[CM] Kast gevuld met water

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 14:58
Kwam in mijn foto's van cebit nog een foto tegen die ik gemaakt heb bij koolance, zij hadden een draaiend systeem onder water...
hoe is dit mogelijk??

http://zwaaflo.servicez.org/got/cebit/DSCN1031.JPG

[sint]link van plaatje gemaakt, ga maar resizen ofzo :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mooi kruisje....ah al gefixed.
Is dat wel "echt" water? Ziet er namelijk een beetje stroperig uit..

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

Rival24

I'll Be Back

gewoon alles onderspuiten met dat spul uit zo'n spuitbus, waarmee je ook wonden plastificeert ofzow...

Verwijderd

zit dat mobo niet gewoon achter het water? mobo onderwater lijkt me nogal :?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Water is niet geleidend, dus waarom vraag je dan of het mogelijk is ? :)
Zolang er geen geleiding is kanner toch nix misgaan

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 12:51
Zeker weten dat het wel water is, en geen teflon / koolwaterstof achtige verbinding?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Zow, daar ben je wel een bril bij nodig :o

[on topic]
Was dit geen demo opstelling voor een product wat water afstotend is (een spray of zo) :?

[edit]
Waarom kan ik niet sneller typen ;)

Verwijderd

Jongens hier het antwoord:

nee joh, gewoon gedistiliseerd water nemen. zitten geen zouten ect. in dus geen geleiding van elektriciteit. Kortom erg leuk om een keer te proberen.

Zo hebben ze het dus gedaan, niet met een spuitbus of andere zooi. Normaal water uit kraan is zeker wel geleidend.. Dit hier is gedistiliseerd water. Dus alleen h20 zonder andere toevoegingen als kalk en zouten.

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:04 schreef Denhomer het volgende:
Water is niet geleidend, dus waarom vraag je dan of het mogelijk is ? :)
Normaal water is zo geleidend als de pest joh :{

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 10:59
ik zou ni weten of het mogelijk is, maarreeeuhh als je het mij vraagt is dat een :9~ :9~ pc'tje

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

Verwijderd

da's geen water maar een speciale niet geleidende vloeistof.
3M maakt het, maar het is alleen een beetje duur
Op woensdag 12 juni 2002 14:06 schreef Rath het volgende:
ik zou ni weten of het mogelijk is, maarreeeuhh als je het mij vraagt is dat een :9~ :9~ pc'tje
hoe kom je daar nou bij? klein plankje met een waarschijnlijk standaard procje er op. en rechts er naast een open voeding? waarom is ie :9~ :?

• Rival24
  • Laatst online: 00:17

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 12 juni 2002 14:05 schreef kaasie het volgende:
nee joh, gewoon gedistiliseerd water nemen. zitten geen zouten ect. in dus geen geleiding van elektriciteit. Kortom erg leuk om een keer te proberen
nadat je die puter 5 min aan hebt laten staan zal het waarschijnlijk toch fout gaan, als je het moederbord enz... nergens mee behandeld hebt. Aangezien er altijd wel een klein beetje van het ijzer/koper (whatever metaal) oplost in water

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:05 schreef Flipke het volgende:

[..]

Water is indd niet niet geleidend, enkel als er stoffen bij zitten

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:03

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Het is gewoon zuiver water en dat geleid geen stroom. Alleen zouten in vloeibare toestand (wat kraanwater ook is) en metalen in vaste ne vloeibare fase geleiden elektriciteit.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

zou ik me 486 op offeren ? :) alleen de hdd ken er niet zo tegen vrees ik :)

• Fatalharry
Weet dus ook niet wat er in die kast zat, maar het lijkt water.

koolance demonstreerde water koeling en dit was een extreem voorbeeld, teminste als ik het duits van de vertegenwoordiger goed heb verstaan

Verwijderd

precies, dat zij ik 9 berichten terug ook...

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:07 schreef D-weaver het volgende:

[..]

