Ik heb een form waarin ik een database tabel uitlees in een flexgrid. Via dat form kun je nieuwe records toevoegen aan die databasetabel. Als die gegevens worden opgeslagen dan heeft de tabel dus een record meer. Maar de flexgrid laat dit niet zien. Het wordt alleen aangepast als ik het programma afsluit en opnieuw start, dan wordt de nieuwe record wel ingelezen. (Komt dus omdat hij bij starten via de datacontrol de recordsource uitleest). Nu zou ik graag willen weten hoe ik de flexgrid in runtime kan updaten. Dus op het moment dat ik de record toevoeg aan de tabel en opsla. Iemand een idee hoe dit moet? Gaarne met wat code toelichten..
De query/tabel (datasource) achter die grid refreshen.
https://fgheysels.github.io/
Die database wordt geupdated op het moment dat ik de record vastleg dmv de recordset te moven. Alleen die Flexgrid dus niet. Ik wil dus weten hoe ik bij iedere verandering in de recordset de datasource van de grid opnieuw de data uit kan laten lezen....
Iedere keer als je iets veranderd aan de recordset, de recordset refreshen.
Oke, maar hoe doe ik dat dan, want daar snap ik niks van, de flexgrid support alleen de optie Recordsource en niet recordset..Want daarmee leest hij de tabel uit, hoe geef je dat uitlees commando dan opnieuw?
Ik kan geen VB maar...
die property RecordSource, wat bevat die? Een recordset neem ik aan?
Om het juiste commando te vinden verwijs ik u door naar de MSDN. MSDN knows it all.
die property RecordSource, wat bevat die? Een recordset neem ik aan?
Om het juiste commando te vinden verwijs ik u door naar de MSDN. MSDN knows it all.
code:
1
2
3
| FlexGrid1.DataMember = "" RecordSet1.Refresh FlexGrid1.DataMember = "RecordSet1" |
Hoi luitjes
Nou die code die hierboven staat die werkt ook voor geen meter, dat datamember = recordset gebeuren wordt op geen enkele manier ondersteund door VB. Volgens mij moet ik het meer zoeken in de datasource of zo, alleen hoe doe ik dat.
Ik kan bijvoorbeeld wel kiezen voor:
Flexgrid1.datasource
Maar dan? Hoe declareer ik dat, is de verbinding er dan nog, moet ik die opnieuw maken? Hoe leest hij die recordsource dan opnieuw uit? Want ook bij de datacontrol kan ik dat niet opgeven, bijv:
datacontrol1.recordset.refresh flexgrid
Deze methode wordt door VB niet ondersteund. Wie kan dit verduidelijken/uitleggen voor me, eventueel met wat voorbeeld code?
Heeft er nog nooit iemand van jullie professionele VB programmeurs dit meegemaakt of geleerd hoe dat te doen?
Ik wacht op een reaktie, THX in advance.
Nou die code die hierboven staat die werkt ook voor geen meter, dat datamember = recordset gebeuren wordt op geen enkele manier ondersteund door VB. Volgens mij moet ik het meer zoeken in de datasource of zo, alleen hoe doe ik dat.
Ik kan bijvoorbeeld wel kiezen voor:
Flexgrid1.datasource
Maar dan? Hoe declareer ik dat, is de verbinding er dan nog, moet ik die opnieuw maken? Hoe leest hij die recordsource dan opnieuw uit? Want ook bij de datacontrol kan ik dat niet opgeven, bijv:
datacontrol1.recordset.refresh flexgrid
Deze methode wordt door VB niet ondersteund. Wie kan dit verduidelijken/uitleggen voor me, eventueel met wat voorbeeld code?
Heeft er nog nooit iemand van jullie professionele VB programmeurs dit meegemaakt of geleerd hoe dat te doen?
Ik wacht op een reaktie, THX in advance.
Pagina: 1