[car] Nieuwe luidsprekers kapot!

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb nieuw clarion 1073 luidsprekers gekocht bij Automat.
Na het monteren blijkt dat 1 speaker snel kraakt. Bij normaal gebruik. Ik terug met de speakers, hebben ze deze in een andere auto gebouwd met andere tweeters erbij en versterker. Hier is het probleem niet waar te nemen. Ik heb ze dus terplekke weer in mijn eigen auto gebouwd, en het probleem is er weer. Speakers omwisselen L->R blijft steeds de ene speaker kraken bij hogere volumes (niet extreem hoog). Ik heb ze samen met de verkoper beluisterd en hij hoorde het gekraak niet! (zei hij, want ik hoorde het wel!) Zijn collega erbij, verteld hij mij dat hij het ook niet hoorde. Hij heeft ze op mijn aandringen toch verstuurd. Met de boodschap, als de clarion importeur het niet hoord heb je pech. Wat zijn mijn rechten? Ik weet zeker dat hij niet goed is!

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Is je radio misschien gaar?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57
Ik terug met de speakers, hebben ze deze in een andere auto gebouwd met andere tweeters erbij en versterker. Hier is het probleem niet waar te nemen. Ik heb ze dus terplekke weer in mijn eigen auto gebouwd, en het probleem is er weer.
Je zou bijna denken dat het aan jou ligt en niet aan die speakers?

Verwijderd

breng je auto even naar een andere auto radio dealer, laat hun even luisteren en oordeel geven. als ze hetzelfde horen als jij weet je waar het aanligt, nml de monteurs

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
bekabeling??

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:24 schreef mesothelioom het volgende:
bekabeling??
dan zouden de lage tonen er ook last van moeten hebben, waarschijnlijk ligt het aan je speaker

• stylezzz
Hoeft niet, maar als het probleem niet waar te nemen is als de speakers in een andere auto zitten moet het toch aan een van de overige faktoren liggen? (radio, bekabeling???)

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
ligt niet aan de bekabeling en radio, als ik de speakers omwissel of andere aansluit is er geen probleem.

• stylezzz
Maar verklaar dan eens waarom dat ze het wel gewoon doen in een andere auto? Waren ze wel goed gemonteerd in jouw bolide? Maakten ze nergens kortsluiting met chassis ofzo?

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 18:47 schreef dominator het volgende:
Maar verklaar dan eens waarom dat ze het wel gewoon doen in een andere auto? Waren ze wel goed gemonteerd in jouw bolide? Maakten ze nergens kortsluiting met chassis ofzo?
Die andere auto vertrouwde ik niet helemaal, er zaten versterkers in en je kon helemaal niks regelen. Mijn eigen radio kan ik goed instellen. En nee geen kortsluiting.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Vraag: Als de speakers mij niet bevallen mag ik ze toch ruilen? De verkoper zei dat dit alleen mogelijk is als ze niet gebruikt zijn. Hoe weet ik dan of ze me niet bevallen :? Hoe zit dit precies?

• stylezzz
Dat ligt maar net aan de zaak. De ene zaak zal hier iets meer 'service' in geven als de andere, ik zou het altijd wel proberen met de spullen in originele verpakking. (onbeschadigd uiteraard)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:18
gewoon omruilen en goede speakers kopen... kraken komt gewoon door dat je overstuurd... de versterker (of je radio) of je speakers

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Audi_S2 schreef op 12 juni 2002 @ 14:45:
Ik heb nieuw clarion 1073 luidsprekers gekocht bij Automat.
Na het monteren blijkt dat 1 speaker snel kraakt. Bij normaal gebruik. Ik terug met de speakers, hebben ze deze in een andere auto gebouwd met andere tweeters erbij en versterker. Hier is het probleem niet waar te nemen. Ik heb ze dus terplekke weer in mijn eigen auto gebouwd, en het probleem is er weer. Speakers omwisselen L->R blijft steeds de ene speaker kraken bij hogere volumes (niet extreem hoog). Ik heb ze samen met de verkoper beluisterd en hij hoorde het gekraak niet! (zei hij, want ik hoorde het wel!) Zijn collega erbij, verteld hij mij dat hij het ook niet hoorde. Hij heeft ze op mijn aandringen toch verstuurd. Met de boodschap, als de clarion importeur het niet hoord heb je pech. Wat zijn mijn rechten? Ik weet zeker dat hij niet goed is!
Update:

De speakers zijn terug gekomen van de importeur(volgens de verkoper).
De speakers zijn goed bevonden zei de verkoper. Ik dus gelijk alles inbouwen. Zijn ze nog steeds kapot! De verkoper heeft ze dus niet opgestuurd(wat ik eiste). Hij heeft ze gewoon op de zaak laten liggen, en mij vertellen dat ze opgestuurd zijn.
Ik ben dus intussen tijd op vakantie geweest, na de vakantie heb ik contact opgenomen met Clarion Nederland. Deze man was uiterst vriendelijk en snel. Hij vertelde mij dat ik de speakers kon opsturen naar een repair center. Hier zouden ze gecontroleerd worden. Ze zijn dus stuk bevonden(wat ik de hele tijd al wist). Vandaag heb ik een mailtje gekregen dat hij opdracht had gegeven om de speakers te vervangen. Ze worden binnenkort bij mij thuis bezorgt. :)

Hebben meer mensen zoiets meegemaakt? Dit is toch gek voor woorden. Een leverancier heeft toch ook garantie? Waarom zou hij mij zo verneuken? De betreffende zaak is Automat Veendam(waar ik nooit meer iets koop).

De verkoper weigerde de speakers om te ruilen voor een ander model. Ze zaten in originele verpakking met alles kompleet. Ik heb toch het recht om binnen 8 dagen te ruilen als ze mij niet bevallen?

Verwijderd

Ik geef je groot gelijk. Hier kunnen andere mensen nog iets van leren. Voor service hoef je daar dus niet aan te kloppen. Het kan ook anders. Een vriend van me heeft een JBL compo. Enkele weken na inbouw, kapt er 1 tweeter gewoon helemaal mee. Terug naar de winkel (Audiowolf in Tilburg). Daar hebben ze hem even doorgemeten en de versterker bekeken, waar ze aan hingen. Geen gezeur, meteen een nieuwe tweeter gekregen, want alles was prima in orde in de auto. Sindsdien ook geen problemen meer met de tweeters.

Zo hoort dat dus.

Verwijderd

Audi_S2 schreef op 23 september 2002 @ 15:45:
[...]

Update:

De speakers zijn terug gekomen van de importeur(volgens de verkoper).
De speakers zijn goed bevonden zei de verkoper. Ik dus gelijk alles inbouwen. Zijn ze nog steeds kapot! De verkoper heeft ze dus niet opgestuurd(wat ik eiste). Hij heeft ze gewoon op de zaak laten liggen, en mij vertellen dat ze opgestuurd zijn.
Ik ben dus intussen tijd op vakantie geweest, na de vakantie heb ik contact opgenomen met Clarion Nederland. Deze man was uiterst vriendelijk en snel. Hij vertelde mij dat ik de speakers kon opsturen naar een repair center. Hier zouden ze gecontroleerd worden. Ze zijn dus stuk bevonden(wat ik de hele tijd al wist). Vandaag heb ik een mailtje gekregen dat hij opdracht had gegeven om de speakers te vervangen. Ze worden binnenkort bij mij thuis bezorgt. :)

Hebben meer mensen zoiets meegemaakt? Dit is toch gek voor woorden. Een leverancier heeft toch ook garantie? Waarom zou hij mij zo verneuken? De betreffende zaak is Automat Veendam(waar ik nooit meer iets koop).

De verkoper weigerde de speakers om te ruilen voor een ander model. Ze zaten in originele verpakking met alles kompleet. Ik heb toch het recht om binnen 8 dagen te ruilen als ze mij niet bevallen?
dasmooi dat je nu toch goede speakers ;)

Automat staat hier ook niet echt hoog aangeschreven kwa service trouwens

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 01:17
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:54:
[...]

dasmooi dat je nu toch goede speakers ;)

Automat staat hier ook niet echt hoog aangeschreven kwa service trouwens
Is natuurlijk ook weer vestigings afhankelijk.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over je 'ruil'vraag: wettelijk gezien is ruilen niet verplicht, maar gewoon een service van de zaak. (alleen als een zaak heel duidelijk aangeeft dat je MAG ruilen, dan zijn ze wel verplicht om het ook daadwerkelijkt e doen)
Pagina: 1