Toon posts:

712mb branden op een 700mb cd lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een film van 712mb (81.09minuten) op een gewone 700mb cd branden.
Maar nu krijg ik dat gewoon niet voor elkaar, mijn Liteon 24x10x40x wil gewoon niet overburnen.

Toen heb ik de search gebruikt, topics doorgelezen, gedaan wat er stond maar toen lukte het me nog steeds niet.

Ik gebruik als brandprogie: Nero.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Je zou 'm kunnen zippen/acen met max zip/ace compressie om zo die laatste mb'tjes eraf te snoepen maar ik denk dat dat niet jouw bedoeling is :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 11:52
wat bedoel je juist?
dat hij op het einde zegt dat schrijven mislukt is
ofdat je geen overburning kunt gebruiken in nero?

als het het eerste is: niet alle cd's kunne evengoed geoverburned worden

voor het 2de:mja,zal wel in de search te vinden zijn hoe nero in te stellen :)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Met Nero kun je een beetje aan de instellingen rommelen. Heb ik ook gedaan en toen deed ie het wel gewoon. Kheb dingen van 720MB op een 700 CD gestopt <??>..
En anders heb ik nog een mooi stapeltje met 800 MB cd'tjes :9

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Je moet bij nero naar >> FILE >> PREFERENCES >> EXPERT FEATURES >> OVERBURN gaan en daar de nieuwe limieten instellen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 14:52 schreef xanaduY2k het volgende:
Je moet bij nero naar >> FILE >> PREFERENCES >> EXPERT FEATURES >> OVERBURN gaan en daar de nieuwe limieten instellen
Gedaan.

Ik gebruik de nederlandse versie van Nero :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 14:49 schreef darkske het volgende:
wat bedoel je juist?
dat hij op het einde zegt dat schrijven mislukt is
ofdat je geen overburning kunt gebruiken in nero?

als het het eerste is: niet alle cd's kunne evengoed geoverburned worden

voor het 2de:mja,zal wel in de search te vinden zijn hoe nero in te stellen :)
Hij zegt dat het medium te klein is bla bla je kent dat wel ;) en ja ik heb de search gebruikt.

Verwijderd

Tja, de search zegt: bij het branden kies je "disk at once", ipv de standaard "track at once"

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
Heb je ook al een ander merk CD gebruikt?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet op elke cd past precies 650/700/800 (etc.) MB's..

Wat voor cd's gebruik je?

Het zou misschien wel passen op andere cd's.. Maar ja, om nou 10 verschillende cd's uit te proberen.. :z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

als het een mpg file is kan je ut waarschijnlijk wel branden als een svcd cd.

Verwijderd

avichop? is ie 712MB met subs erbij? anders kan je die er gewoon aflaten en dan gewoon naar hdd copieren als je die wil zien

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik wil een film van 712mb (81.09minuten) op een gewone 700mb cd branden.
Maar nu krijg ik dat gewoon niet voor elkaar, mijn Liteon 24x10x40x wil gewoon niet overburnen.

Toen heb ik de search gebruikt, topics doorgelezen, gedaan wat er stond maar toen lukte het me nog steeds niet.

Ik gebruik als brandprogie: Nero.
De Nero versie die bij Liteon wordt gebruikt (hetzelfde als de A-Open fikkers) kan niet overburnen, Nero helemaal verwijderen, opnieuw installeren met een versie die je van nero.com hebt gedownload, ohwhja, het is wel even handig om dan je serienummer te noteren van de Neroversie die je nu hebt, kan je die gelijk voor je nieuwe versie van Nero gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 16:15 schreef camelnl het volgende:

[..]

De Nero versie die bij Liteon wordt gebruikt (hetzelfde als de A-Open fikkers) kan niet overburnen, Nero helemaal verwijderen, opnieuw installeren met een versie die je van nero.com hebt gedownload, ohwhja, het is wel even handig om dan je serienummer te noteren van de Neroversie die je nu hebt, kan je die gelijk voor je nieuwe versie van Nero gebruiken.
Thx, ik zal het dadelijk gaan proberen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

ik heb hier ook een nero versie bij mijn lite-on gekregen.
die kan wel overburnen. misschien dat dat dan kan omdat ik mijn versie heb upgedate.

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 17:04 schreef damster het volgende:
ik heb hier ook een nero versie bij mijn lite-on gekregen.
die kan wel overburnen. misschien dat dat dan kan omdat ik mijn versie heb upgedate.
inderdaad, maar dit wil niet altijd werken (zelf getest)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Ik heb een lite-on 24x en die burned perfect. Enige wat ik moest doen is zeggen tot hoever die kan overburnen. Daarna in het menu'tje waar je op write kan drukken ff zeggen no multisession en disc-at-once ipv track-at-once. Dan geeft die melding de cd is te klein, wil je overburnen? Dan gewoon ja zeggen.

/edit
Heb de nero versie die ik bij mijn brander heb gekregen en geen firmware updates oid gedaan.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:59

Smarron

The bend

Misschien heb je hier wat aan?

