Doortrillen van draaitafels

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
Beste mensen,

volgende donderdag geef ik een feest,
vorige week op die locatie waren er wat probleempjes met het doortrillen van de mensen op de dansvloer/podium naar de DJ-booth,
waardoor de naald nog wel eens wou overslaan ;(
opzich was dit te verhelpen met wat rubbertjes onder de draaitafels...

op mijn feest wordt er echter gebruik gemaakt van een extra DJ podium, met daarvoor een danspodium wat dus nog meer trillingen gaat veroorzaken...

een lang verhaal, maar een korte vraag :P
"hoe kan ik dit het best verhelpen?"

moet ik perse van die bakken huren, zodat ze los staan van de ondergrond,
of kan het simpeler?

dank!

//

Verwijderd

loop naar de stoep voor de zaal waar je dat feest geeft, neem een schop mee en ros er wat tegel's uit leg ze onder je
TT's. Dat wil nog wel eens helpen, of het gewoon op een retezware tafel zetten. ik heb ook nog wel eens van een biljart tafel gehoort. najah en anders je naalden wat zwaarder zetten

en als je nog DJ's nodig heb moet je het ff laten weten B-)

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Klinkt gek, maar ik had eerst van die eierdophouders van de blokker.
Die dingen bestonden uit een soort dun geweven spiraal/veer.
Stukje dik schuim eronder en klaar is kees...

Heah what?!?? O, signature??

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
Wat ook wil helpen (maar waar je plaatjes niet zo blij mee zijn) is kwartjes op je element plakken. Geheid dat ie dan in zijn groef blijft......

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 12 juni 2002 17:17 schreef ChojinZ het volgende:
Wat ook wil helpen (maar waar je plaatjes niet zo blij mee zijn) is kwartjes op je element plakken. Geheid dat ie dan in zijn groef blijft......
Dan kun je toch net zo goed een wat hogere naaldkracht instellen (2 gram of zo)?

Btw een subsonisch filter gebruiken is wel aan te bevelen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• man-o-script
kan anders ook van die rubber stoeptegels gebruiken?
(je weet wel, van die zwarte speeltuin tegels)

of is het echt het beste om van die "veer-bakken" te huren?
iemand trouwens een idee hoe die werken?

//

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Op woensdag 12 juni 2002 17:21 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Dan kun je toch net zo goed een wat hogere naaldkracht instellen (2 gram of zo)?

Btw een subsonisch filter gebruiken is wel aan te bevelen.
Wat nou als je al een 4 gram erop hebt staan?
dan werkt een DUBBELTJE wel hoor.

kwartje gaat erg ver.

en idd schuim onder je TT's helpt goed, alleen scratchen is dan moeilijker. dan zal ie er snel uitslaan

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 01:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op woensdag 12 juni 2002 17:09 schreef DJ-Jumbo het volgende:
loop naar de stoep voor de zaal waar je dat feest geeft, neem een schop mee en ros er wat tegel's uit leg ze onder je
TT's. Dat wil nog wel eens helpen, of het gewoon op een retezware tafel zetten. ik heb ook nog wel eens van een biljart tafel gehoort. najah en anders je naalden wat zwaarder zetten

en als je nog DJ's nodig heb moet je het ff laten weten B-)
tegel is idd een optie, die grote grindtegels van een halve meter (passen precies onder je TT's)

een goede opstelling van je speakers en draaibar voorkomt al een hele hoop ellende, zet je set zo ver mogelijk van de zaalspeakers vandaan als maar kan (ik weet niet hoeveel vermogen jullie hebben), in de tent waar ik sta staat de draaibar ongeveer een meter achter de 'lijn' van de grote zaalspeakers

zet ook je monitors niet te dicht op je tt's, en probeer ze niet op je tt's te richten (dat kan namelijk doorzingen in de hand werken) maar gewoon op de plek waar de dj het meeste staat

zorg er verder voor dat het podium waar je tt's op staan volledig los van het danspodium, liefst ook nog los van het podium waar je op staat

dus zo:

dj tt's danspodium
----- --------- ----------------------------

zo isoleer je de trillingen en stoten van de vloer als je staat te springen en dansen e.d.