Water is indd niet niet geleidend, enkel als er stoffen bij zitten
Damn jah :) sorry guys.. nooit echt goed geweest in natuur kunde.. kon me alleen de schok die ik kreeg van een kapotte thermostaat in een aquarium nog herinneren ;( :)

• Fatalharry
Het moet hoe dan ook een niet geleidende vloeistof zijn, want zelfs de voeding zit opgechroeft onderwater

Verwijderd

Waarschijnlijk met een chemisch middeltjes wat in het water zit. Ik geloof dat ze hetzelfde spul ook in hun waterkoolers gebruiken, mocht deze toch gaan lekken dan heeft het verder geen nadelige gevolgen buiten dat je systeem misschien verbrand van de hitte ofzo ;) . Ik heb hun stand bezocht op de Cebit van dit jaar en daar hadden ze hem ook staan.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Puur water is een van de beste isolatoren die er is, zelfs beter als lucht.
Probleem is dan 100% h2o bijna onmogelijk is, maar gedestileerd water komt in de buurt. Dit isoleerd beter als pvc ed.
Voordeel is ook dat het goed koeld, warm water stijgt waardoor het een stroming ontstaat, alleen als je dit thuis wil proberen stof je mobo wel heel goed af ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• AxzZzeL
  • Laatst online: 22-02 14:03

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Op woensdag 12 juni 2002 14:09 schreef Flipke het volgende:

[..]

Damn jah :) sorry guys.. nooit echt goed geweest in natuur kunde.. kon me alleen de schok die ik kreeg van een kapotte thermostaat in een aquarium nog herinneren ;( :)
Dat is scheikunde ;)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Fatalharry
Op woensdag 12 juni 2002 14:10 schreef M_W het volgende:
blablabla
Ik heb hun stand bezocht op de Cebit van dit jaar en daar hadden ze hem ook staan.
Deze foto is daar ook genomen

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:10 schreef AxzZzel het volgende:

[..]

Dat is scheikunde ;)
Miereneuker :) <- dat is biologie toch? :+

Verwijderd

offtopic:
Op woensdag 12 juni 2002 14:12 schreef Flipke het volgende:

[..]

ja past in het rubliek seksuele voorlichting haha

ontopic:

je kan het thuis heel simpel uit proberen. Neem bijv. een ledje sluit deze aan op een baterij en doe het vervolgens in een glas met water uit de kraan: lampje brand niet meer.

Doe nu het zelfde alleen vul dan het glas met distiliseerd water (stoom uit bijv. fluitketel opvangen als je geen dis water heb, zo kun je het maken): lampje brand nu wel als je hem onderwater doet.

• Fatalharry
lekker on-topic :?

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:05 schreef Flipke het volgende:

[..]

Ja door de zouten en mineralen die er in zitten ja...
maar 100% gedemineraliseerd water..geleidt niet...maar dit krijg je haast nooit voor elkaar. Maar het kan wel

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:23 schreef NoStra het volgende:

[..]

Ja door de zouten en mineralen die er in zitten ja...
maar 100% gedemineraliseerd water..geleidt niet...maar dit krijg je haast nooit voor elkaar. Maar het kan wel
zie ook 2 berichten terug, 100% kan je zelf niet. Maar zo'n 90% wat meer dan genoeg is voor dit onderwerp maak je gemakkelijk zelf. (de jeugd van tegenwoordig krijg ook totaal geen scheikunde meer volgens mij... >:) )

Verwijderd

Mensen dit is al heel vaak langs geweest!
het is geen water!

zuiver water kan in theorie wel maar in practijk werkt dit toch niet doordat stof/deeltjes van af de hardware zelf het water bevuilen, of zoals op de foto zelfs uit de lucht

er zijn een aantal middeltjes die hiervoor geschikt zijn waaronder Fluorinert....

zoek maar op fluorinert en/of onderdompelen etc.

Kasie, als jij het zo goed weet, doe het dan even en post je bevindingen >:)

Verwijderd

er zijn hier ondertusse al zoveel topics over geweest dus dit is ondertusse wel erg nutteloos. gebruik die SEARCH
dus ik denk da hier wel een slotje op kan :Z

• Fatalharry
Ik had vraag over de foto, jammer dat er hier altijd mensen gelijk utfs en slotjuh gaan roepen.

maar alle anderen bedankt

Verwijderd

je hebt je antwoord toch ;) het is geen water

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

Op woensdag 12 juni 2002 14:27 schreef bladeofdarkness het volgende:
er zijn hier ondertusse al zoveel topics over geweest dus dit is ondertusse wel erg nutteloos. gebruik die SEARCH
dus ik denk da hier wel een slotje op kan :Z
omg, 42 posts en dan al slotje roepen...

