Quod licet lovi, non licet bovi
Is het een losse Scrollbar of een Scrollbar die in een Text-field of een ander control gebruikt wordt? Bij text-fields doen scrollwieltjes het volgens mij wel, bij normale scrollbars weet ik het niet.
Je zult dus de scrollwieltjes zelf moeten implementeren...
(Overigens doen scrollwieltjes het ook niet in de Code-weergave van Visual Basic, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld...)
Je zult dus de scrollwieltjes zelf moeten implementeren...
(Overigens doen scrollwieltjes het ook niet in de Code-weergave van Visual Basic, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld...)
Verwijderd
Overigens doen de scrollwieltjes het bij mij in Code-weergave wel...?? Ik heb volledige wheel-support in VB-IDE, maar niet in run-time.Op woensdag 12 juni 2002 15:53 schreef elnino het volgende:
Het gaat om een losse scrollbar in een gecompileerd programma...
Hoe implementeer je zelf een scrollwheel? Iemand enig idee hoe je die afvangt?
Quod licet lovi, non licet bovi
Kheb ff geen zin om te zoeken
op www.codeguru.com/vb of planet-sourcecode.com staat een sample om de mousewheel te ondersteunen.
Exact expert nodig?
Verwijderd
Zelf implementeren gaat eigenlijk maar op 1 manier, de window-messages opvangen die naar het form/control worden gestuurd. In VB moet je dit oplossen via sub-classing.Op woensdag 12 juni 2002 16:07 schreef MrDry het volgende:
Als je het (muis)wiel
Verwijderd
Zeker logitech muis? open mouse properties, klik 'buttons' tab en DEselect beide checkboxes onder 'scroller' (dus 'Use MS Office compatible scroll only' en 'Scroll in active window only'.) Nu moet de mousewheel het wel doen in VB6. In IE is de scroll nu takketraag, dus wanneer je klaar bent met VB6, snel die vinkjes weer aanzettenOp woensdag 12 juni 2002 15:47 schreef MrDry het volgende:
Een scrollbar reageert niet op een muiswiel in VB6 (SP5) klopt dit of is hier iets aan te doen?
Pagina: 1