je kan dat het beste in combinatie doen met die tegels, die isoleren de trillingen als gevolg van de woofers (wat het 'doorzingen' veroorzaakt)

als je het echt goed wil doen zet je je tt's op die tegels ook nog eens via die eierdopjes, of 4 rollen gaffertape met elastieken eromheen (waar je de pootjes van je draaitafels 'in' zet)

naalden iets zwaarder zetten is ook een optie, die ik echter wel als laatste zou doen.. want teveel gewicht is niet goed, je platen slijten ervan, en het geluid wordt iets doffer en de dynamiek in je geluid wordt iets minder

nog extremer als je een betonnen plafond hebt en mag boren: ophangen

eventueel kan je dat ook aan een bouwsteiger doen..

de volledige draaibak met kettingen aan het plafond... beter dan dat kan niet, zorg er wel voor dat je bak enigszins gefixeerd is (kwestie van kettingen uitkienen en hoe je bak hangt) anders wil bij veelvuldig scratchen de boel nog gaan schommelen, maar dat is makkelijk op te lossen

en dat biljart waar Jumb het over heeft staat in het jongerencentrum waar ik draai.. leistenen biljart van om en nabij de 100 kilo :D staat als een huis, overslaan is vrijwel onmogelijk tenzij de installatie vol open staat (2x 1,4 kW }))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• man-o-script
dank voor de vele info!

het is in Off_Corso rotetrdam, weet niet of je dat kent,
het is iniedergeval wel groot genoeg zodat er geen last is van de PA
alleen die podiums zijn een beetje het probleem,
ik zal ze iig los van elkaar zetten, en dan maar die stoeptegels proberen,
ophangen is niet echt een optie, daar is het te hoog voor

die met die rollen gaffertape lijkt me ook een goeie,
maar je bent daar al DE man, als jij de rol hebt,
dus voor ik er 4 bijmekaar heb, ben ik ff bezig :P

//

Verwijderd

Voor de 3e keer maar weer :) stoeptegels doen het werk.
Ik heb 2 weken terug ook een feest gegeven. kijk anders even op http://www.clubeight.net, daar staan ook foto's van de dj-booth en de stoeptegels.

Succes !

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 01:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op woensdag 12 juni 2002 19:39 schreef man-o-script het volgende:
dank voor de vele info!

het is in Off_Corso rotetrdam, weet niet of je dat kent,
het is iniedergeval wel groot genoeg zodat er geen last is van de PA
alleen die podiums zijn een beetje het probleem,
ik zal ze iig los van elkaar zetten, en dan maar die stoeptegels proberen,
ophangen is niet echt een optie, daar is het te hoog voor

die met die rollen gaffertape lijkt me ook een goeie,
maar je bent daar al DE man, als jij de rol hebt,
dus voor ik er 4 bijmekaar heb, ben ik ff bezig :P
whoot in de off? :D

nog dj's nodig? ;)

ik dacht dat ze daar al een vaste dj booth hadden joh?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Op woensdag 12 juni 2002 18:14 schreef Ener-G het volgende:

[..]

en dat biljart waar Jumb het over heeft staat in het jongerencentrum waar ik draai.. leistenen biljart van om en nabij de 100 kilo :D staat als een huis, overslaan is vrijwel onmogelijk tenzij de installatie vol open staat (2x 1,4 kW }))
zelfs als t voluit staat moet je moeite doen om t over te laten slaan....

overigens ben ik nu bezig met het ontwerp voor de dj draaibar...

ik zit eraan te denken om bovenop de constructie voor de draaitafels gewoon verder te metselen met grindtegels zodat de sl's straks op t beton van de vloer staan zonder ook maar iets ertussen..:) maar dat zien we nog wel...
Pagina: 1