there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac
Misschien gewoon voor de fun van de programmeurs of zoals je zei, om het onnodig duur te maken.
Tijdens een debugging-sessie, ok
Maar wat heb je eraan als gamer. Het haalt toch alle fun van gaming weg?
Anoniem: 51220
Voor de rest zijn er ook nog een hele boel "leuke" cheats toegevoegd wat extra afwisseling geeft. Zo zijn er games waar je met een code vrouwen met extra grote cupmaten ziet, toch niet verkeerd. Of zelf dat ze topless zijn.. dus ja, die extra cheats zijn vooral voor de fun
Hangt ook van het genre af tuurlijk, Over het algemeen denk kvoor de fun
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Anoniem: 41268
Anoniem: 47289
zelfmoord cheat: heel handig als je vast zit terwijl je een map test.Op woensdag 12 juni 2002 16:28 schreef mesothelioom het volgende:
Lijkt me duidelijk, waarom zitten er cheats in een game? Om het onnodig duur te maken of om sommige dingen naderhand nog te kunnen checken.
Het laatste zou op kunnen gaan voor bepaalde elementen zoals framerate en cpu-use, maar (even als voorbeeld) een zelfmoord cheat ....wahebbieeraan
god mode: heel handig om voorbij wat enemies te komen om te kijken ofdat het stuk daarna ook speelbaar is.
noclip mode: heel handig als je wilt kijken of je map niet uitsteekt of andere rare vormen aan het maken is
Dus: eigenlijk best wel handig (in DNMP om te kijken waar de Nukes zitten, give jetpack, vervolgens uit en op de voet gaan halen
en idd eastereggs voor de gein...
een lamer vind ik je trouwens alleen als je in multiplay cheats gebruikt, want dan hebben anderen er last van, zeer zwak is dat...
tampert, kriminalpolizei
Anoniem: 26235
je kannem namelijk in multiplayer ( UT) ook nog gebruiken...
is erg handig als je vastzit in een map.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
(weet niet eens meer hoe je het doet in UT na 3 jaar
Dus tja, waarom zou een gamemaker dan geen cheats erin stoppen? Zolang het maar bij het SingePlayer gedeelte blijft is er niks aan de hand.
Overigens komen de titel van die spellen dan weer terug in gamebladen/sites bij het cheat gedeelde, zodat ze weer meer naamsbekendheid hebben.
En natuurlijk gelden die bovengenoemde redenen ook.
🌞🍃
denk dat 't ook is dat programmeurs gewoon een beetje aan het kloten zijn... (ga nou niet zeggen dat dat de reden is waarom ms software niet altijd even stabiel draait en dan roepen dat andere software beter is...)
vraag me trouwens niet hoe dat pinball spel te voorschijn is te krijgen.
I'm not weird, I'm a limited edition
als je op een normale manier niet langs je vijanden kan komen is dat stuk spel ook al niet speelbaar, dus waarom kijken of het verderop wel zo is?Op woensdag 12 juni 2002 16:33 schreef IndigoDelFuego het volgende:
[..]
zelfmoord cheat: heel handig als je vast zit terwijl je een map test.
god mode: heel handig om voorbij wat enemies te komen om te kijken ofdat het stuk daarna ook speelbaar is.
noclip mode: heel handig als je wilt kijken of je map niet uitsteekt of andere rare vormen aan het maken is
Dus: eigenlijk best wel handig (in DNMP om te kijken waar de Nukes zitten, give jetpack, vervolgens uit en op de voet gaan halen)
en idd eastereggs voor de gein...
edit:
een lamer vind ik je trouwens alleen als je in multiplay cheats gebruikt, want dan hebben anderen er last van, zeer zwak is dat...
Als voorbeeld van vroeger heb je Mortal Kombat. In de eerste MK kon je wat special moves doen met toetsencombo's. Later moest je geloof ik eerst met een bepaalde naam gaan spelen en had je dingen als bability (of wat dan ook), gewoon omdat dat erg fun was, maar niet echt realistisch in het kader van het verhaal achter het spel (Ja, er zat een verhaal achter MK).
weet ik maar nog steed niet kunnen spelen, zal wel iets vaut doenOp woensdag 12 juni 2002 17:03 schreef lowrider het volgende:
ach ja.. waarom heeft ms een pinball spel in word verstopt?
denk dat 't ook is dat programmeurs gewoon een beetje aan het kloten zijn... (ga nou niet zeggen dat dat de reden is waarom ms software niet altijd even stabiel draait en dan roepen dat andere software beter is...)
vraag me trouwens niet hoe dat pinball spel te voorschijn is te krijgen.
