Toon posts:

linux/linux network

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men server runt linux en die staat tussen internet en men workstation. Alsek win2k op men workstation run gaat alles - local tussen pc's werkt en voor extern te gaan verloopt alles via local proxies. Nu heb ik het volgende probleem, als ik in linux boot dan kan hij geen name lookups doen -in windows wel-. wel connecten door proxies naar http maar ni naar irc bv, dan kanem server ni resolven.
Alles staat hetzelfde als in windows, gateway, ip, bcast,....
Moetek ne local cache nameserver draaien, en langs daar lookups doen? sorry als het wa vaag geformuleerd is.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Nederlands is ook een vak.

Die-hard Brexiteer

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt toch ook gewoon de DNS-server van je provider gebruiken? Even instellen in linuxconf/netconf/netconfig/configuratiebestand en het werkt als het goed is gewoon :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30

MadEgg

Tux is lievvv

Op woensdag 12 juni 2002 15:53 schreef w_h het volgende:
Men server runt linux en die staat tussen internet en men workstation. Alsek win2k op men workstation run gaat alles - local tussen pc's werkt en voor extern te gaan verloopt alles via local proxies. Nu heb ik het volgende probleem, als ik in linux boot dan kan hij geen name lookups doen -in windows wel-. wel connecten door proxies naar http maar ni naar irc bv, dan kanem server ni resolven.
Alles staat hetzelfde als in windows, gateway, ip, bcast,....
Moetek ne local cache nameserver draaien, en langs daar lookups doen? sorry als het wa vaag geformuleerd is.
Wat vaag geformuleerd? Er is geen touw aan vast te knopen. Wat ik er uit haal is dat je DNS niet werkt. Kijk eens of /etc/resolv.conf wel goed staat ingesteld.

Tja

Verwijderd

ehm.. ja... en je vraag was? (oftewel, iets duidelijker aub) :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja is moeilijk om uit te leggen.
Ja heb da al 1000 keer aangepast /etc/resolv ma da maakt geen verschil.
Probleem is ook AL men externe connectie vanuit mijn workstation gaan langs proxy server op mijn localserver.
Dus eigenlijk in theorie zou die nslookups moeten doen langs een localproxy server naar de nameserver van mijn isp..
Een local cache named runnen op?

Als windows op men workstation runt, gaan lookups dus wel.. en die kan WEL mijn isp nameserver usen.. (zonder proxy of whatever)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30

MadEgg

Tux is lievvv

Op woensdag 12 juni 2002 16:33 schreef w_h het volgende:
Ja is moeilijk om uit te leggen.
Ja heb da al 1000 keer aangepast /etc/resolv ma da maakt geen verschil.
Probleem is ook AL men externe connectie vanuit mijn workstation gaan langs proxy server op mijn localserver.
Dus eigenlijk in theorie zou die nslookups moeten doen langs een localproxy server naar de nameserver van mijn isp..
Een local cache named runnen op?

Als windows op men workstation runt, gaan lookups dus wel.. en die kan WEL mijn isp nameserver usen.. (zonder proxy of whatever)
Post eerst eens even je opzet. Wat is workstation? Wat is server? Hangt je linux bak direct aan internet? Even je netwerk-setup, en waar Linux in dat gebeuren staat, wat er van hem verwacht wordt.

Tja

Pagina: 1