papier.
Eigen printer(HP deskjet 710) doet er alleen een flinke schep ruis boven op, schiet dus niet op. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 23:21 schreef athlonkmf het volgende:
En voor geval je 500 pics moet gaan herkleuren.
3 words:
Photoshop. Actions. Batch.
Huzzah! Dat zocht ik ook al een tijdje! Nooit geweten dat photoshop dat kon |:(
Thx :)

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Het plaatje van de cp900 is ook veel scherper zo te zien
Pagina: 1