Toon posts:

Geen beeld na in elkaar zetten computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast gekocht. Ik heb een nieuwe harddisk gekocht, verder een gebruikt ASUS P2B-F moederboard. Heeft bij mijzelf gewerkt ong een half jaar geleden. Verder PII 266 + 64 mb intern geheugen.

Probleem: Ik krijg geen beeld als ik opstart.

Eigen probeersels:
2 AGP vga kaarten geprobeerd
1 PCI vga kaart geprobeerd
Verschillende jumpersettings
Andere geheugenmodule
Opstarten zonder IDE en FDD kabels

Weet niet hoe ik moederboard moet resetten

Wie kan mij helpen.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik denk dat je moet beginnen met het opstarten van je systeem, met alleen de noodzakelijke hardware onboard.
Alleen je videokaart dus...
Later stuk voor stuk de kaarten en andere meuk toevoegen en kijken waar hij op hikt.

Mocht hij niet met alleen een videokaart opstarten, dan moet je maar verder gaan met deze posting op GoT, want dan weet ik het ook niet! :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd en alleen met videokaart doet hij het al niet. Het is me een keer gelukt. Maar toen zat ie weer vast en moest ik hem uitzetten omdat de clockfreq veel te hoog stond !

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik had hier ook een pc die niet wou opstarten nadat ik hem gebouwd had

ik alles eruit gehaald, want normaal als je je geheugen uit de pc haalt dan gaat de pc piepen, nou er gebeurde niks

bleek dat de cooler niet goed op de processor zat, toen ik die goed deed, starte hij zonder problemen op

Jsunnyreports

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

zelf heb ik ook een asus P2B-F moederbord en
er is inderdaad geen clear bios jumper op het moederbord. Je kan ook het batterijtje er uit halen ±5 minuten wachten en het batterijtje er weer GOED om in doen.

P.S. de batterij bevind zich naast de AGP poort.:)

Pak je rust!