Toon posts:

Ti4200 wordt herkend als Ti4400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Point of View GF4 Ti4200 (128MB) wordt bij een *echte* cold boot (dus als ik mijn pc voor de eerste keer aan zet die dag) altijd herkend als een Ti4400. De prestaties zijn gelijk, maar ik moet wel iedere keer opstarten in lage resolutie omdat WinXP denkt een nieuwe VGA kaart te hebben gevonden. Daardoor schieten alle iconen op mijn desktop in de stress :'(
Ik heb al een nieuwe bios op mijn A7V mobo gezet en ik heb de oude detonator drivers verwijderd en de nieuwste erop gezet. Geen verschil |:(

Iemand die hier een oplossing voor weet? (zonder xp opnieuw te installeren graag :P)

edit:
Sorry... had eigenlijk in "Het Grote GF4 Problemen Topic" moeten staan

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 17:20

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Bios flashen van je videokaart al gedaan ?

De kick van Electric!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Mijn eerste gedachte is: IS het niet gewoon een 4400 met een forced driver? >:) :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een bios van de Club3D. Nu weet ik dat het feitelijk dezelfde kaart is, maar ik doe het liever met een bios voor de PoV... en die heb ik niet :'(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 12 juni 2002 17:35 schreef Ossenaar het volgende:
Bios flashen van je videokaart al gedaan ?
Naar wat? Een 4400 of een 4200 ?
Want misschien is het wel een 4400.. als ie in het bios al zo heet?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Bios:
GeForce4 Ti4200 VGA BIOS A1
Version 4.25.00.30.00
Copyright (C) 1996-2002 NVIDIA Corp.
128MB RAM

Helaas een echte Ti4200 waarschijnlijk :P

Verwijderd

kijk eens op de memory chips, hoeveel nanoseconden het zijn: 3.2=4400, 4=4200, dan weet ge het zeker

Verwijderd

Topicstarter
Het is 4ns Samsung. Ik heb geen zin om mijn heatsink eraf te trekken :P, maar het is zeker een Ti4200.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op woensdag 12 juni 2002 18:05 schreef qmo007 het volgende:
kijk eens op de memory chips, hoeveel nanoseconden het zijn: 3.2=4400, 4=4200, dan weet ge het zeker
Volgens mij zit op een 4400 3.6ns geheugen. Tenminste op die van mij wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
<kick>

Even een schopje naar boven.. misschien heeft iemand ondertussen een verklaring gevonden :?
Heeft iemand zijn PoV Ti4200 al eens geflashed? Zo ja, met welke bios dan (ik heb er een van de Club3D variant)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Point of view eens mailen met je probleem?

:)

Verwijderd

Gebruik je niet een te oude Detonator versie ?

Ik zou een 29.80 gebruiken, en in ieder geval niet ouder dan een 28.32 ;)

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:08
Ik ben ook van plan die kaart te kopen; wat vind je verder van die kaart ?
En welke tv-out chip heeft ie ?
tnx

[on topic] ik heb ook zon soort probleem gehad met een oude video kaart, heb toen heel windows opnieuw geinstalleerd en het werkte weer...[/on topic]

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik heb die POV Ti4200 128Mb en ben er zeer tevreden mee. Dus als je die wilt kopen kan ik je hem zeker aanraden. :)

Nog even over die BIOS update, heeft iemand daar al een antwoordt op ??? Volgens mij is er namelijk geen BIOS update voor deze kaart.

It takes one to know one...

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel Detonator XP 29.42, maar met de oudere detonators had ik hetzelfde probleem.

Ik ga binnenkort toch eens een poging doen om de Club3D flash erover te zetten. Zie zien er exact hetzelfde uit... zelfde chipset en geheugen... dus in theorie moet het werken... >:)

peligro2k --> de TV Encoder chip is de Conexant CX25871

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:58
keb hier ook de pov 128MB @275/550 en ook ik vraag me af of iemand de bios van deze kaart al succesvols geflashed heeft met een andere :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iemand die hier een oplossing voor weet? (zonder xp opnieuw te installeren graag)
Je kunt kijken of er een paar kaarten 'hidden' zijn, dit kan je doen via:
[topic=541233]
dat is de 2e keer dat ik mijn eigen, verder niet populaire, topic 'plug' :P

Als daar een paar kaarten (teveel) staan, dan kan het idd zo zijn dat windows het niet echt snapt. Dat nieuwe install vaak wel werk ok, maar zit je ook steeds je settings opnieuw te doen (het wordt veel 'aanbevolen' om te doen, IMO).

Daarnaast kan je detonators uninstallen (met Add/Remove software en/of met een detonator destroyer, eerste is meestal wel genoeg), rebooten, en dets. opnieuw installen.

Verwijderd

Een oplossing voor je probleem in XP kan ik je niet geven maar misschien toch eens onder je chipkoeler kijken.
Heb laats een Ti4400 besteld en in z'n apparaten beheer herkende hij de kaart als Ti4600, Mazzel??
Op alle stickertjes van de kaart stond 4400.
Dus de koeler eraf gehaald en was op de chip weldegelijk een 4600.
leuke meevaller toch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu enkele biossen van andere fabrikanten geflashed en dat gaat op zich wel, alleen wordt mijn kaart nu herkend als 64 ipv 128MB :-(
Ik heb de biossen van Club3D (M2 werkt niet, M3 wel) en Aeolus geprobeerd. Die werken allemaal goed met de clock fixed op 500MHz. Ik heb ook nog een poging gedaan om met de nVidia Bios Editor de PoV bios aan te passen, maar dat schijnt niet te werken. Het programma schijnt de bios van de 4200 niet goed te ondersteunen. Toen maar aan de slag met een hex editor om te kijken wat de verschillen tussen de club3d en de PoV bios waren. Er zijn maar een paar bytes anders, maar helaas kan ik die biossen niet proberen omdat ik niet weet hoe ik het laatste byte van de file (checksum) moet uitrekenen :'( (iemand enig idee?)

Zou iemand mij een link naar bios dump van een Club3D 128MB versie kunnen geven? Alvast thanx
Pagina: 1