Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 6 weken mijn MC 218 niet gebruikt. Gevolg: backup batterij leeg en de twee penlites ook. Ik nieuwe penlites en een nieuwe backup batterij erin gestopt allemaal prima. 4 uur later wil ik mijn MC218 weer aanzetten: niet aan. Alle batterijen leeg!!! Weer een nieuwe back-up batterij gehaald en weer nieuwe penlites erin gestopt: 4 uur later weer alles leeg. De backup batterijen zijn zeker goed want die koemn uit de verpakking en de penlites zijn nickel metaal hydride 1600 maH!!! Iemand een idee waar dit geintje aan kan liggen? ii zit er aan de denken dat er ergens sluiting zit want voorheen heb ik om de twee á 3 weken batterijen moeten wisselen en niet eens de backup batterij!!.

Help!

D.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:39

winnie

de poes...

Je kan bij het batterijverbruik kijken (meer ter bevestiging van het verbruik). Desktop -> menu -> information -> battery.
Een keer hard resetten nadat je verse batterijen erin hebt gedaan, zou misschien een oplossing zijn. En anders maar eens ericsson bellen? (ik heb ook zo'n mc218 en dit probleem heb ik niet meegmaakt).

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 09:14

_NeMeSiS_

Millennial

daar had ik in het begin ook erg last van... als ik hem dan uit deed en dicht deed en weer open was hij vanzelf weer aangesprongen.

toen heb ik maar ingesteld (waar weet ik ff niet meer) dat ie bij 4/5 minuuten inactiviteit zichzelf uitschakeld.. en nou heb ik nergens meer last van.

Verwijderd

Dat instellen doe je in Configuratiescherm (Ctrl+S in het Systemscherm, of de bovenste knop op de taakbalk), en dan Aan/Uit. Maar los daarvan, al zou hij 4 uur lang constant aan staan, dan nog mogen de batterijen normaal gesproken nog lang niet leeg zijn, zeker de 1600s niet. Ik zit ook aan sluiting te denken eigenlijk. Heb je ook last van een ander symptoom: spontaan uitvallen terwijl je bezig bent? In dat geval zou het moederbord waarschijnlijk vervangen moeten worden. Maar ik zou inderdaad eerst een harde reset proberen. Of anders een superharde reset: niet alleen alle batterijen verwijderen, maar daarna eerst een half uurtje laten liggen alvorens de batterijen terug te plaatsen. Dan is hij weer fresh from the box normaal gesproken. Succes.