Celeron 1300 of PIII 700 (@933)?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Vraagje:

Ik heb nu een systeempje met een PIII 700 op 933 (een coppermine). Die staat op een Asus TUSL plank, loopt allemaal heel mooi.

Nu heb ik een Asus CUV4X, een geluidkaart, een videokaart en een harddiskje over (ja, ze liggen allemaal onder m'n bed stof te verzamelen). Dus op een processor en een stipje geheugen na heb ik een compleet systeem liggen.

Nu kan ik twee dingen doen:

1) Ik koop een eenvoudig celeronnetje voor dat CUV systeempje (iets van een gieg ofzo).

2) Ik koop een celeron 1,3 of 1,4 die in plaats van de PIII komt.

Maar wat is wijsheid... Loopt een celeron 1300 (die vast wel een trap omhoog kan handelen) harder dan mijn PIII? (Toepassingen: Muziek, DivX maken, Photoshop, internetten. Geen games ofzo)

En als ik nou een 1300 celly aanschaf, en dat valt me erg tegen, loopt dat dan ook op die CUV, of alleen op de TUSL?

Vragen vragen vragen...

Iemand een idee? ThX! :)

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
Celeron kopen en in de tusl duwen, die draait niet op je cusl. Daar zet je je p3 in. Gewoon doen, die cel1300 is echt snel, onder meer door 256kb l2 cache.
Reepje geheudgen kost ook niks. en die p3 moet ook nog wel richting de 1000mhz kunnen met een beetje geluk.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een Celly 1,3 is zeker sneller dan die PIII933. Het scheelt heel wat Mhz en het is ook een nieuwe core. Bovendien moet die celly ook wel wat hoger kunnen dan 1,3 >:) Welke CPU'tjes allemaal werken kun je denk ik op de ASUS site wel zien

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Die PIII krijg ik idd wel over de gieg, maar dan wordt de boel wel erg instabiel. Op 933 loopt ie 100% stressed rockstable.

Maar goed, op de CUV kan dus geen celly, op de TUSL wel. Nah, dan gaan we maar eens kijken of dat leuk is (tegen de tijd dat ik weer wat kanken heb that is!)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.