Brakke Laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 16:17

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Topicstarter
Ik heb die laptop van Mycom gekocht, die toen in de aanbieding was (Asus A1000) Maar dat is een vaag ding. M'n HD maakt vreemde geluiden en m'n accu wil niet meer opladen, tenminste ik doe de AC voeding erin maar de laptop blijft op de Batterij werken en zet ik hem uit gaat het rode lampie van opladen ook niet branden. Haal ik de ACCU eruit kan de laptop wel gewoon op op AC werken. Ik denk dat ik hem morgen maar is afgeef bij MyCom ff na laten kijken. Gelukkig is school voorbij zodat ik hem niet zoveel meer nodig heb. :'(

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Afgezien van het feit dat je schrijfstijl niet uitblinkt in overzichtelijkheid..

Ja, dat is inderdaad vermoedelijk een brakke laptop. Ja, de beste oplossing daarvoor is hem bij MyCom af te geven. Wat was precies je vraag :?.

• DutchHammer

DutchHammer

Topicstarter
Ow, sorry m'n vraag. Of ik hem idd het beste bij MyCom kon afgeven. En sorry voor m'n schrijfstijl. :D

• DutchHammer

DutchHammer

Topicstarter
Hmm is m'n accu gewoon niet gaar, de Hardisk is opgehouden met rare geluiden, als het al rare geluiden waren dan.

Ik probeer nu even duidelijk uit te leggen wat het probleem is:

Ik werk meestal met de AC plus erin als er een Wandcontact doos in de buurt is, zo niet dat over op de batterij. Maar normaal wordt de batterij opgeladen als de AC plug erin zit, maaruh Windows en Laptop zeggen dat er niks wordt opgeladen. Maar ik merk wel als de AC plug erin zit dat de batterij wel langer mee gaat volgens Windows, als is het steeds maar een klein vershil. Houd dit in dat m'n batterij gewoon brak is???

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik snap nog altijd niet precies wat je wilt zeggen.. Wel kan ik uit eigen ervaring zeggen dat Windows wel eens meer aangeeft dat er geladen wordt terwijl de laptopledjes duidelijk zeggen van niet, of omgekeerd.

Om te bepalen of je accu brak is heb je GoT denk ik niet nodig. Plug je voedingskabel uit, en kijk hoe lang de computer volhoudt. Als dat minder dan 5 seconden is, is er in het algemeen iets fout met je accu :+.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Is er een speciale software meegeleverd om de accu te monitoren? Zo ja, installeren die handel.

Misschien moet die accu 1 keer gecalibreerd worden, zoals bij de Compaq accu's. Dat doet dus de Power Management software.

Als dat niet kan/niet werkt is je accu stück en moet je die maar ruilen onder garantie. Ze zeggen wel dat de accu niet onder de garantie valt, maar als hij echt zo nieuw is als ik denk, moeten ze die voor je ruilen. (dat heet "verwachte levensduur")

De hd kan idd soms klapperende geluiden maken. Nix van aantrekken.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• DutchHammer

DutchHammer

Topicstarter
Jah was ik ook al achter, maar ik ga morgen naar de winkel. Want zodra ik de stekker erin doe wordt de accu niet opgeladen wat wel zou moeten want dat deed ie ervoor wel en het rode lampje van opladen gaat ook niet branden. Ik kan trouwens wel waarneer ik de accu eruit haal op netstroom werken. Dus ik denkt dat of de accu kapot is of dat er iets mis op het moederbord.

En op accu's zit toch een half jaar garantie?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Weet je: het werkt heel simpel.
Als je iets koopt, dan krijg je daar garantie op, zodat ja, als er iets mis is, dat kunt reclameren.
Dan hoef je hier op GoT niet nog even om bevestiging vragen, maar gewoon teruggaan.
Simpel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.