Maar ontopic:

dit is idd gedestileerd water. Zoals je er niks in oplost gebeurt er helemaal niks met electronica. Als je dit lang laat staan lost er vast wel wat in op, of er komt stof in ofzo. Dan gaat het wel weer geleiden. Maar dit is zeker wel heel goed mogelijk.

Wij waterkoeling wordt ook vaak gedestileerd water gebruikt. Zowieso om aanslag in je systeem te voorkomen. En corrosie (schrijf je dat zo? :P). Ook brengt het het risico van kortsluiting bij een lek omlaag. Overigens lost er wel altijd een beetje zout in op. (geen keuken zout, maar "een" zout).

• Fatalharry
Ik zit zelf te denken om waterkoeling te gaan gebruiken, zijn van die kant en klare sets een beetje goed of niet?

edit
plaatje weggehaald..mijn fout
/edit

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 10:09
het is uberhaupt geen water, want al zou het water zijn mocht het niet in contact komen met welke andere stof dan ook. (glas kan wel) maar zodra er een andere stof bij water komt lossen er daar delen van op in het water en heb je dus geen demi water meer. in het begin maakt dat niet zoveel uit, maar als ze een dag lang zo'n pc moeten laten draaien, reken maar dat die dood is an het einde van de dag, dan zijn er wel genoeg andere stoffen in opgelost om het geleidend te maken.

zoals al gezegd werd in theorie is het mogelijk, in de praktijk niet.

btw, als je naar het oppervlak van de vloeistof kijkt zie je dat het niet helemaal strak is. water is dat wel, waarschijnlijk is dit een soort van gel, daar lijkt het wel op.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Op woensdag 12 juni 2002 14:38 schreef fatalharry het volgende:
Ik zit zelf te denken om waterkoeling te gaan gebruiken, zijn van die kant en klare sets een beetje goed of niet?

[afbeelding]
Zo te zien is dat luchtkoeling hoor :P

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:26 schreef Hiro Shima het volgende:

Kasie, als jij het zo goed weet, doe het dan even en post je bevindingen >:)
ten eerste het is kaasie, en geen kasie of wat dan ook..
ten tweede, ik heb het al eens uitgeprobeerd met positief resultaat.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 12 juni 2002 14:38 schreef fatalharry het volgende:
[afbeelding]
Dat setje ziet er vrij /me uit hoor :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Ik d8 dat apversteeg deze opstelling in het echt heeft gezien :?

Verwijderd

zo houd je je pc pas cool :P

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op donderdag 13 juni 2002 07:33 schreef Bootsy het volgende:
zo houd je je pc pas cool :P
Volgensmij niet echt, water is een stof die juist warmte zeer goed vast houd... en als je case aan de bovenkant ook nog eens dichtzit? waar moet de warme lucht dan heen?

Want een FAN zie ik niet zitten...

Verwijderd

Zeg het maar als ik het fout heb maar ik heb mijn scheikundeboek er eens bij gepakt en daarin staat toch echt:
waterstof geleidt elekrticiteit
Wat is water? Twee atomen waterstof, één atoom zuurstof. BTW, als je puur H2O wil ontleden, hoe kan je dat doen? Door elektrolyse. Dat is stroom er doorheen laten lopen, dan krijg je bij H2O zuurstof en waterstof. Probeer dan btw eens dat waterstof aan te steken... krijg je leuk geluidje :)

