DiVX...weer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Ik probeer nog steeds een DVD naar DiVX te rippen. Ik loop echter steeds tegen hetzelfde probleem aan: Het geluid gaat out of sync en de film stottert iedere 2 seconden (bitrate te hoog? TBird 1000 Mhz moet toch wel wát kunnen, toch?).

Er is één ding waar ik niets over te klagen heb...De tijd die FlaskMPEG nodig heeft is zo'n 7 uur voor een film van 2 uur :)

M'n laatste (die van vannacht) was zo -

Video: 640x480, 23.nogwat FPS, Low-Motion codec met bitrate 1800 kbit/s en iedere seconde een keyframe. Audio: MP3, 128 kbit/s. Film duur: 1 uur 53 minuten, bestandsgrootte: 1,55 Gb (dus da's nog te groot).

Wanneer ik de DiVX Audio codec gebruik (WMA) geeft de mediaplayer een error - ik heb de codecs al opnieuw geïnstalleerd, in de tussentijd ook me pc geformatteerd (om andere redenen) maar het helpt niets.

Heeft iemand een idee?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dan een bitrate van 900 en een keyframe elke 10 seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Zou inderdaad een keyframe om de 10 seconden nemen is over het algemeen ruim voldoende. Verder zou ik je willen adviseren om eens mpeg2avi te gebruiken. Ik was hier eerst ook geen voorstander van maar ben nu helemaal over. Het is iets ingewikkelder dan Flaskmpeg maar als je het eenmaal een keer gedaan heb weet je niet beter. Een hele goede tutorial is te vinden op:
fm4.org/tutorial/index.html
Als het niet lukt mail je me maar een keertje.

Ps. welke film heb jij het over ? een 4:3 film is normaliter 720*576.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Ik heb het over American History X...inderdaad 720x576. Maar als ik het via mpeg2avi doe, dan wordt het geluid niet geconverteerd. Hoe krijg ik voor elkaar dat er uiteindelijk toch een mooi AVItje uit komt, met geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

He wat toevallig, as we speak ben ik die ook aan het divxen !!!

Okay, kijk even op die tutorial link die ik meegezonden heb. Kort komt het hier op neer:
Met het programma Graphedit haal je het geluid uit de vob files. Je krijgt dan een wav file van ongeveer 1.2 gieg o.i.d. Start vervolgens Virtual Dub, laat de avi en wav in. Selecteer dat ie de wav naar mp3 moet omzetten en saven die hele file. Dit is even simpelweg uitgelegd hoe of het procede in elkaar steekt. Voor de verder details verwijs ik naar de tutorial. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 11:54
Okay... dat van dat geluid out of sync, als je daar nog steeds problemen mee hebt: wat voor sample rate heb je? 44100 of 48000 Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Als je een NTSC-DVD hebt, dan moet je op 24.997 fps rippen. Met PAL moet je met 24 fps rippen. Anders loopt inderdaad het geluid op den duur achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Het maakt niet uit of ik 44100 Hz of 48000 Hz doe; Geluid wordt out of sync.

Majestic, ik zit nu met 1 probleem: De VOB bestanden op mijn American History X DVD zijn niet geencode; hoe voeg ik ze samen? Gewoon "COPY /B" ? DeCSS doet namelijk heel vervelend tegen mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
720x576? Op quality 4 moet zelfs een 1Ghz problemen mee hebben. Zet de keyframe op elke 1 sec. Voordeel: makkelijker "spoelen", makkelijker te reencoden.

Gebruik Flaskmpeg niet om het geluid te encoden met Mp3. Converteer het geluid met Flaskmpeg eerst naar 48Khz PCM en comprimeer het geluid dan via VirtualDub. Verlaag je bitrate niet naar 900kbps laat hem op 1800kbps staan maar verlaag je resolutie naar 512x384 (Zal de kwaliteit ten goede komen. (Hak ook de eventuele zwarte balken eraf dan krijg je 512x288 of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Knakker, dat je geluid out of sync loopt is met deze methode helemaal niet vreemd. Maar geen paniek hoor daar heb je wat tooltjes voor om dit te corrigeren, de eerste keer dat je dit doet zal het wel even duren, maar daar krijg je vanzelf wel handigheid in. Het kost mij nu misschien 5 minuutjes om zoiets op te lossen.
Je hebt 2 gevallen van out of sync die kunnen optreden;
1) Geluid loopt niet gelijk met beeld
- Dit corrigeer je door in Virtual Dub de 'Audio' 'Interleaving aan te passen.
2) Geluid verloopt in de loop van de film met beeld. (Dus in begin wel gelijk maar aan het einde dus niet meer)
- Hiervoor moet je de Avi frame rate aanpassen met behulp van AviFrate.

Beide methode staan op volgende link netjes beschreven; http://fm4.org/tutorial/desync.html

GrTnX Corleone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Thx Corleone...that fixed the problem :)

