Toon posts:

Diskette gaar:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. zit ik op school iets te maken voor SDW, omdat dat programma thuis niet goed werkt. Dus ik heb mijn zooi af... Ga naar huis... en in de trein jawel hoor blikje cola open gegaan. Diskette zeik maar dan ook zeik nat.

Ik durf hem nu niet in mijn diskdrive te doen... hebben jullie misschien tips wat ik er nu het beste mee kan doen. ???.

Verwijderd

Spoelen met gedemineraliseerd water (bv accuwater) en goed laten drogen. (In de tussentijd een kaarsje branden kan helpen) (8>.

Lijkt me 't enige dat kan helpen, voor zover de magnetische laag tegen vloeistof kan, maar anders is 't toch een afgelopen zaak.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Eerst zacht afspoelen (dus geen hoge drukreiniger :) ) en dan laten drogen (of fohnen) en laat em vervolgens een dag ofzo liggen om ervoor te zorgen dat al het vocht eruit is. ok lijkt me het handig om elk stukje van de schijf (wat in de diskette zit) ff droog maken.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Dit helpt nu niet, maar mail zulke dingen voortaan ff als het klaar is naar je eigen mail account, hoef je niet met diskettes te klooien want die werken nooit op de berichte momenten :( (ervaring mee ja, helaas)

Maar wat je kan proberen is dat ding heel goed af te vegen, want met een beetje geluk zit er geen cola aan de binnenkant vanwege het schuifklepje, dan nog even laten drogen en eerst indien mogelijk in een oude pc testen

Succes

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kans is inderdaad dat disk niet meer te gebruiken is. Hangt af van de hoeveelheid cola die er in terecht is gekomen. Ik hoop dan ook voor je dat je je data ook op je home-dir op school hebt opgeslagen. Zoniet: Da's dan knap stom van je:+
Laten we van dat laatste uitgaan.
Eerst ff checken of er veel cola in de disk terecht is gekomen. Ik neem aan van wel, maar misschien valt de schade wel mee. Omdat de data magnetisch is, zou je de disk misschien af kunnen spoelen met gedestilleerd water. Goed laten drogen (NIET OP DE VERWARMING!!!) en dan nog eens proberen. Ik weet niet of je ooit wel eens een disk opengehaald hebt, maar daar zit ook nog zoiets in als een stofje dat zorgt dat de disk niet tegen het plastic aandraait en dat moet ook goed droog zijn.

Vervolgens zou ik in ieder geval proberen de disk niet op mijn eigen machine, maar op een oudere machine in te lezen. Raakt je eigen diskdrive zeker niet defect.
Hint: Droog disk, ga naar helpdesk op school met de mededeling: HELP, mijn disk doet het niet meer :7 Kun je altijd proberen toch?

Probeer zsm te kopieren naar hdd om data veilig te stellen.

Succes er mee.

NB. Ik geef hier absoluut geen garanties op; ik ken het effect van cola op disks niet. Wel heb ik ooit natte floppy's gewoon laten drogen, waren vervolgens redelijk leesbaar. Wel meteen gekopieerd natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

ff laten drogen en dan gewoon proberen. Kheb ooit een keer een beker thee (met heeeel veel) suiker over n flop gegooid. en dat deed het toch nog redelijk goed..
Ok, ok, de compu was van stage, dus daar stop je wat makkelijker dingetjes in zonder angst....

[off-topic]
't kelderke \, is dat niet dat cafe in R'mond??
]/off-topic]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
Dank U allemaal.. Zal het gaan proberen en ja ik ben zo stom geweest om de data niet op school hdd op te slaan.

[off-topic]
En ja cafe het kelderke is een cafe in roermond, is meer mijn stam cafe, zijn we meestal met de vrienden.
]/off-topic]
Pagina: 1