Toon posts:

Exchange All Address List

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over MS Exchange 2000.
Sinds een tijd draaien wij op mijn werk met een EXCHANGE 2000 server. Ik beheer een groot deel van de exchange omgeving, maar nu blijkt tot mijn verbazing, dat het 'ALL ADDRESS LIST' item verdwenen is uit de 'recipients' folder van het Exchange manager console.
Het plan was opgevat om gebruik te gaan maken van deze address lists, maar als ik ze niet kan vinden word dat nog al lastig :)

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze terug "TOVER". Ik weet ook niet hoe het kan dat ze er niet meer zijn. Ik heb nog wel een All Global Addresslist.

TIA,

JOSOT

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:34

Lagune

Its time for warp

Ik zie het probleem niet , je hebt toch de global list , kan je anders niet gewoon een groep aanmaken en iedereen erin gooien ?
zoek eens op technet als je dat niet al had gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja bij technet heb ik even rond gekeken, maar daar zoek je niet gemakkelijk iets op. Ja, als je een ID van een error heb :-)

Maar goed, het is ook niet zo'n groot probleem om een ALGEMENE lijst te maken, maar het doel was juist om verschillende kleine contact lijstjes te maken. Zodat je in je Addressbook kan selecteren welke contact groep je wil (klanten, leveranciers, werknemer privé). Zo staan niet alle adressen in een lijst, maar netjes verdeeld over meerdere. In de global list lukt dat niet.

Ik weet dat de ALL ADDRESS LIST er gewoon hoort te zijn, want bij een klant van ons bestaat deze wel. Maar hoe het komt dat de list bij ons weg is of hoe ik hem terug kan toveren.

Dus, mocht iemand een oplossing hebben, Graag!

JoSoT

Verwijderd

Als het goed is:

Ga naar Configuratiescherm (op werkstation) - Post (of Mail of wat er op lijkt) of klik met rechts op het Outlook icoontje en vraag de eigenschappen op.

Vervolgens het tabblad "adressering", waar je je adreslijsten kunt beheren, toevoegen etc.

Hopelijk is dit wat je zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoelde in EXCHANGE... dus in het console op de SERVER. Het doel is wel dat je dus in je outlook een goed addressbook heb, maar dat moet dus centraal van uit EXCHANGE gebeuren.
Ik weet hoe, maar de plek WAAR ik dat moet invullen is er niet. Dat is dus het probleem.

ALL ADDRESS LIST is gewoon foetsie... :?

Mzzl,

JoSoT

Verwijderd

Vreemd, er is geen optie op dat ding te deleten. Wel kan ik bij mij de permissions op de lijst aanpassen. Wellicht heeft iemand de optie weg gehaald voor jou om die container te zien. Ik geef toe, vergezocht.

Kun je wel de "All Users" selecteren vanuit het Adres Boek op een Outlook client? Dat is dezelfde container. Als die er staat dan denk ik toch aan de permissions binnen System Manager, zo niet dan wellicht een Domain Prep of zelfs een Forest Prep draaien.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Josot, lees eens
Begroeting onder posts & replies aub :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1