Toon posts:

Nvidia Geforce 3 TI 200 128 Mb Tv-Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had weer ff een vraagie. Ik heb een amd 800 en 128 mb geheuge. Nou is de vraag ofdat ik met dit systeem wel alles uit de kaart (geforce 3 ti 200) kan halen. Of is mijn systeem daarvoor te langzaam.

Alvast bedankt

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het enige review wat je vraag zo'n beetje kan beantwoorden is:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/cpu/article.php/3261_991011__7

Je CPU zal altijd de bottleneck zijn in lagere resoluties. In hogere resoluties zal het de video kaart zijn.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Waarom zou je geen GF3Ti200 64MB nemen :?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 16:39 schreef Masterdam het volgende:
Waarom zou je geen GF3Ti200 64MB nemen :?
Voor mij is het belangrijkste dat ik in ieder geval Unreal Tournament 2003 kan gaan draaien :9. En ik wil een kaart hebben die wel even meegaat. Maar volgens jou is een 64 mb kaartje ook al voldoende dan ?

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 11:12
kan je dan niet beter voor een Geforce4 Ti4200 gaan? die is net een stukkie sneller voor een paar euro's meer........

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 12 juni 2002 16:43 schreef Jappus het volgende:

[..]

Voor mij is het belangrijkste dat ik in ieder geval Unreal Tournament 2003 kan gaan draaien :9. En ik wil een kaart hebben die wel even meegaat. Maar volgens jou is een 64 mb kaartje ook al voldoende dan ?
Met de GF3Ti200 maakt die extra 64MB gewoon weinig uit, en is zeker niet in verhouding met het prijsverschil. Voor zover ik weet wint de 128MB nergens met een redelijk verschil van de 64MB.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 12 juni 2002 17:24 schreef ph03nix80 het volgende:
kan je dan niet beter voor een Geforce4 Ti4200 gaan? die is net een stukkie sneller voor een paar euro's meer........
Dan zit je in een hele andere prijsklasse
De GF3Ti200 kost 122 euro en de GF4Ti4200 195 euro!

Specs

Verwijderd

Bestaat btw de 32 MB Versie van een of ander model GF3? :P
Dat vertelde iemand me, kd8 dat er alleen maar 64 / 128 is

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

spaar door en koop een ti 4200 heb je echt veel meer aan

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 12 juni 2002 17:27 schreef -Sub-Zero- het volgende:
Bestaat btw de 32 MB Versie van een of ander model GF3? :P
Dat vertelde iemand me, kd8 dat er alleen maar 64 / 128 is
Nee, bestaat niet.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 12 juni 2002 17:28 schreef BruceLee het volgende:
spaar door en koop een ti 4200 heb je echt veel meer aan
Als je ze allebij overclockt is de Ti4200 vrijwel nergens meer dan 25% sneller (als je ze niet overclockt trouwens ook bijna, alleen is de Ti200 nog wel verder over te clocken dan de Ti4200)

En dat terwijl de Ti4200 wel veel duurder is. Als je niet f400,- aan een videokaart wil uitgeven is de Ti200 gewoon de beste optie, beste prijs/kwaliteit die er nu is vind ik.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Misschien klink ik nu nu als een enorme beginner maarehh wat houd dat overclocken nou precies in. En hoe zit het nou met de prijzen want de g3 kost toch 177 euro's. En nogmaals voor mij is het belangrijkste dat ik er voorlopig even mee door kan, kan dit ook gewoon met de g3 ti200

Verwijderd

Overklokken houdt in dat je de kaart softwarematig op hogere snelheden laat draaien. Dat kan instabiliteit met zich meebrengen, in theorie is er een de kans dat de kaart doodgaat.
De GeForce3 Ti200 is een prima kaart voor jouw processor, ik weet niet wat je nu hebt (als je een TNT2 Ultra hebt is het prestatieverschil aanzienlijk). De GeForce4 Ti4200 is voor deze processor wat hoog gegrepen. Je systeem is niet te langzaam voor de GeForce3 Ti200, wel is het aan te raden intern geheugen bij te kopen (kost iets van 29 euro per 128 MB).

