Toon posts:

Dell Precision 530 moederbord, verstandige keus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een moederbord aan te schaffen voor dual CPU.

Nu ben ik van plan om een bod te doen op een bord dat op internet te koop staat.

Nu is echter het probleem dat het nogal een beetje "vaag" bord is.

Het is namelijk een bord uit een Dell precision 530.

Nu is het probleem dat dit bord, of door Dell zelf wordt gemaakt maar mij erg stug lijkt, of door een andere fabrikant.

Op zich niet zo`n ramp maar het is heel erg moeilijk om aan info te komen over dit bord.
Zoals de groote en connectors, in princiepe alle info is welkom.

Heb je ervaring met dit bord laat me dit dan weten ook ervaringen zijn welkom.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Hoi Mannie, welkom op GoT. :)

Ik neem aan dat je het tweedehands gaat kopen? Vraag dan aan die persoon welk merk moederbord het is en welk type.
Weet je dat, ga dan zelf opzoek op de site van de maker.

Verder maak je je zorgen over de grootte van de connectors, dat hoeft niet. Die zijn in 9 van de 10 gevallen hetzelfde, behalve bij Dell moederborden.

Waar je dus om moet letten is het geheugen, je hebt DDR en SDram en de eventuele afwijkingen, maar kijk eerst maar even welk moederbord je krijgt.

Ik hoor het wel. :)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Toevallig heb ik laatst op GoT iets gelezen over afwijkende voedingsconnectors bij Dell! Dat betekent dat je bij een upgrade van een Dell systeem altijd en je mobo en je voeding moet vervangen.

Of het klopt weet ik niet, maar als dat zo is dan heb je er dus niks aan. Ik zou dat in elk geval even nakijken.

En gewoon alle specs opvragen...waarschijnlijk is het een Intel mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb indardaat al een mail gestuurd naar de verkoper maar die heeft nog niet geantwoord.

Het klopt inderdaat dat er een afwijkende voedingsconnector opzit. een ATX en een (lijkt mij teminste) AT voeding.

Maar het is erg lastig naar te gaan op internet zonder verdere gegevens over dit bord.

Verder heb ik nog wel op google een verhaal gelezen over die voedingen, maar ik kan er niet helemaal uit opmaken of het nou gewoon een extra voedings connector is of wat.

Het lijkt me dat als je een ATX voeding aansluit en een AT voeding dat je het systeem opstart met de ATX en dat de AT dan ook automatich aan gaat. (verbeter me als ik fout zit want ik ben niet helemaal zeker van me zaak)

Als het zo is kun je mooi gebruik maken van twee voedingen en dat is erg handig als je veel harddisken en dergelijke hebt.

Wel in iedergeval erg bedankt voor de tips.

Gelijk nog een vraag: Naar mijn info zijn er twee 860 chipsets. Namelijk de gewoone 860 en de I860.

Weet iemand de verschillen en zou het effect kunnen hebben op het soort CPU dat ik ga gebruiken.

Wel spreek jullie later

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dit lijkt me géén standaard ATX bord:

Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/docs/systems/ws530/en/sm/2sysbdc2.jpg

En de powersupply aansluiting is ook _niet_ standaard zo te zien:

Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/docs/systems/ws530/en/sm/2pwrspl4.jpg

Check verder hier op de Dell site voor de 530.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het bord ik zat het plaatje ook te zoeken maar jij was sneller

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op woensdag 12 juni 2002 17:30 schreef Mannie het volgende:
Ja dat is het bord ik zat het plaatje ook te zoeken maar jij was sneller
Snelle pc hè, gaat internet wat sneller :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Volgens mij is het echt zo dat Dell mobo's zelf maakt.

Ik heb hier in het verleden een aantal Dell's gehad waar op het mobo voor de rest niets anders op stond als Dell, het zou mij echter niet verbazen als ze bv. door Intell gemaakt zijn.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
He, die hebben we hier staan ! Bij m'n huidige klant hebben we zo'n systeem gekocht (dual Xeon 1.7 GHz). Systeem werkt prima, maar zoals je al aangaf is de voeding inderdaad afwijkend. De voeding zit onderin de kast (over de gehele oppervlakte van de bodem). Systeem is wel lekker snel, maar dat had je waarschijlijk al verwacht.
Ga je ook 2 tweedehands Xeons kopen om erin te stoppen ? Ik wou dat ik het geld ervoor had...
Als ik nog naar iets specifieks moet kijken dan laat hier maar weten (kan email-adres uit profiel hier niet lezen).
Kasten die erbij horen zijn ook goed, maar die worden volgens mij niet apart verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
OK,

Bedankt ik heb toch besloten dat ik maar een "gewoon"xeon moederbord aanschaf. Met de gewone ATX voeding connectors.

Heeft iemand nog een ideetje wat goede borden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik denk dat ik geslaagd ben. Ik ga het volgende moederbord bestellen.

http://www.supermicro.nl/product/motherboards/860/P4DC6+.htm

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Is het geen schatje???

Nou nog twee lieve XEON 2,2 gigahertz-jes er opplakken en Mannie goes wild:D
Pagina: 1