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 12:17
Op donderdag 13 juni 2002 15:21 schreef CybErik het volgende:
Zeg het maar als ik het fout heb maar ik heb mijn scheikundeboek er eens bij gepakt en daarin staat toch echt:
waterstof geleidt elekrticiteit
Wat is water? Twee atomen waterstof, één atoom zuurstof. BTW, als je puur H2O wil ontleden, hoe kan je dat doen? Door elektrolyse. Dat is stroom er doorheen laten lopen, dan krijg je bij H2O zuurstof en waterstof. Probeer dan btw eens dat waterstof aan te steken... krijg je leuk geluidje :)
Volgens mij moet je je scheiknudde boek er nog uns bijpakken :). Electrolyse (die jij bedoeld) krijg je alleen in de buis van ..... (een of andere geleerde) ... hierbij word het waterstof en zuurstof van elkaar gesplitst ... zou je de gassen weer bij elkaar doen ... dan heppie weer water :D dus in die pc komt het direct weer bij elkaar, en dan heppie dus weer water, geen gevaarlijke plofbare gassen (en zo hard knalt dat waterstof nou ook weer niet hoor, neem maar ffies een biervat ... leeg ... vul geheel met gas ... laat alleen aan de bovenkant een gat .... steek dat gat aan ... wacht tot 7/8ste van het gas opgebrand is .... vlammetje valt naar binnen ..... en je kunt de hele bijlmer in 1 keer opruimen (maakt lekker knalletje nl. is harder dan dat je dat vat met waterstof zou vullen). }:O

Wel een beetje offtopic, maarja ... scheikundeles is ook belangrijk >:)

Verwijderd

wie zegt dat die puter aanstaat??? :)

Verwijderd

Damn, ik had vandaag laatste scheikundeles van dit jaar maar als ik volgende week bij proefwerkweek nog 'ns een scheikundeleraar zie zal ik ff navragen... staan trouwens wel wat meer vage dingen in dat boek hoor :) dan zal het wel aan dat boek liggen.

Verwijderd

*domme post verwijderd

• Sine
  • Laatst online: 21:37
Op woensdag 12 juni 2002 14:35 schreef epsilon het volgende:

[..]

omg, 42 posts en dan al slotje roepen...

Maar ontopic:

dit is idd gedestileerd water. Zoals je er niks in oplost gebeurt er helemaal niks met electronica. Als je dit lang laat staan lost er vast wel wat in op, of er komt stof in ofzo. Dan gaat het wel weer geleiden. Maar dit is zeker wel heel goed mogelijk.

Wij waterkoeling wordt ook vaak gedestileerd water gebruikt. Zowieso om aanslag in je systeem te voorkomen. En corrosie (schrijf je dat zo? :P). Ook brengt het het risico van kortsluiting bij een lek omlaag. Overigens lost er wel altijd een beetje zout in op. (geen keuken zout, maar "een" zout).
Fluorinert van 3M en GEEN water

ook in gedistiliseerd water kan dit niet 100% zuiver krijg je het niet en hou je het zeker niet

Cray gebruikt dit al jaren in hun super computers

Repareren doe je zo.

• Fatalharry
Op donderdag 13 juni 2002 15:38 schreef ahuntjens het volgende:
wie zegt dat die puter aanstaat??? :)
ik, omdat ik het systeem heb zien draaien

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

electrolyse kan je heel makkelijk zelf uitvoeren:

neem
- een glas water
- 2 potloodstaafjes uit een vulpotlood
- 2 draadjes
- een batterij

werkwijze:
knustel het geheel zo in elkaar dat 1 koolstofstaafje aan de pluskant zit en de ander aan de minkant van de batterij(gebruik de draadjes :))
steek nu de staafjes in het water en zie het wonder geschieden: er onstaan belletjes aan de staafjes, dit is waterstof of zuurstof, hangt af van de polariteit.

[ontopic]
lijkt me niet dat ze voor deze opstelling demi water hebben gebruikt, eerder die 3M zooi

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
is dat niet gewoon een dubbelplaatje plexie? met daar water door?

• Fatalharry
Op vrijdag 14 juni 2002 01:46 schreef -Utopist- het volgende:
is dat niet gewoon een dubbelplaatje plexie? met daar water door?
nee

Verwijderd

ik zie nix?

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:12 schreef Flipke het volgende:

[..]

mierenneuker mode

het niet niet mierenneuker?

of miereneuker

wat is het nou?

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 15:38 schreef djklungel het volgende:

[..]