Verwijderd

Mjah, ik haal ook een GF4 Ti4200, meeste zeggen dattie 56 MHz sneller draait, wel 64 MB minder geheugen, maarja,... :)
Dan ga ik toch voor de Leadtek, die vind ik er stoer uitzien, en lijkt me tog wel een zeer goede GF4 Ti4200.. (Dikke heatsink etc.)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 17:30 schreef Masterdam het volgende:
En dat terwijl de Ti4200 wel veel duurder is. Als je niet f400,- aan een videokaart wil uitgeven is de Ti200 gewoon de beste optie, beste prijs/kwaliteit die er nu is vind ik.
Ik ben het op zich wel met je eens, MAAR... er zit IMHO wel één groot nadeel aan, en wel dat de Ti200 een DirectX 8.0 kaart i.p.v een DirectX 8.1 kaart.

Dus topicstarter, hou hier wel rekening mee voor toekomstige games... 8.1 specifieke taken moeten dan door je CPU worden uitgevoerd i.p.v. door je videokaart en het ziet er gewoon minder mooi uit.

Edit: Anders is de Radeon 8500LE ms een leuk alternatief?
Deze kaart is wel volledig DX8.1 en ik zag hem in de Pricewatch staan vanaf 149 Euro...

Verwijderd

Topicstarter
ok maar wat houd dat dan precies in een 8.0 of een 8.1 kaart. En die Ai Radeon is dat zeker ook kijkende naar de toekomst nog een aan te raden kaart.

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 18:04 schreef Jappus het volgende:
ok maar wat houd dat dan precies in een 8.0 of een 8.1 kaart.
Gewoon precies wat het zegt eigenlijk ;)
Een DirectX 8.1 videokaart kan alle functies van DirectX 8.1 hardwarematig aan. Een DirectX 7 kaart kan dus ook gewoon DirectX 8.1 games draaien, maar dit gaat wel ten koste van de snelheid omdat je CPU dan specifieke DX8.1 taken moet uitvoeren en beeldkwaliteit is natuurlijk minder.
En die Ai Radeon is dat zeker ook kijkende naar de toekomst nog een aan te raden kaart.
Kijk maar rond op het net voor wat benchmarks e.d.
De Radeon 8500 is zeker een goede kaart (en een stuk sneller dan de Ti200).
Maar de Ti4200 is weer sneller dan de Radeon 8500...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat ff te kijken naar de pricewatch op tweakers. Te zoeken naar de Ati Radeon waarop jij doelde maarehh ik zie hem alleen voor 195 euro staan. Maar bedankt voor je advies en er nu maar eens een nachie over gaan :Z

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
kga denk ik ook voor de ti4200.. eind deze maand jarig, en ik verlang toch niet zo veel van een videokaart.. kwil gewoon twin view, thats it... en cs mag wel iets beter lopen.. :)

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 19:33 schreef Jappus het volgende:
Ik zat ff te kijken naar de pricewatch op tweakers. Te zoeken naar de Ati Radeon waarop jij doelde maarehh ik zie hem alleen voor 195 euro staan. Maar bedankt voor je advies en er nu maar eens een nachie over gaan :Z
Dan heb je niet goed gekeken ;)

Ajb : http://www.tweakers.net/pricewatch/26681 <- bij Fun Computer.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ik geloof dat ik al aan het slapen was :z

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op woensdag 12 juni 2002 18:24 schreef warp het volgende:

[..]

Gewoon precies wat het zegt eigenlijk ;)
Een DirectX 8.1 videokaart kan alle functies van DirectX 8.1 hardwarematig aan. Een DirectX 7 kaart kan dus ook gewoon DirectX 8.1 games draaien, maar dit gaat wel ten koste van de snelheid omdat je CPU dan specifieke DX8.1 taken moet uitvoeren en beeldkwaliteit is natuurlijk minder.
[..]

Kijk maar rond op het net voor wat benchmarks e.d.
De Radeon 8500 is zeker een goede kaart (en een stuk sneller dan de Ti200).
Maar de Ti4200 is weer sneller dan de Radeon 8500...
Ehm. Klinkt leuk hoor. Volgens mij echter worden Dx8.1 taken op een Dx7 videokaart (die dx-versie kaarten bestaan nog geeneens) helemaal NIET uitgevoerd. En ook niet dus door je CPU.

Neem bijv. dat nieuwe HDM, waar Parhelia mee zal worden uitgerust. Als spellenmakers het implenteren in hun games, zal het ALLEEN werken met een videokaart die HDM ondersteunt. De processor zal die TAAK nooit overnemen.

