[DVD] Zijn regiovrije DVD's echt zo goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Zijn ze zo goedkoop dat het rendabel is om ze te importeren met engelse subtitles ipv nederlandse, als enige nadeel?

En hoe zit het met DVD's waar je speler regiovrij voor gemaakt moet zijn? Zijn die zo cheap? Of is iedereen druk bezig hun speler te unlocken zonder dat ze er wat mee opschieten? :+

Last but not least: Waar (opt www) koop je die tuli? :)

Verwijderd

dat zijn dat zowieso niet regioverije DVD maar regio 1, die zijn er eerder, dus dan heb je een film die hier nog niet te koop is.

www.play.com is zo'n site.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Hmm, sja, daar sta ik nou ook niet om te springen.

Films worden toch niet slechter als je langer wacht met het bekijken ervan... :)

Maar ik hoorde iets over landen waar ze geen belasting heffen op die dingen, weet iemand daar meer over?

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

mno

Op woensdag 12 juni 2002 18:15 schreef Niek1616 het volgende:
Maar ik hoorde iets over landen waar ze geen belasting heffen op die dingen, weet iemand daar meer over?
Wat je misschien bedoelt is DVD's kopen in landen buiten de EU. Een goede winkel trekt dan de lokale BTW van de verkoopprijs af omdat jij nou eenmaal niet in dat land woont en dus daar niet BTW-plichtig bent. Dat ben je hier in Nederland wel dus hier komen de BTW en douanerechten er weer bij, tenzij de waarde van je pakje onder de vrijstelling zit (EUR22).

Een winkel die het zo doet is EzyDVD uit Australie (regio 4):
http://www.ezydvd.com.au/

Veel DVD's in Australie hebben ook gewoon Nederlandse subs.

Gewoon rösti

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 11:37
Meeste regio 1 dvd hebben meer extras of een betere geluidspoor DD vd DTS of zijn niet geknipt versie en wat ook belangrijk is anamorphic beeld (met name bij breedbeeld tv erg belangrijk voor de beeldkwaliteit).

Ik bestel meestal regio 1 dvd vanwege het feit dat ze meestal kwalitatief beter zijn dan regio 2 uitgave en met bezorgingskosten zijn ze nog vaker goedkoop.

Columbia Tristar dvd zijn in Nederland erg duur :(.

Goeie sites om te bestellen zijn www.dvdboxoffice.com

Een goeie vergelijkings site van dvd tussen verschillende regio uitgave is www.dvdcompare.org.uk