Volgens mij moet je je scheiknudde boek er nog uns bijpakken :). Electrolyse (die jij bedoeld) krijg je alleen in de buis van ..... (een of andere geleerde) ... hierbij word het waterstof en zuurstof van elkaar gesplitst ... zou je de gassen weer bij elkaar doen ... dan heppie weer water :D dus in die pc komt het direct weer bij elkaar, en dan heppie dus weer water, geen gevaarlijke plofbare gassen (en zo hard knalt dat waterstof nou ook weer niet hoor, neem maar ffies een biervat ... leeg ... vul geheel met gas ... laat alleen aan de bovenkant een gat .... steek dat gat aan ... wacht tot 7/8ste van het gas opgebrand is .... vlammetje valt naar binnen ..... en je kunt de hele bijlmer in 1 keer opruimen (maakt lekker knalletje nl. is harder dan dat je dat vat met waterstof zou vullen). }:O

Wel een beetje offtopic, maarja ... scheikundeles is ook belangrijk >:)
Dit klopt niet, want die H2 en O2 die ontstaan worden pas bij verbranding weer H2O, en die verbrandig verloopt explosief, omdat de gassen zich goed mengen, en zuurtstof precies in de juiste hoeveelheid aanwezig is.
Ik denk dat er geen pure H2O in die opstelling zit, dat gaat namelijk heus wel gelijden door metaal en andere deeltjes die erin oplossen. Of ze hebben een een of ander chemisch middel in het water gegooit dat dat voorkomt, of ze hebben een andere water achtige stof/mengsel gebruikt.

offtopic:
Het is mierenneuker(nieuwe spelling).

PS. het plaatje doet het bij mij niet :?

Verwijderd

het is al door mij en door sine gemeld dat het een chemisch goedje van 3M is. Er zijn al zoveel topics over geweest.

Er zijn ook topics te vinden van mensen die computers in de sla-olie gegooid hebben. Zoek maar ff

Verwijderd

"cannot find server"

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

Op woensdag 12 juni 2002 14:05 schreef kaasie het volgende:
Jongens hier het antwoord:

nee joh, gewoon gedistiliseerd water nemen. zitten geen zouten ect. in dus geen geleiding van elektriciteit. Kortom erg leuk om een keer te proberen.

Zo hebben ze het dus gedaan, niet met een spuitbus of andere zooi. Normaal water uit kraan is zeker wel geleidend.. Dit hier is gedistiliseerd water. Dus alleen h20 zonder andere toevoegingen als kalk en zouten.
bedoel je demi water?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Fatalharry
servicez.org waar ik de plaatjes host is down..

edit
en nu weer up
/edit

Verwijderd

[ATMOZ onder Phantomlord zijn inlog dinges]

Water geleid stroom.
Een glicerine oplossing doet dat niet. Dit is dus een computer in een glicerine oplossing...

(duur spul btw)

Verwijderd

ik denk gewoon gedestilleerd water..... :D

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

idd, das dus echt geen water, en zelfs als het gedestilleerd is, wat als je de comp weer uit het water haalt? lekkere corrosie zal dat opleveren :{
neem nou maar aan dat het geen gewoon water is

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 18:30

bskibinski

Frontend Developer

Kewl :P

Accessibility first

• Matthijs
  • Laatst online: 01-12-2025
ziet er wel vet uit iig.. :D

Verwijderd

Wat dacht je van olie?

Het geleid niet, en is ook doorzichtig te krijgen.

Koop maar een flessie lampenolie en probeer het, moet alleen niet te heet worden >:)

water kan ook, maar aangezien er toch altijd wel wat stof op het moederplankje etc. zal liggen is er een grote kans dat het water in no-time geleid.

een paar weken geleden was er ook een slaolie topic (voeding in slaolie, daarna een 486 en een gloeilamp)

hier de link: [topic=471432/1/25]

de pics zijn dood. ;(

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 19:30

Atmoz

Techno!!

Ik zeg dat het glicerine is
Hiermee doen ze dit soort dingen altijd.
Het is idd een soort olie...

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon een of andere vage niet-geleidende vloeistof is... Ik zal maandag trouwens ff vragen aan scheikundeleraar of waterstof een beetje geleidt.

