Toon posts:

Enermax EG365P-VE en Coolermaster 201 case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bovenstaande voeding kopen en inbouwen in een Coolermaster 201 case.
Mijn vraag is nu: Die enermax heeft 2 koelers. Ook ééntje bovenop. Past dat dan in bovenstaande case? Of heeft de bovenste koeler dan geen ventilatie, zodat de boel toch nog te heet word :?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

LopeZ

Too much is never enough

Die bovenste fan waar jij het over hebt komt niet boven maar beneden :) Hij zuigt dus de lucht van het cpu gedeelte bij je moederbord weg naar buiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 15:45 schreef LopeZ het volgende:
Die bovenste fan waar jij het over hebt komt niet boven maar beneden :) Hij zuigt dus de lucht van het cpu gedeelte bij je moederbord weg naar buiten.
ow echt?? whahaha, wat stom zeg dat ik dat niet wist :*

Verwijderd

Topicstarter
Ja, trouwens. Ik zag iets staan in een review >>>> http://www.arstechnica.com/reviews/01q3/coolermaster/atc-201-2.html
Er staat in (welleswaar een andere versie voeding) dat enermax 2 fans voedingen niet passen. Tenzij je de fan grille weghaald. Is dit waar??? Of kan ik zonder problemen die enermax voeding (type zie naam topic) plaatsen?? Of word het toch een andere voeding kiezen? Want grillen weghalen lijkt me niet zo verstandig
Speaking of power supply mounting, those with twin-fan Enermax PSUs, such as myself, will have to remove the fan grille to fit it properly in the ATC-201.
Please help ;(

Verwijderd

Topicstarter
inside case (misschien hebben jullie er iets aan) Hoop echt dat de voeding past zonder gezeik :?

http://www.directron.com/lib/directron/ATC201inside

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik denk dat ze bedoelen dat je de fanguard van de onderste fan weg moet halen zodat je voeding erin kan/past.
Dit moet imo geen probleem vormen toch???

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 12:07 schreef MightyRaven het volgende:
Ik denk dat ze bedoelen dat je de fanguard van de onderste fan weg moet halen zodat je voeding erin kan/past.
Dit moet imo geen probleem vormen toch???
lijkt mij ook alleen effe uikijken dat niet een draadje of zo tegen de fan aan komt probleem ook weer opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat (als ik hem dus koop (voeding)) hem inbouwen bij MyCom Eindhoven. Denk je dat zij daar geen problemen mee zullen hebben? En dat cooler-rooster kan ik echt niet laten zitten???

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 23:49 schreef Thomas1985 het volgende:
Ik laat (als ik hem dus koop (voeding)) hem inbouwen bij MyCom Eindhoven. Denk je dat zij daar geen problemen mee zullen hebben? En dat cooler-rooster kan ik echt niet laten zitten???
Kun je zelf rustig doen hoor 4 schroeven moet je vastdraaien that's it, en eventueel 4 loshalen om de grill te verwijderen, dit is gebeurt in no-time, en kabels kun je bij elkaar binden

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nou eens de Utra Quiet voeding kies van MyCom. Geen idee welk merk (check www.mycom.nl)
Is die ook goed??? Of enermax stukken beter????

BTW, als ik toch voor de enermax kies. Zie inside plaatje van atc 201. Er zit zo'n balkje, is dat wel goed voor de airflow?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net te kijken op Coolermaster en Enermax site
DELTA DPS-300KB-1 A FOR P4 & PIII 2.03
Zie 2.03 (coolermaster atx 2.03 voeding compatibel)
Meet ATX 2.03 & ATX +12V 1.1 Version. Pentium 4 supported !
Enermax site ATX 2.03

Kan het dan toch zonder problemen samen?? :?

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:06 schreef Thomas1985 het volgende:
en als ik nou eens de Utra Quiet voeding kies van MyCom. Geen idee welk merk (check www.mycom.nl)
Is die ook goed??? Of enermax stukken beter????

BTW, als ik toch voor de enermax kies. Zie inside plaatje van atc 201. Er zit zo'n balkje, is dat wel goed voor de airflow?
dremel je het balkje weg als je denkt het zit in de weg

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 23:49 schreef Thomas1985 het volgende:
waar maak je dan druk om als hun het in bouwen

Verwijderd

Topicstarter
waar ik me druk om maak, is dat ik de enermax voeding niet in hun zaak koop, omdat ze die simpelweg niet hebben. Ik koop de voeding bij Memo Systems. Dus als ik zeg, bouw maar in en ze bellen me, sorry, de voeding past niet. Dan sta ik daar :(

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:33 schreef Thomas1985 het volgende:
waar ik me druk om maak, is dat ik de enermax voeding niet in hun zaak koop, omdat ze die simpelweg niet hebben. Ik koop de voeding bij Memo Systems. Dus als ik zeg, bouw maar in en ze bellen me, sorry, de voeding past niet. Dan sta ik daar :(
dan los je het zelf toch op waarom bouwen hun zowiezo al een voeding voor jou in de kast
4 schroeven vast zetten en als het effe tegen zit ook 4 loshalen nou dat is de klus van het jaar

Verwijderd

Topicstarter
Nu staat er weer in verschillende reviews dat je de enermax voeding beter niet kan gebruiken in kleine kasten. Omdat de kabels zo lang zijn, dat je ze niet kwijt kan... Wat moet ik nou????

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 01:03 schreef Thomas1985 het volgende:
Nu staat er weer in verschillende reviews dat je de enermax voeding beter niet kan gebruiken in kleine kasten. Omdat de kabels zo lang zijn, dat je ze niet kwijt kan... Wat moet ik nou????
Eerst even dit: ATX is ATX, past dus in iedere kast.
Wat betreft de lange kabels, daar hebben ze tiewraps voor uitgevonden :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 01:07 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Eerst even dit: ATX is ATX, past dus in iedere kast.
Wat betreft de lange kabels, daar hebben ze tiewraps voor uitgevonden :)
En wat zijn dat voor dingen. Soort elastiekjes die de boel bij elkaar houden ofzo?

Verwijderd

Neem nou maar gerust een Enermax voeding. In 95% van alle gevallen past het gewoon, en anders ligt het aan de kast.
Lange kabels kun je gewoon opbinden. Heb je daar ook geen last meer van. Beter te lang als te kort

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 01:13 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]

En wat zijn dat voor dingen. Soort elastiekjes die de boel bij elkaar houden ofzo?
soms is het beter om te gaan slapen

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 01:03 schreef Thomas1985 het volgende:
jij moet gewoon een kant en klare pc kopen ben je veel beter mee af

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 01:45 schreef killerdog het volgende:

[..]

jij moet gewoon een kant en klare pc kopen ben je veel beter mee af
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, zeker nu ie het moederbord ook zelf gaat inbouwen :? >:)

Tiewraps zijn plastic bandjes die je in elkaar draait zodat de kabels vast blijven zitten.

Verwijderd

jah gewoon voor Enermax gaan (Heb ik zelf perfect ervaringen mee) kijk in de pricewach,zag ook een nog nieuw EG651P Enermax in Vraag&Aanbod staan vandaag.
Pagina: 1