Toon posts:

Een netwerk tussen XP & osX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik dat in hemelsnaam voor elkaar?

Ik hoor Dave (zuigt en kost 150,- om te registreren)
Ik hoor Appletalk (krijg ik niet aan de praat onder osX)
Ik hoor Samba (ook niets positiefs over te vinden op het internet)

Zo makkelijk als ik op Internet kwam via XP zo moelijk is het om op een (gedeelte van)harde schijf te komen van die Xp machine (waar ik half internet gedownload heb voor mijn Mac die ik nu net 2 dagen binnen heb).

Ik zit hier bijna te huilen (boehoe) wie kan mij even helpen aub :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als je alleen maar van plan bent om wat files van je XP-disk te halen, zou je natuurlijk gewoon even een FTP-servertje op je XP-computer kunnen installeren. Een search bij Google op 'Windows FTP server software' of iets in die richting levert je gegarandeerd een berg software op.

Daarna is het nog slechts een kwestie van het installeren van die software en een user aanmaken die de gewenste directory als root heeft. Zet voor de veiligheid anonymous access even uit en maak de user uiteraard password-beveiligd.

Daarna is het nog slechts een kwestie van met je browser naar ftp://(IP-van-je-XP-bak) gaan op je Mac en alles te downloaden. Hiervoor heb je uiteraard een goed geconfigureerd TCP/IP-netwerkje nodig, details daarover vind je in de handleiding van respectievelijk MacOSX en Windows XP. Gebruik eventueel even de Search op GoT, daar staat ook hoe het precies werkt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 17:04 schreef intoxicated het volgende:
Als je alleen maar van plan bent om wat files van je XP-disk te halen, zou je natuurlijk gewoon even een FTP-servertje op je XP-computer kunnen installeren. Een search bij Google op 'Windows FTP server software' of iets in die richting levert je gegarandeerd een berg software op.

Daarna is het nog slechts een kwestie van het installeren van die software en een user aanmaken die de gewenste directory als root heeft. Zet voor de veiligheid anonymous access even uit en maak de user uiteraard password-beveiligd.

Daarna is het nog slechts een kwestie van met je browser naar ftp://(IP-van-je-XP-bak) gaan op je Mac en alles te downloaden. Hiervoor heb je uiteraard een goed geconfigureerd TCP/IP-netwerkje nodig, details daarover vind je in de handleiding van respectievelijk MacOSX en Windows XP. Gebruik eventueel even de Search op GoT, daar staat ook hoe het precies werkt :)
Dat is dus precies wat ik geprobeerd heb, maar dat gaat zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo traag. Ze hangen dus al samen in een netwerk voor het internet, en wat hij dan doet is via het internet op die Xp bak gaan, en dan mag ik (met Casema) blij zijn als ik op modem snelheid verbinding maak. Niet echt mijn idee van filetransfer als het op 100Mbit kan. Heb je nog meer ideeen ??

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op woensdag 12 juni 2002 16:54 schreef Macbie het volgende:
Hoe krijg ik dat in hemelsnaam voor elkaar?

Ik hoor Dave (zuigt en kost 150,- om te registreren)
Ik hoor Appletalk (krijg ik niet aan de praat onder osX)

Zo makkelijk als ik op Internet kwam via XP zo moelijk is het om op een (gedeelte van)harde schijf te komen van die Xp machine (waar ik half internet gedownload heb voor mijn Mac die ik nu net 2 dagen binnen heb).

Ik zit hier bijna te huilen (boehoe) wie kan mij even helpen aub :?
Een appletje kan gewoon SMB blokjes aan... althans OS X ;)

En een beetje zoeken op de Apple-dot-com was je gekomen op: How DO I Access Windows File Servers
wat betreft samba... ja.... dat draait hier op mijn Linux-server in any case als een trein... en binnenkort krijg ik op het werk die mooie XServer :9~ en we gaan dan eens kijken hoe samba daar op draait!

My weblog

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Probeer vanaf je OSX een ftp-server te vinden op je XP machine via tcp/ip.