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 18:44 schreef CybErik het volgende:
Ik denk dat het gewoon een of andere vage niet-geleidende vloeistof is... Ik zal maandag trouwens ff vragen aan scheikundeleraar of waterstof een beetje geleidt.
Waterstof is gas bij kamertemperatuur.
dus wat maakt het uit dat het misschien geleidt?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
stond laatst ook een plaatje van een voeding die werkte in de slaolie ofzo

TheS4ndm4n#1919

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ook 100% zuiver water is geleidend; zie link en, beter, link2 voor wat textjes over autoprotolyse van water.

Kort gezegd: een zeer klein deel van de watermoleculen doet altijd mee aan een ionisatiereactie, waardor er altijd ionen in water zullen zitten. Dit maakt het mogelijk dat er stromen gaan lopen; die zorgen voor het versneld oplossen van spanningsvoerende metaaldelen in water -> meer ionen -> betere geleiding -> etc -> poof.

Mensen die hierboven zeggen dat gedestilleerd water beter isoleert dan lucht, PVC etc.: vergeet het, en lach je leraren de klas uit als die je dit wijsgemaakt hebben. Eis een demo.

Mensen die hierboven lopen te blaten dat '90% gedestilleerd ook wel goed genoeg is': blaat ajb niet over iets waar je nul komma niks vanaf weet. Ik ben oprecht nieuwsgierig: waar haal je dit soort onzin vandaan? Mocht je bij je standpunt blijven, bewijs het dan. Om het gemiddelde IQ hier wat omhoog te krikken moedig ik proefjes met aquadest, krachtstroom en jouw vingertjes van harte aan ;)

BTW: ik ben fysicus, maar je hoeft me niet op mijn woord te geloven. Lees, leer, en als je een afwijkende mening kunt onderbouwen laat het weten, ik leer graag iets nieuws.

Zoef

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
water is geleidend ja, gedestilleerd water niet.

Je kan alleen in een perfect afgesloten ruimte dat water schoon houden. Anders gaat jhet door vuil steeds meer geleiden en dan: BOEM :7

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 19:30

Atmoz

Techno!!

blah blah allemaal ;)

Gewoon glicerine dus...
In Eindhoven staat ergens zo'n bak met werkende TV's erin. ---> het bewijs dacht ik zo :7

Verwijderd

zou ik me 486 op offeren ? alleen de hdd ken er niet zo tegen vrees ik
De harddisk is luchtdicht, dus ook waterdicht!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 15:08 schreef paus_j_p2 het volgende:

[..]

bedoel je demi water?
ja gedistiliseerd water= demi water

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Op zondag 16 juni 2002 13:43 schreef dahei het volgende:
zou ik me 486 op offeren ? alleen de hdd ken er niet zo tegen vrees ik
De harddisk is luchtdicht, dus ook waterdicht!
Een harddisk is noch lucht- noch waterdicht. Zit ergens een gaatje om eventuele drukverschillen op te vangen. (Als jij boven op een berg gaat zitten bijvoorbeeld)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

plaatje doet het niet?

• Dax
  • Laatst online: 17-02 12:50

Dax

Plaatje is dood :?
Iemand een mirrortje?

• DRaakje
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 19:34 schreef thettes het volgende:
water is geleidend ja, gedestilleerd water niet.

Je kan alleen in een perfect afgesloten ruimte dat water schoon houden. Anders gaat jhet door vuil steeds meer geleiden en dan: BOEM :7
als je gewoon eens even die link volgt dan kom je erachter dat er altijd geleiding is. Dus ook demi water!!!!
Dus lees voordat je blaat..

• harlekein
  • Laatst online: 12-02 11:46

harlekein

Creator Owner

Ik wil het nu toch ook wel zien.

Maar hoe dan ook. Het lijkt me ideaal. Schitterende Casemod mogelijkheden. (goudvissen >:) ) En het koelen is een eitje. Gewoon net als bij een koelkast een elektronisch koelelement erin hangen of zorgen dat er goede stroming is. Ik zie het wel zitten.

