PC start 1 keer op en na 15 min helemaal niets

Pagina: 1
Acties:

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Okee, ik heb de search gebruikt maar daar vond ik niets bruikbaars.

Ik zit met het volgende probleem: Mijn pc start soms wel op, maar na ongeveer 15 min gaat ie uit en na een reboot doet ie helemaal niets meer. Hij start dus ook niet meer op.

De voeding gaat wel aan, de koeler op de proc gaat draaien en het lampje van de cdrom blijft aan en verder niets, geen piepjes of wat dan ook.

Ik heb nog wel de kans gezien om het bios te flashen naar de nieuwste versie en heel af en toe (als ie een dag uit heeft gestaan ofzo) start de pc wel gewoon op alsof er niets aan de hand is, maar na 15 min. blijkt er wel wat te zijn.
Het is een PIII-450 op een msi mobo.

Ik heb het volgende al geprobeerd, IDE kabels eruit, alle kaarten eruit, video eruit, geheugen eruit, proc eruit. Bij al deze gevallen doet ie niets, zelfs niet piepen. Het lijkt er dus op dat het mobo verrot is of ben ik iets vergeten?

Wie kan mij helpen? iig thanx.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:04
koeling ?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Een MSI mobo? Dan zitten er dus lampjes op.
Zoek even in het boekje op wat die lampjes code betekent.

Verder denk ik ook dat het aan je temp ligt.
Dit had je uiteraard ook in de search kunnen vinden.

Verwijderd

ja zou effe je fan op je cpu checken, misschien dat deze stuk is waardoor je cpu zeer snel warm wordt. Of je koelblok zit niet goed op je cpu. Probeer het testen eens met je kast open, kan je gelijk de temperatuur voelen van je cpu/mobo

• Appesteijn
  • Niet online
Ik dacht eerst ook aan de koeling, maar alle fans draaien en zelfs met de kast open doet ie niets. Het koelblok zit goed op de core. Het lijkt er een beetje op dat "iets" de pc verhinderd om een tweede keer te POSTen.

Nog even voor de duidelijkheid, hij start dus 1 keer op (volgens mij niet onder invloed van de temp. want als ik de pc 2 uur uit laat staan doet ie nog niets) en na 15 min doet ie niets meer. Er zitten geen diag. lampjes op het mobo, vrij oud al.

• internetinfo
Hoe weet jij zo zeker dat het niet aan je temps ligt?

Installeer MBM even en kijk hoe warm je systeem is totdat hij afslaat.

• Appesteijn
  • Niet online
Hmm, ja misschien toch wel. Ik hoop alleen nog dat ie nu wel weer wil booten, vanochtend iig niet. Maar ga idd wel even aan de slag met MBM.

Thanx

• internetinfo
Op woensdag 12 juni 2002 18:06 schreef Appesteijn het volgende:
Hmm, ja misschien toch wel. Ik hoop alleen nog dat ie nu wel weer wil booten, vanochtend iig niet. Maar ga idd wel even aan de slag met MBM.

Thanx
Hoe zit het trouwens met je voltages? Probeer die eens omhoog te gooien.
Maar probeer eerst MBM maar. :)

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Heb je al een andere voeding geprobeerd?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Appesteijn
  • Niet online
Dat zou natuurlijk ook kunnen, een kapotte voeding. Ik vindt het vreemde aan dit alles dat hij het heel soms wel gewoon doet en dan krijg ik geen BSOD's of wat voor een vage foutmedingen, alleen een totale shutdown.

Hmm, kan ik gewoon via het bios die voltages omhoog gooien?

Verwijderd

zet eens de temperatuur sensor uit van het mobo en de cpu.. heb zelf gehad dat ie daardoor uitpleurde terwijl de cpu gewoon 32 graden is|:( misschien helpt het ook voor jou!
Pagina: 1