• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
is het normaal dat het nodig is om lichtwaarde correctie te gebruiken in de automatische opname stand bij bewolkt weer zoals vandaag?

dit is zonder correctie:

Afbeeldingslocatie: http://www.patsboem.com/fotos/minolta/auto.jpg

dit is met een lichtwaarde correctie van +1.0:

Afbeeldingslocatie: http://www.patsboem.com/fotos/minolta/auto+1.0.jpg

of is dit gewoon een lastige foto door de combinatie van wolken, water en groen?

Verwijderd

Tweede foto is beter...

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
dat had ik zelf ook al in de gaten tasker (:
die is ook zoals het eruit zag buiten..
maar mijn vraag is dus of het normaal is dat ik met dit soort weer lichtwaarde correctie moet gebruiken..

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op woensdag 12 juni 2002 15:59 schreef Lev het volgende:
dat had ik zelf ook al in de gaten tasker (:
die is ook zoals het eruit zag buiten..
maar mijn vraag is dus of het normaal is dat ik met dit soort weer lichtwaarde correctie moet gebruiken..
Het is normaal dat je bij dit soort weer (en andere omstandigheden) lichtcorrectie moet toepassen. Immers, de lichtomstandigheden zijn niet perfect.

Wat NIET normaal is dat je bij de automatische stand dit zelf moet regelen. Want de camera hoort dat voor je te doen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
betekend dit dat me camera kapot is?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op woensdag 12 juni 2002 20:13 schreef Lev het volgende:
betekend dit dat me camera kapot is?
Nee, gewoon rare software. Maar aangezien je kan wijzigen bij automode, betekent dat het gewoon zo hoort. Enige wat het betekent is dat je camera niet echt gebruiksvriendelijk is :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
is er hier geen andere s404 eigenaar die me kan vertellen of dit normaal is?
het zit me namelijk niet echt lekker..

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 12:23 schreef Lev het volgende:
is er hier geen andere s404 eigenaar die me kan vertellen of dit normaal is?
het zit me namelijk niet echt lekker..
Als ik een foto met dat weer buiten maak, doet mijn camera dat ook niet automatisch en moet ik het ook handmatig nog instellen. Dus ik verwacht zeker niet dat je camera defect is, zal wel gewoon aan het merk camera liggen (bij sony is dit dan kennelijk ook het geval).

Verwijderd

Je camera weet hier niet wat jij goed wilde belichten. Bij de eerste foto is de lucht goed belicht en de grond onderbelicht. Bij de tweede foto is de lucht overbelicht en de grond goed belicht. De camera vond blijkbaar dat de lucht het belangrijkste deel van je foto was.
Als je de foto automatisch goed had willen hebben, had je eerst op de grond gericht de belichting in moeten stellen (sluiterknop 1/2 indrukken denk ik) dan de camera omhoog bewegen en foto maken.

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
bedankt guys
heb het een en ander uitgeprobeerd en het is inderdaad omdat ie niet goed weet wat ik wil fotograferen, als ik in hetzelfde weer een object fotografeer dat een paar meter verderop staat is de foto wel goed belicht.
ben helemaal opgelucht (:
Pagina: 1