Verwijderd

wreed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Is er dan nu wel ergens een plaatje waar je het kan zien dan? Lijkt me opzich wel echt cool!

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

heb je je pc heel lang aan staan kookt het water kun je je ei mooi in koken >:)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:31 schreef Device het volgende:
Ik wil het nu toch ook wel zien.

Maar hoe dan ook. Het lijkt me ideaal. Schitterende Casemod mogelijkheden. (goudvissen >:) )
euh goudvissen in demi water? weet niet of ze lang blijven leven.. euh vraagt om een test >:)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Op woensdag 12 juni 2002 14:14 schreef kaasie het volgende:
offtopic:
[..]

ja past in het rubliek seksuele voorlichting haha

ontopic:

je kan het thuis heel simpel uit proberen. Neem bijv. een ledje sluit deze aan op een baterij en doe het vervolgens in een glas met water uit de kraan: lampje brand niet meer.

Doe nu het zelfde alleen vul dan het glas met distiliseerd water (stoom uit bijv. fluitketel opvangen als je geen dis water heb, zo kun je het maken): lampje brand nu wel als je hem onderwater doet.
En als je het na gaat meten zul je zien dat er toch een gedeelte van de electriciteit in water weglekt, waardoor signalen en voedingspanningen van een PC niet zuiver genoeg zijn en de PC niet eens meer wil starten...
Deze lekstroompjes worden veroorzaakt door de zelf-ioniserende eigenschap van water, water breekt zichzelf constant af in HO- en H3O+ welke vervolgens weer reageren tot 2 H20; zo komt zuiver water aan de Ph van 7, als zuiver water deze eigenschap niet zou hebben zou het een Ph-waarde oneindig hebben.
(8>
kortom de vloeistof kan geen water of water-based zijn geweest :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 18:34 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

En als je het na gaat meten zul je zien dat er toch een gedeelte van de electriciteit in water weglekt, waardoor signalen en voedingspanningen van een PC niet zuiver genoeg zijn en de PC niet eens meer wil starten...
Deze lekstroompjes worden veroorzaakt door de zelf-ioniserende eigenschap van water, water breekt zichzelf constant af in HO- en H3O+ welke vervolgens weer reageren tot 2 H20; zo komt zuiver water aan de Ph van 7, als zuiver water deze eigenschap niet zou hebben zou het een Ph-waarde oneindig hebben.
(8>
kortom de vloeistof kan geen water of water-based zijn geweest :)
jeps daar heb je gelijk in, het zou dus voor hele korte duur werken. Maar goed zoals sommige al zeiden lossen er altijd wel zouten en andere stoffen op in het demi-water. Waardoor het water vervuilt en dus zal gaan geleiden.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Om de verwarring nog groter te maken: >:)
Mij is op school uitgelegd dat gedemineraliseerd water
iets totaal anders is dan gedestilleerd water.
Gedestilleerd water is wat hier over het algemeen bedoeld wordt: (Bijna) zuiver H2O.
Als je alleen naar die molekuulformule kijkt, lijkt het dat dat niet geleid, maar je moet er dus rekening mee houden dat er dus in principe altijd vervuiling inzit, en dat die er anders vanzelf inkomt, en vervolgens ook nog de al vaak vermelde evenwichtsreactie binnen het water.
Ook gedestilleerd water geleidt.

Daarentegen is demi-water GEEN zuiver water. Demi-water is water dat door een zgn. ionenwisselaar is geleid.
In de ionenwisselaar zijn alle/de meeste positieve ionen vervangen door Na+ ionen. Omdat de Na+ ionen in bijna geen enkele scheikundige reactie meedoen, kun je het fantastisch gebruiken bij je scheikunde proefjes. MAAR ER ZIJN NOG STEEDS IONEN. Dus het geleidt WEL.

Ga voor meer informatie naar de lokale apotheker.
Die heeft het beide, en er is een verschil in prijs geloof ik ;)

Deze thread is al een miljard keer langs geweest. Zie ook bijv. [topic=151156/1/100]

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

idd... Dit is al 100x langsgeweest, en ik hoopte eigelijk op *de* oplossing om je PC onder te dompelen. Helaas komt die maar niet...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.