Kan een redelijke gestandaardiseerde oplossing bieden namelijk het via FTP te doen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 12:31

RgR

Als je het interne netwerk-IP opgeeft moet hij toch helemaal niks met je casema verbinding te maken hebben... Moet je de verbinding tussen de pc's blijven houden, of is het alleen tijdelijk voor bestanden overhalen? In het laatste geval kun je misschien de 2 netwerkkaarten met een crosscable verbinden, verder geen gezeik van casema ertussen?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Dan doe je toch echt iets verschrikkelijk fout. Wat voor IP-adres type je precies in? Je externe Casema-IP-adres? Dan gaat het inderdaad niet al te vlot allemaal. Maar als je je interne IP-adres, dat bijvoorbeeld met 10.0.x.x of 192.168.x.x ofzo begint, gebruikt, dan zou je gewoon intern moeten werken. Of heb je in je browser een proxy zonder exceptions aanstaan? Zet die dan eens uit.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 17:18 schreef intoxicated het volgende:
Dan doe je toch echt iets verschrikkelijk fout. Wat voor IP-adres type je precies in? Je externe Casema-IP-adres? Dan gaat het inderdaad niet al te vlot allemaal. Maar als je je interne IP-adres, dat bijvoorbeeld met 10.0.x.x of 192.168.x.x ofzo begint, gebruikt, dan zou je gewoon intern moeten werken. Of heb je in je browser een proxy zonder exceptions aanstaan? Zet die dan eens uit.
Ik gebruik een programma dat Captain FTP heet, en ik denk dat het komt omdat we de casema hier op een switch hebben aangesloten en geen server met 2 netwerkkaarten hebben maar Xp die als server via de switch werkt. (ik hoor heel goed wat ik zeg en ja ik vind het ook een beetje een rare manier)

Ik denk dat ik al die url's maar eens ga proberen.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op woensdag 12 juni 2002 18:00 schreef Macbie het volgende:
Ik denk dat ik al die url's maar eens ga proberen.
Doe maar niet, dan ben je zo lang bezig :P

Even denken hoor... Onder XP kan je geloof ik je lokale IP-address zien door 'ipconfig' te starten in een DOS-windowtje.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 18:09 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Doe maar niet, dan ben je zo lang bezig :P

Even denken hoor... Onder XP kan je geloof ik je lokale IP-address zien door 'ipconfig' te starten in een DOS-windowtje.
Het is me gelukt *joepie* nou hardstikke bedankt hoor. Gossie wat ben ik blij. (nu nog een "netwerk" netwerk maken, maar het belangrijkste (mijn files naar de MAc halen) is me gelukt) :* voor je hulp.

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 09:48
Veel plezier met je nieuwe Mac :)
Ik heb er ook 1 sinds anderhalve week en ik wil NOOIT meer wat anders :P

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
je kan toch op je MAC OSX ook smb://jewindowsbak/gedeeldemap verbinden...

• capedro
Op vrijdag 14 juni 2002 18:40 schreef M4RTiN het volgende:
je kan toch op je MAC OSX ook smb://jewindowsbak/gedeeldemap verbinden...
Dat heb ik ook al zitten roepen!

http://www.apple.com/switch/questions/sharing/windowsshare.html

My weblog

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Niets positiefs over Samba? Kijk je wel op 't goede internet, en niet 't intranet van Microsoft :?.

Samba is zwaar polulair, zwaar goed en zwaar tof :)

• capedro
Op vrijdag 14 juni 2002 20:15 schreef jep het volgende:
Niets positiefs over Samba? Kijk je wel op 't goede internet, en niet 't intranet van Microsoft :?.

Samba is zwaar polulair, zwaar goed en zwaar tof :)
Klopt... check de FP van t.net maar eens:
Samba fileserver presteert beter dan Windows 2000

ik citeer:
IT Week meldt dat hun zusterpublikatie, PC Magazine, Samba voor ons heeft uitgetest. Uit de benchmarks die PC Magazine heeft gedraaid blijkt dat een Linux machine met Samba op dezelfde hardware twee keer zo snel is als een Windows 2000 server. Ook blijkt Samba vier keer zoveel clients te kunnen bedienen voordat dit ten koste gaat van de performance ten opzichte van Windows 2000 server
Bron: Tweakers.Net B.V.

My weblog

Pagina: 1