Don't Speak, Just Think
Tjsa, de vier speakers kan je in principe aan je autoradio hangen en de sub aan een aparte versterker.
Als je toch met een sub en versterker aan de gang gaat, kan je ook meteen vooor een 4 of 5 kanaalsversterker gaan. Met 4 kanalen kan je voor en achter op twee kanalen zetten en je sub op de andere gebrugde kanalen. Met een 5 kanaals kan je alles apart op een kanaal aansluiten. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.
Als je toch met een sub en versterker aan de gang gaat, kan je ook meteen vooor een 4 of 5 kanaalsversterker gaan. Met 4 kanalen kan je voor en achter op twee kanalen zetten en je sub op de andere gebrugde kanalen. Met een 5 kanaals kan je alles apart op een kanaal aansluiten. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.
Idd gewoon een versterker alleen voor de sub gebruiken (2 kanaals). Je kunt ook kiezen voor een 4 kanaals die je bridged 3 kanaals aansluit. Hou rekening met een kanaalgescheiden filter! Anders gaat je subwoofer veel te hoog, of de andere alleen maar laag!Op woensdag 12 juni 2002 17:24 schreef ViperVR het volgende:
Ik heb al een sony radio met een 4x45Watt aansluiting. Dus voor 4 speakers. Hoe sluit ik nou die boel aan als ik een versterker neem en een subje er bij zet. Er zitten 2 speakers achterin en 2 voorin
5 kanaals (dus eigenlijk 6 kanaals waarbij er ook weer 2 kanaals gebrugd worden) zijn erg duur. Gezien de benaming "subje" denk ik niet dat je een 6 kanaals wilt kopen...
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......