Anoniem: 221
het gaat hier over dev's (game developers) die ff geen zin hebben om voor de 50ste keer die dag dat groepje vijanden te verslaan, maar verderop in het spel ff een stuk willen testen, met god lopen ze er dan voorbij, god weer uit en ze kijken of dat andere stuk goed te spelen is... duidelijk genoeg??Op woensdag 12 juni 2002 17:09 schreef Molybdenum het volgende:
[..]
als je op een normale manier niet langs je vijanden kan komen is dat stuk spel ook al niet speelbaar, dus waarom kijken of het verderop wel zo is?
Anoniem: 12316
Daar zijn wij n00bs voorOp woensdag 12 juni 2002 17:02 schreef DataBeest het volgende:
Vooral veel n00bs schijnen cheats erg leuk te vinden. Als ik namelijk iets over een spel hoor van zulk soort personen, gaat het wel erg vaak over die cheats. Ik snap ook niet echt wat ze er leuk aan vinden, maar toch schijnen ze het leuk te vinden.
Allen in SP btw
Anoniem: 49580
Ten tweede, de cheats kunnen best wel ingewikkeld in de code zitten, waardoor dingen weer over de kop moeten
ten derde..als je iets toevoegt of verwijderd..moet je checken of het spel weer werkt..en mag je weer play testen
Ik ken er wel een aantel die niet zonder kunnen.....
Godmode of geld-cheat.....
Ik gebruik cheats meestal als ik een spel al uit heb gespeeld, gewoon om dat bij onmogelijke plaatsen zien te komen of gewoon in de eerste level al met wapens raggen die je normaal pas in de laatse level kan vinden
omdat je die als map-maker (en mod-maker) goed kan gebruiken!!Op woensdag 12 juni 2002 17:49 schreef Megistos het volgende:
Als cheats alleen voor de developers zouden zijn, waarom halen ze ze er dan niet uit in de versie die uiteindelijk in de winkel ligt???
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
zonder cheats = kan het dus vernederent zijn = fisiek gewelt = weer een bushokkie kappot
dat zouden toch echt de spelmakers moeten doorgeven of verkopen aan bladen , bladen hebben weer hogere verkoopcijfers hun vekopen aan genoeg mensen bladen alleen voor de cheats
van zeg nou zelf lijkt me niet dat er een paar vrijwilligers op de wereld lopen om alle mogelijke toets en woordcombinaties de godsganselijke dag uit te proberen
zoals cheats van GTA3 niet echt woorden waar je zo opkomt
bv. itsallgoingmaaad (alle preditians door het dolle)
ook nog foute spellig 3x a
dus mij lijkt het dat de spelmaker die doet om de cheats dan door te verkopen aan magazines
http://raptr.com/Doppert/about
Anoniem: 23844
Niet doorverkopen, developers geven die cheat codes gewoon vrij. Zo worden er elke maand 2 cheatcodes voor Rogue Leader vrijgegeven om maar een voorbeeldje te noemen.Op donderdag 13 juni 2002 01:10 schreef Doppert het volgende:
dus mij lijkt het dat de spelmaker die doet om de cheats dan door te verkopen aan magazines
God is toch onstervelijk? God is toch het machtigste wezen ooit? Door die code speel jij als god, vandaar...Waarom heet de GOD-mode , GOD mode?
en waarom niet " onsterfelijk" ofzo?
Sommige spellen gebruiken ook wel immortality enabled ofzo.. Boeit niet zoveel. Geeft allebei hetzelfde resultaat.
in ghost recon ben je wel degelijk sterfelijk in de god mode, (eigenlijk heet dat god cheat)je wordt opgetild en weer neergegooidOp donderdag 13 juni 2002 01:12 schreef Anthrax het volgende:
Waarom heet de GOD-mode , GOD mode?
en waarom niet " onsterfelijk" ofzo?
Wij typen heel sim-pel GODmode in ofzo en het werkt...
