Garantie op HDD door brakke voeding

Pagina: 1
Acties:

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
2 weken geleden heb ik bij Xenon een mobo, CPUtje, wat geheugen en een voeding gekocht. Thuis aan de knutsel, m'n pc leek te werken, maar ging na een paar tellen uit. Heu? Aangezien ik de HDD niet hoorde opspinnen, molex connectoren eens wisselen, nu de CD-ROM ook op prim.m. gezet en HDD op sec.sl. Dat was eerst andersom. Ik doe de pc aan: KNETTER. Kut, was dat nou? Bleek dat de CD-ROM speler was doorgebrand. Na doormeten bij Xenon bleek dat de 5 en 12 volt draden IN de voeding waren omgedraaid, vandaar de rook.
Garantie op de voeding heb ik wel gekregen, maar die HDD en CD-ROM wilden ze niet vergoeden. Na veel gezeik sturen ze nu de HDD op naar Maxtor, omdat deze nog geen 3 jaar oud is en dan willen ze proberen om van Maxtor een nieuwe te krijgen.

Maar is het niet gewoon zo dat Xenon de schade veroorzaakt door die voeding, wat duidelijk (en dat geven ze wel toe) een fabrieksfout is, dus geen ESD onveilig handelen oid van mij, gewoon aan mij moet vergoeden?

De Groningse beer

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Dat lijkt me wel, het is toch neit jouw fout dat de hele zooi stuk is?

Verwijderd

kun je ze niet gewoon met de verzekering wettelijk aansprakelijk stellen?

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Nou, ik dacht dus ook dat ze moesten vergoeden, maar daarop gaven ze het antwoord: "Dus als je huis zou zijn afgebrand, hadden we die ook moeten vergoeden?" Ik denk dus van wel.

Heeft iemand daar misschien kennis over? Ik bedoel dan m.b.t. burgerlijk wetboek e.d. Zelf weet ik daar niet veel van.

De Groningse beer

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:35

dlmh

Lo-Fi

Dit is idd een verzekeringszaak en geen garantie. De verzekering zal dit vergoeden (maar Xenon is NIET verantwoordelijk !!!). ze moeten natuurlijk wèl de voeding vervangen... maar HDD is voor de verzekering!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Verzekering? Waarom zou de verzekering hierbij betrokken moeten worden? Xenon heeft mij toch gewoon rommel verkocht? Dan zou de fabrikant van de voeding dus gewoon rommel mogen verkopen, zonder dat ze daar verantwoordelijk zijn? Want Xenon zou dat dan natuurlijk (via leverancier) bij de fabrikant moeten kunnen verhalen.

De Groningse beer

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

En als jij een deuk in je garage rijdt met jouw auto doordat de remmen kapot waren, kan jij dit ook niet verhalen op de dealer. Dit is gewoon een kwestie van de verzekering !

edit:

In deze analogie is de auto: de voeding, de garage: de HDD en de dealer: Xenon...
Om even reacties als : "Wat heeft DAT er nou weer mee te maken???" uit te sluiten! :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Hmz, zit wat. Naja, ik blijf vinden dat dat service hoort te zijn. Ik ken winkels die dat ook geven, dus dan in het vervolg daar maar heen i.p.v. voor 't goedkoopste te gaan.

De Groningse beer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op woensdag 12 juni 2002 16:48 schreef ParagonEnschede het volgende:
Hmz, zit wat. Naja, ik blijf vinden dat dat service hoort te zijn. Ik ken winkels die dat ook geven, dus dan in het vervolg daar maar heen i.p.v. voor 't goedkoopste te gaan.
Een goede winkel idd wel ja.

Nu staat Xenon niet echt bekent als "service-verlenende" winkel....

Sja, ikzelf zou er nooit meer wat bestellen, heb er een paar dingen gekocht (opgehaald) en er zelfs een tijdje stagegelopen.
maar hoe ze daar met sommige klanten omgaan....nee, mij zie je daar nietmeer terug :D

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Het is idd een stukje 'extra' service die ze ZOUDEN KUNNEN verlenen, maar ze zijn hier ten alle tijden NIET toe verplicht. Als je een nieuwe, complete PC koopt (zal hier op GoT niet zovaak gebeuren), is het ook een tip om altijd de service-voorwaarden eerst goed door te lezen, voordat je bij de computerdealer aanklopt om te zeuren vragen om garantie.
* dlmh werkt ook bij een computerwinkel.
Krijgt vaak vervelende klanten die wonder boven wonder op sommige gevallen garantie durven te vragen (== Windows werkt niet; aangetroffen: Warez, MP3, Twilight, etc.)

Verwijderd

als je het echt niet meer weet bel je breekijzer ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
(== Windows werkt niet; aangetroffen: Warez, MP3, Twilight, etc.)
wat heeft dat er mee te maken?

ik heb niks te maken met wat er op iemands pc staat. tenzij de illegale troep de windows laat crashen.

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Op woensdag 12 juni 2002 17:57 schreef smvs het volgende:
tenzij de illegale troep de windows laat crashen.
En dat is vaak ook zo (want sommige mensen willen dan bijv. DX7.0 over 8.1 heen installeren... en geloof me of niet.. HET LUKT ZE !!!)

Pagina: 1