[topic=308189/1/50]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 17:12 schreef GoUdViS het volgende:
Ik heb een lite-on 24x en die burned perfect. Enige wat ik moest doen is zeggen tot hoever die kan overburnen. Daarna in het menu'tje waar je op write kan drukken ff zeggen no multisession en disc-at-once ipv track-at-once. Dan geeft die melding de cd is te klein, wil je overburnen? Dan gewoon ja zeggen.

/edit
Heb de nero versie die ik bij mijn brander heb gekregen en geen firmware updates oid gedaan.
Heel fijn en zo hoor, maar als je A-Open opbelt, of Lite-On dan weten ze jezelfs te vertellen dat het standaard is dat je niet kan overburnen (het werkt niet altijd) heeft te maken met de speciale uitvoering van Nero, alleen voor Lite On en Aopen branders.

Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat het bij jou wel werkt..... :+

Verwijderd

Topicstarter
Demn nu is het overburnen wel gelukt.

Maar nu heb ik wel mijn eerste cd verneukt :(

Wat zijn goede merken, die dat wel kunnen??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

de goede merken om te overburnen? zou het niet weten.
maar waarom test je de cd niet van te voren.
bij je lite-on zit het programma cd test.
lege cd erin gooien. cd test starten, en dan overburn test.
wel simulatie aanklikken anders ben je weer een cd kwijt.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
En anders is er ook nog een instelling in NERO, waarmee je kunt instellen, dat hij niet meer op de groote van de cd controleert, maar gewoon meteen begint met branden.

Dan nog een het overburnen instellen, en branden maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 19:53 schreef damster het volgende:
de goede merken om te overburnen? zou het niet weten.
maar waarom test je de cd niet van te voren.
bij je lite-on zit het programma cd test.
lege cd erin gooien. cd test starten, en dan overburn test.
wel simulatie aanklikken anders ben je weer een cd kwijt.
Zucht.

Weet je wel wat ik wil doen??

Ik wil op een cd die voor 700mb gemaakt is 712 mb opzetten, en dan wil jij gaan testen als dat wel goed gaat, met simulatie :? denk eerst maar eens na voordat je iets post.

Verwijderd

Als je het niet zeker weet doe je een simulatie voor de overburn..? of wil datniet.? en loopt de daadwerkelijke write ook mis?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 21:28 schreef Dannyke het volgende:
Als je het niet zeker weet doe je een simulatie voor de overburn..? of wil datniet.? en loopt de daadwerkelijke write ook mis?
Ja lol, zoals ik al zei op een 700mb cd weet je nooit zeker als je er 714mb op kan zetten!! Omdat die daar niet voor gemaakt is, en nu kom jij ff zegge dat je dan simulatie moet draaien, ja lol dat werkt dan ook niet he! Denk eens na man!

Daarom wil ik merke weten die zoiets wel kunnen. Snaps?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Platinums en Nashua's werken bij mij prima, maar zelfs merkloze cd's (kort geleden nog een spindle van 100 stuks voor 35 euro gekocht, unbranded) laten zich probleemloos voorzien van 713MB data (toevallig net gebrand).

Niet dat ik alle cd's zo extreem vul, maar tot op heden is alleen een CD waar ik 742MB aan data op probeerde te zetten mislukt. Volgens mij is het grootste wat ik op een cd heb weten te krijgen 730MB.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

ik snap het wel dat zo'n film erop moet kunnen enzo maar gewoon fff wat off-topic geblaat...

Ik heb een vriendin die backupped elke week haar documenten folder op een nieuwe CD-R. Die folder is 10 MB .... Tis een heel braaf lief meisje.... maar van computers geen verstand/gevoel... laat maar... Ze doet het goed...

Gewoon fff om te relativeren dat jullie die laatste 2 MB er nog op willen persen... :)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Overburnen >703MB met Nero gaat ALLEEN als je Disc-At-Once aanvinkt!!!

Mijn Plextor 12x10x32S kan er dan +/- 720MB op kwijt. (op Platinum CD's)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 03:22 schreef MRic3 het volgende:
ik snap het wel dat zo'n film erop moet kunnen enzo maar gewoon fff wat off-topic geblaat...

Ik heb een vriendin die backupped elke week haar documenten folder op een nieuwe CD-R. Die folder is 10 MB .... Tis een heel braaf lief meisje.... maar van computers geen verstand/gevoel... laat maar... Ze doet het goed...

Gewoon fff om te relativeren dat jullie die laatste 2 MB er nog op willen persen... :)
Ja, om nou voor zo'n stom divxje weer een 80min cd te gaan kopen :)

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 23:03 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ja lol, zoals ik al zei op een 700mb cd weet je nooit zeker als je er 714mb op kan zetten!! Omdat die daar niet voor gemaakt is, en nu kom jij ff zegge dat je dan simulatie moet draaien, ja lol dat werkt dan ook niet he! Denk eens na man!

Daarom wil ik merke weten die zoiets wel kunnen. Snaps?
Goeie cd's:

Philips Silver Speed (maar ja, die cd's leest ie niet in iedere dvd/cd-rom speler.

Nashua cdr's

Dat zijn eigenlijk de enige die ik getest heb die goed werken, ze kunnen alletwee tot maximum 716 mb (totaal zo'n 735/736 windows mb's)
Pagina: 1