Lijky me een koud kunstje om die GOD-mode te saboteren. ze hoeven echt niet letterlijk de hele code eruit te slopen.
Cheaten is voor losers. Mijn neefjes 11 & 14 spelen bijv. AOE2 alleen maar met cheats. Want ze snappen er niks van dus ze kloten maar wat aan. GTA scoort dus errug goed bij ze, gewoon hersenloos aankloten. Wat een lol, joh.
Is dat het niveau van heden 2002, als er maar gekloot kan worden ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| // check for godmode if ( (targ->flags & FL_GODMODE) && !(dflags & DAMAGE_NO_PROTECTION) ) { take = 0; save = damage; SpawnDamage (te_sparks, point, normal, save); } // check for invincibility if ((client && client->invincible_framenum > level.framenum ) && !(dflags & DAMAGE_NO_PROTECTION)) { if (targ->pain_debounce_time < level.time) { gi.sound(targ, CHAN_ITEM, gi.soundindex("items/protect4.wav"), 1, ATTN_NORM, 0); targ->pain_debounce_time = level.time + 2; } take = 0; save = damage; } psave = CheckPowerArmor (targ, point, normal, take, dflags); take -= psave; asave = CheckArmor (targ, point, normal, take, te_sparks, dflags); take -= asave; //treat cheat/powerup savings the same as armor asave += save; |
Als je dat verwijderd kunnen andere dingen ook weer de mist in gaan.
Trouwens, vaak is invulnerabilty ook gewoon onderdeel van een spel (GTA, Doom, etc.)..dan is het dus niet nodig om code weg te halen, aangezien het voor het spel nodig is en alleen een simpele boolean (true/false) veranderd moet worden
iddqd
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Als je iets aan de code verandert, moet het weer getest worden, aangezien je maar nooit weet of b.v. de compiler er iets raars van maakt. En om alles goed te testen is het wel weer handig om die mode weer wel te hebbenOp donderdag 13 juni 2002 08:07 schreef Madrox het volgende:
Hoezo moeilijk om het eruit te slopen ?
Wij typen heel sim-pel GODmode in ofzo en het werkt...
Lijky me een koud kunstje om die GOD-mode te saboteren. ze hoeven echt niet letterlijk de hele code eruit te slopen.
Verder vinden veel mensen het gewoon leuk, al was het maar om een stukkie dat ze niet gewoon kunnen halen over te slaan. En zolang het in SP is maakt het natuurlijk ook niets uit
[removed]
Anoniem: 54045
IDKFA was no clipping toch?Op donderdag 13 juni 2002 08:06 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Hoe heette dat ook al weer in Doom I?
Anoniem: 29882
neej dat was alle wapens + ammoOp donderdag 13 juni 2002 20:45 schreef Sequence het volgende:
[..]
IDKFA was no clipping toch?
iddqd = god
idkfa = allammo
idspispopd = noclip
uit mijn hoofd
Op donderdag 13 juni 2002 20:49 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
neej dat was alle wapens + ammo
iddqd = god
idkfa = allammo
idspispopd = noclip
uit mijn hoofd
Anoniem: 10452
wij komen aan cheats.. net als aan vervroegde warez ( = uitgelekt)Op donderdag 13 juni 2002 01:10 schreef Doppert het volgende:
ik vraag me nu eerder af hoe wij aan die cheats komen
dat zouden toch echt de spelmakers moeten doorgeven of verkopen aan bladen , bladen hebben weer hogere verkoopcijfers hun vekopen aan genoeg mensen bladen alleen voor de cheats
van zeg nou zelf lijkt me niet dat er een paar vrijwilligers op de wereld lopen om alle mogelijke toets en woordcombinaties de godsganselijke dag uit te proberen
zoals cheats van GTA3 niet echt woorden waar je zo opkomt
bv. itsallgoingmaaad (alle preditians door het dolle)
ook nog foute spellig 3x a
Anoniem: 2038
Die keywords ken ik ook nog wel, maar de naam van god mode... "... mode" erg lang woord voorOp donderdag 13 juni 2002 20:45 schreef Sequence het volgende:
[..]
IDKFA was no clipping toch?
Edit, got it: Degreelessness mode
In multiplayer games zitten geen cheats, die worden gecreerd door de code aan te passen, doormiddel van hacks of cracks. Is dus nooit de bedoeling van de maker van het spel...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta