Toon posts:

[.HTACCESS (?)] Subdomeinen bij WideXS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb een website (www.pocketpc-club.nl) en daar wil ik een subdomein voor aanmaken. Dit subdomein moet niet wijzen naar een map op mijn eigen site (bijvoorbeeld: www.pocketpc-club.nl/forum/) maar moet verwijzen naar een andere site.

Op de site van WideXS staat een tweetal manieren: een cgi script en een .htaccess oplossing. De cgi manier werkt niet voor mij om een aantal redenen (kwa techniek/php). Kortom: ik wil dus de .htaccess manier gebruiken om het subdomein werkend te krijgen.

Bij WideXS staat onderstaande in de .htaccess file als voorbeeld maar werkt dus alleen bij m'n eigen mappen (zoals in het 1e stukje tekst staat: www.pocketpc-club.nl/forum) en niet naar andere sites. Ik heb een flauw vermoeden dat voor zoiets gewoon een DNS wijziging nodig is voor het aan te maken subdomein of kan het inderdaad via de .htaccess file.. Dit staat er dus in:

### Cable & Wireless mod_rewrite 'voorbeeld .htaccess'
# LET OP!!! _verkeerd_ gebruik van mod_rewrite
# kan tot gevolg hebben dat wij uw Virtual Server afsluiten !!!

### BELANGRIJK:
# Het pad in de regel met REQUEST_URI moet overeenkomen met
# het pad in de regel met RewriteRule, anders ontstaat er een loop!!!
# Zie de verschillen tussen voorbeeld2 en voorbeeld3

# Zet de RewriteEngine aan
RewriteEngine On

# voorbeeld1.uwdomein.nl
# Deze haalt pagina's uit http://www.uwdomein.nl/voorbeeld1/
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^forum.pocketpc-club.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/forum/
RewriteRule (.*) /forum/$1

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Volgens mij heb je hier inderdaad DNS-entries voor nodig. De rewrite die je beschrijft is een optische ingreep, volgens mij is het niet mogelijk om cross-domain te rewriten.

Wat een simpele oplossing is is om ff een framepaginaatje aan te maken op je oorspronkelijke site (waar je dan je "nieuwe" adres op kan rewriten) en daarin de site van een andere server te laden.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar heb ik inderdaad ook aan gedacht maar vroeg me af of er een nettere oplossing was.

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18
Een frame is toch wel een vrij nette oplossing. Als gebruiker merk je er niks van.