Ik moest de framerate van 23.976 naar 23.997 verzetten...toch behoorlijk wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Hmm...Ik heb hem nu opnieuw gerenderd, framerate verzet en er is nu 1 ding dat heel vreemd is: Op m'n pa's P2 450 Mhz loopt ie vloeiend, maar op mijn AMD Athlon 1000 Mhz schokt ie zo af en toe...HOe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
op je pa's P2 op quality 0 en op je AMD op 4?
720x576 is gekke werk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat gaan quoten in deze thread:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Doe dan een bitrate van 900 en een keyframe elke 10 seconde[/quote] Comeplete onzin. 900 is alleen goed voor een single-cd rip, en de kwaliteit gaat flink achteruit. Een 1GHz Thunderbird moet met geen enkele bitrate problemen geven. 10 sec. keyframe is ook complete onzin, omdat 1 sec. keyframe beter doorspoel-resultaten geeft, en bij actie-scenes de bitrate flink omlaagschroeft (omdat er minder grote 'verandering' frames nodig zijn).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zou inderdaad een keyframe om de 10 seconden nemen is over het algemeen ruim voldoende. Verder zou ik je willen adviseren om eens mpeg2avi te gebruiken. Ik was hier eerst ook geen voorstander van maar ben nu helemaal over. Het is iets ingewikkelder dan Flaskmpeg maar als je het eenmaal een keer gedaan heb weet je niet beter. Een hele goede tutorial is te vinden op: blaat[/quote]FlaskMpeg is meestal wel ok, maar geeft vaak sync problemen. AVI2MPEG kan niet goed resizen. Gebruik de volgende methode om te rippen, en je zult nooit meer sync problemen hebben: http://dzeus.student.utwente.nl/divxrip<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je een NTSC-DVD hebt, dan moet je op 24.997 fps rippen. Met PAL moet je met 24 fps rippen. Anders loopt inderdaad het geluid op den duur achter.[/quote]Als je niet weet waar je over praat, houd dan aub je mond. Je staat echt wat te bleren. NTSC film is 23.976fps, PAL 25fps en NTSC 29.970.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gebruik Flaskmpeg niet om het geluid te encoden met Mp3. Converteer het geluid met Flaskmpeg eerst naar 48Khz PCM en comprimeer het geluid dan via VirtualDub. Verlaag je bitrate niet naar 900kbps laat hem op 1800kbps staan maar verlaag je resolutie naar 512x384 (Zal de kwaliteit ten goede komen. (Hak ook de eventuele zwarte balken eraf dan krijg je 512x288 of zo).[/quote]je hebt grotendeels gelijk, maar zo laag als 512x384 is voor een 2cd rip als die van knakker echt niet nodig. Als je bitrate 1000 of hoger gebruikt, dan is 640 x nogwat perfect.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nou Knakker, dat je geluid out of sync loopt is met deze methode helemaal niet vreemd. Maar geen paniek hoor daar heb je wat tooltjes voor om dit te corrigeren, de eerste keer dat je dit doet zal het wel even duren, maar daar krijg je vanzelf wel handigheid in. Het kost mij nu misschien 5 minuutjes om zoiets op te lossen.
Je hebt 2 gevallen van out of sync die kunnen optreden;
1) Geluid loopt niet gelijk met beeld
- Dit corrigeer je door in Virtual Dub de 'Audio' 'Interleaving aan te passen.
2) Geluid verloopt in de loop van de film met beeld. (Dus in begin wel gelijk maar aan het einde dus niet meer)
- Hiervoor moet je de Avi frame rate aanpassen met behulp van AviFrate.[/quote]voor geluid dat een vaste hoeveelheid verkeerd loopt op het beeld, moet je de 'audio skew correction' functie in virtualdub gebruiken (te vinden in ineterleaving properties inderdaad).

Als het geluid dat geleidelijk out of sync gaat, dan moet je op een andere manier rippen. Framerate veranderen is niet een goede methode, maar een lapmiddel: je haalt het effect weg, niet de oorzaak. En als je de fps veranderd, dan krijg je ook rare effecten als je het via tv-out wil afspelen. Kortom: niet doen, maar opnieuw een goede manier rippen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>op je pa's P2 op quality 0 en op je AMD op 4?
720x576 is gekke werk imho.[/quote]inderdaad.... het meest waarschijnlijke is dat je de DivX ;-) quality slider op 4 of zo hebt staan... gewoon op 0 zetten, erg veel verschil op die bitrates krijg je dan toch niet. Misschien gebruikt je videokaart wel teveel cpu tijd voor het scalen, en moet je de scherm-resolutie omlaag zetten als je DivX ;-) gaat kijken op full-screen. Dat geeft nog eens een scherper beeld ook :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt... kijk vooral bij die link goed, met die ripping guide zou je 90% van alle DVD's foutloos moeten kunnen rippen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Wanneer ik resize naar 512 * 384 in Mpeg2Avi krijg ik dus een verkeerd beelt (zeg maar 3/4 van het oorspronkelijke formaat). Hoe moet ik dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je met verkeerd beeld?

je aspect ratio klopt niet meer? of je verliest boven en onder een gedeelte van het beeld (dus alsof je zwarte balken hebt gecropt, die er dus niet zijn)?

ik heb MPEG2AVI nog nooit gebruikt, maar er zitten vast en zeker crop settings in... zorg ervoor dat die niet aan staan, en probeer eens met een GUI voor MPEG2AVI te rippen (te vinden op www.doom9.net ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ik gebruik al een Gui voor MPEG2avi. Ik gebruik de manuale settings: Output Cropping
X: 640
Y: 480

Waarschijnlijk komt dit omdat cropping geen resizing is.. en die optie kan ik in deze GUI niet vinden. Zal 'es even een andere zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat MPEG2AVI een handige manier voor resizing heeft... ik heb zelfs gehoord dat MPEG2AVI helemaal niet kan resizen, hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen.

Als je op een goede manier wilt omzetten naar DivX (op een andere resolutie dan de originele res.), moet je of FlaskMPEG gebruiken, of DVD2AVI (en misschien nog wel een of 2 andere manieren). DVD2AVI heeft sterk de voorkeur, omdat die als frameserver speelt, en je dan met bv. VirtualDub kan resizen/croppen (en dat werkt perfect).

Gewoon de tutorial lezen die ik hier heb neergeplant: http://dzeus.student.utwente.nl/divxrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ben er nu idd achter dat ik HELEMAAL niet kan resizen in MPEG2Avi. Ga ik maar eens DVD2Avi proberen. Thnx voor de snelle respons.

Pagina: 1