Maxtor 15GB zomaar dood?

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik kom vanmiddag uit de douche en loop naar mun pctje, staat ie ineens in de bios :?
Primairy disk failure zegt ie..en de harde schijf heeft de naam Maxtor Draco 100 gekregen ineens.
Voordat ik even weg was liep windows xp pro nog gewoon, met kazaa, msn aan.
Ben ik gehackt ofzo? Ik heb ene router met NAT erin dus het lijkt me niet..en in dos met opstartdisk ziet ie um ook niet?! in fdisk ook niet..

Is ie nu dood of wat is er aan de hand?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
Start ie helemaal niet meer op?
Controleer alle kabels ook even, of vervang ze liever.

Mocht het allemaal echt niet helpen zou je een low-level format kunnen proberen...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je maxtor schijf een codenaam krijgt dan zou ik het ergste vrezen. ik had laatst bij een 30 gig dm 45+ dat ie opeens 'nebula' heette (net zoals de codenaam die onder op de schijf staat dus, vet creatief zijn ze bij maxtor, o.a. blue fishi'n etc.) en die schijf was helemaal verrot.

was wel begrijpelijk trouwens want hij hing onder een andere 7200 schijf zonder ruimte of koeling er tussen.

ik heb de data btw nog weten te saven door hem een dagje te laten rusten.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
nou doet mun schijf het ineens weer :?
ik heb um net uit gezet en weer aan..
is dit soms het begin van het einde?

Verwijderd

ik zou hem iig niet meer vertrouwen en al je data veilig zetten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 17:52 schreef Conan het volgende:
nou doet mun schijf het ineens weer :?
ik heb um net uit gezet en weer aan..
is dit soms het begin van het einde?
zoals ik al zei deed de mijne het ook weer na een dag.
en de volgende dag niet meer.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Het lijkt me wel het begin van het einde.
Ik zou ff het maxtor tooltje draaien, en kijken wat die zegt.

Verwijderd

Dat ding kan je afschrijven, ik had ooit dezelfde schijf, ook 15gb, en die maakte na een tijdje een superraar tikgeluid ook nog, (waarschijnlijk die kop erafgeslagen ofzo) heb maar 3gb data kunnen redden met R-studio, ik zou je data veiligstellen nu het nog kan...

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
heb min of meer hetzelfde (gehad)
heb 2 maxtor schijfjes (zie me specs) en die hangen boven elkaar in mijn systeem en draaien tegenwoordig aardig wat uurtjes en worden dus warm... best warm... bij een reboot wil mijn mobo wel eens klagen over hard drive failures...

ik heb vandaag mijn hdd's even geherrangschikt etc, betere ariflow denk ik enzo enzo en wacht af hoe het nu gaat...
oh ja ik heb maxtor accoustic management maar weer eens op silent seeks gezet. -> hoop zo dat ie minder warm word...

daarom laat ik hem nu ook uitgaan als ie niet gebruikt word, beter dat dan straks dood
Pagina: 1