Messiah zelf inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 22:08
Hey, ik zit erover te denken om een Messiah chip te bestellen voor mijn PS2, maar nou ben ik zelf niet zo handig met solderen e.d. maar mijn broer wel. Ik heb de foto's ook wat zitten bekijken van de ombouwschema's voor mijn versie PS2 (versie 4), maar ik snap de pijltjes die erbij staan niet echt. Bijvoorbeeld bij foto 1 (http://www.psxshop.nl/messiah/images/modscanv4.jpg), wat bedoelen ze daar met 'solder'? Wat moet je precies solderen? En zo ook bij de andere plaatjes.

Ik heb al een flink tijdje op internet en GoT gezocht, maar nergens staat er uitleg bij, alleen maar deze foto's gevonden. Zouden jullie wat duidelijker kunnen zijn zodat ik weet of wij (mijn broer en ik) dit zelf kunnen?

Ook zou ik graag horen waar je vooral op moet letten met het inbouwen van zo'n Messiah chip, om te voorkomen dat mijn PS2 onbruikbaar wordt.

Of misschien heeft iemand nog een URL waar uitleg op staat?

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

solder is solderen
en je kan beter kijken op www.lik-sang.com
daar heb ik mijne ook besteld
je hebt wel een paar soorten dus kijk welke je moet hebben die bij je type ps2 past

je moet gewoon delen van de ps2 met draatjes solderen aan de chip, zodat je de ps2 de chip laat lezen.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

moest ik jou zijn zou ik er niet aankomen, de messiah is heeeeeeel moeilijk te installeren.

• Firestorm
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

op dat plaatje wat je als voorbeeld gebruikte zijn de dingetjes die je moet solderen jumpers, zie ook de text boven het plaatje, worden blijkbaar gebruikt om instellingen te doen.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zou maar heel even w8ten had op een ps2 site gelezen dat er een nieuwe mod komt die met 17 draden klaar is en maar 35 dollar kost (met alles direct boot net als messiah )

• CeeDeeS
Op woensdag 12 juni 2002 23:57 schreef B0MBACI het volgende:
Ik zou maar heel even w8ten had op een ps2 site gelezen dat er een nieuwe mod komt die met 17 draden klaar is en maar 35 dollar kost (met alles direct boot net als messiah )
Hehe, klinkt goed... maar wat is 'ff' wachten? paar maanden of weken of half jaartje?
Verder nog info? (url, plaatjes, text?)

• CeeDeeS
Op woensdag 12 juni 2002 19:19 schreef Crowmeister het volgende:
solder is solderen
en je kan beter kijken op www.lik-sang.com
daar heb ik mijne ook besteld
je hebt wel een paar soorten dus kijk welke je moet hebben die bij je type ps2 past

je moet gewoon delen van de ps2 met draatjes solderen aan de chip, zodat je de ps2 de chip laat lezen.
hmm jah, maar de verzendkosten vanuit taiwan ofzoiets (1 pot nat daar) zijn nogal duur... ik kan een messiah aankomen voor 85 euro nou zonder inbouw, das ook nie al te duur...

• CeeDeeS
Op woensdag 12 juni 2002 23:51 schreef defined het volgende:
moest ik jou zijn zou ik er niet aankomen, de messiah is heeeeeeel moeilijk te installeren.
Maar 120 euro voor alleen ombouwen is ook heeeeeel veel geld als je het ook in eigen zak kan laten ;)

• CeeDeeS
Op woensdag 12 juni 2002 23:54 schreef _firestorm_ het volgende:
op dat plaatje wat je als voorbeeld gebruikte zijn de dingetjes die je moet solderen jumpers, zie ook de text boven het plaatje, worden blijkbaar gebruikt om instellingen te doen.
heb je daar nog een speciale soldeerbout voor nodig of kan dat met de huis tuin en keukenbout? :D
want dat laatste is dus het enige wat wij hebben en anders moet ik weer wat zien te charteren :P

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Na wat zoeken heb ik de url gevonden http://www.ps2ownz.com/main.html van de M clone.

Verwijderd

als je een versie 3 hebt moet je er niet aan beginnen
dan is het niet te doen als noob en als je een beetje kan solderen ook niet .
als er een telkt onder je playstation staat zoals
cauntion shock do not open(of zo iets ) dan is het gelijk een stuk makkelijker
maar dan is het nog moeilijk
dus niet aan beginnnen
ben er zelf 2 uur mee bezig geweest

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

mag niet (meer) .... :'(
ik vrees dat hier een slotje op zal komen ...

zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/485929/1?limit=200/#13677339

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• CeeDeeS
Op donderdag 13 juni 2002 09:39 schreef Skeleton het volgende:
mag niet (meer) .... :'(
ik vrees dat hier een slotje op zal komen ...

zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/485929/1?limit=200/#13677339
Hmm... ik mag toch zelf weten wat ik met mijn ps2 doe? Of ik er nou een wasmachine van probeer te maken of een koekepan, het is toch mijn bezit nou, dus is dat mijn eigen keus toch? En natuurlijk bouw ik die modchip alleen in voor backups van games die ik al heb (;))...

PS: Je hebt wel een coole user icon :D
als je een versie 3 hebt moet je er niet aan beginnen
dan is het niet te doen als noob en als je een beetje kan solderen ook niet .
als er een telkt onder je playstation staat zoals
cauntion shock do not open(of zo iets ) dan is het gelijk een stuk makkelijker
maar dan is het nog moeilijk
dus niet aan beginnnen
ben er zelf 2 uur mee bezig geweest
Zoals je kon lezen heb ik een Versie 4 (met die text op de onderkant) dus ik wil het toch gaan proberen mbv mijn broer...
En ik heb er de tijd voor (xamens gehad enzo) dus die 2 uur maakt nie uit. :7

Verwijderd

CeeDeeS: zolang het voor je eigen PS2 is is het in orde hoor ;)

Aan iedereen: wel opletten met wat er gepost wordt :) geen links naar verkoopsites waar modchips verkocht worden (das weer wel fout).
Pagina: 1