Maar ff een paar dingen op een rijtje;

1) Er bestaan geen DX-kaarten

2) Een video-kaart is een product met 3D-Functies

3) Microsoft bepaalt (in overleg?) met een groep Video-chipbakkers welke functies in een nieuwe DX-versie komen.

4) Nieuwe features zijn vooral bedoeld om nog meer moois uit je 3D-kaart te toveren. Heb jouw video-kaart die functies niet zal je al dat moois moeten missen. Een CPU neemt die functies ook niet over. Maar je spel zal wel draaien met de ouwe 3D-trukendoos.

We moeten eens stoppen met die loze kreet DX-kaart dit en DX-kaart dat. Het is een feitelijk onjuist begrip wat alleen maar verwarring schept.

Je mag wel zeggen dat een kaart diverse DX-features ondersteunt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar ik heb helaas wel een budget wat maximaal bij de 200 Euro lig :'( En nou had ik ook van die Parhelia gehoord maar volgens mij worden die een stukkie prijziger.

Maar denk je dan ik voorlopig vooruit zou kunnen met de g3 ti 200 of de Ati radeon 8500 LE. En welke van de twee zou dan een beter keus zijn :)

Alvast bedankt

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 07:53 schreef Madrox het volgende:
Ehm. Klinkt leuk hoor. Volgens mij echter worden Dx8.1 taken op een Dx7 videokaart (die dx-versie kaarten bestaan nog geeneens) helemaal NIET uitgevoerd. En ook niet dus door je CPU.
Jawel, ok waarschijnlijk niet ALLE features, maar denk b.v. aan T&L.
Als je videokaart geen T&L ondersteund wordt dit wel degelijk overgenomen door je CPU.
Neem bijv. dat nieuwe HDM, waar Parhelia mee zal worden uitgerust. Als spellenmakers het implenteren in hun games, zal het ALLEEN werken met een videokaart die HDM ondersteunt. De processor zal die TAAK nooit overnemen.
En waarom niet? Matrox was b.v. ook de eerste (en enige kaart) die hardwarematige Environment Bumpmapping ondersteunde.
Op andere kaarten werd dit software-matig gerealiseerd (oftwel gerenderd door je CPU).

Ik zeg niet dat ALLES kan worden overgenomen cq wordt overgenomen door de CPU, maar met een groot aantal zaken kan dit wel degelijk.
Maar ff een paar dingen op een rijtje;
1) Er bestaan geen DX-kaarten
Vertel dat maar aan Microsoft en de leveranciers van videokaarten, die gaan er anders prat op in ;)
2) Een video-kaart is een product met 3D-Functies
Dat kan. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Een videokaart != 3D videokaart.
3) Microsoft bepaalt (in overleg?) met een groep Video-chipbakkers welke functies in een nieuwe DX-versie komen.
Sommige functies in doen ze overleg, en andere functies, specs, e.d. implementeren ze weer zelf.
4) Nieuwe features zijn vooral bedoeld om nog meer moois uit je 3D-kaart te toveren. Heb jouw video-kaart die functies niet zal je al dat moois moeten missen. Een CPU neemt die functies ook niet over. Maar je spel zal wel draaien met de ouwe 3D-trukendoos.
En dit is dus niet waar, zie ook punt 1.

Of iets wel of niet uitgevoerd wordt hangt gewoon af van hoe Microsoft dat zelf geregeld heeft in DirectX.

V.b.

If function A != supported, do software render (v.b. T&L).
If function B != supported, do nothing/ignore.
We moeten eens stoppen met die loze kreet DX-kaart dit en DX-kaart dat. Het is een feitelijk onjuist begrip wat alleen maar verwarring schept.
Tsja, en wie hebben bovenstaande kreet de wereld in geholpen?
Juist, Microsoft en de videokaart fabrikanten ;)

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 08:36 schreef Jappus het volgende:
Maar denk je dan ik voorlopig vooruit zou kunnen met de g3 ti 200 of de Ati radeon 8500 LE. En welke van de twee zou dan een beter keus zijn :)
De ATi. Zeker weten.
Die is a) een stuk sneller, b) volledig DX8.1 compatible en c) betere beeldkwaliteit.
Pagina: 1