Hoi iedereen,
Ik ben aan het overwegen om zowel een kabelaansluiting (Casema) en een draadloos netwerk aan te schaffen. Hiervoor had ik de volgende mogelijkheden bedacht:
Situatie:
1 * Laptop => PCMCIA-card
2 * Win-PC => USB-adapter (of PCI, maar heeft die geen slechtere ontvangst??)
1 * Router incl. 801.11b aansluiting
Alles in een normaal rijtjeshuis, met hoogstens 1 verdieping tussen router en pc (mijn kamer zit op de 2e, de router op BG).
Voor de adapters:
Mogelijkheid A:
Sitecom Home Wireless kit 2 (dus 2 USB-adapters)
Sitecom Wireless PC-Card
Draytek Vigor 2200WE (801.11b, geen ISDN)
Mogelijkheid B:
Linksys WUSB11 (USB-adapter) * 2
Linksys PC-CARD
Linksys BEFW11S4 (801.11b, 4 poort-switch? Volgens linksys wel, volgens t.net pricewatch niet)
Nu weet ik wel dat er tig andere mogelijkheden zijn, maar het gaat mij vooral om de betaalbaarheid en een beetje goede performance.
Waar ik nog het meest bang voor ben, is dat ik juist de kaartjes koop die ik nét níét moet kopen, en dan zit ik met de gebakken peren
.
Ik zie ook wel veel sites en bladen met reviews, maar die reviewen dan weer net niet álle adapters of juist niet de adapters die ik wel in de winkels zie liggen.
Alvast heel erg bedankt! Mnemonic
Ik ben aan het overwegen om zowel een kabelaansluiting (Casema) en een draadloos netwerk aan te schaffen. Hiervoor had ik de volgende mogelijkheden bedacht:
Situatie:
1 * Laptop => PCMCIA-card
2 * Win-PC => USB-adapter (of PCI, maar heeft die geen slechtere ontvangst??)
1 * Router incl. 801.11b aansluiting
Alles in een normaal rijtjeshuis, met hoogstens 1 verdieping tussen router en pc (mijn kamer zit op de 2e, de router op BG).
Voor de adapters:
Mogelijkheid A:
Sitecom Home Wireless kit 2 (dus 2 USB-adapters)
Sitecom Wireless PC-Card
Draytek Vigor 2200WE (801.11b, geen ISDN)
Mogelijkheid B:
Linksys WUSB11 (USB-adapter) * 2
Linksys PC-CARD
Linksys BEFW11S4 (801.11b, 4 poort-switch? Volgens linksys wel, volgens t.net pricewatch niet)
Nu weet ik wel dat er tig andere mogelijkheden zijn, maar het gaat mij vooral om de betaalbaarheid en een beetje goede performance.
Waar ik nog het meest bang voor ben, is dat ik juist de kaartjes koop die ik nét níét moet kopen, en dan zit ik met de gebakken peren
Ik zie ook wel veel sites en bladen met reviews, maar die reviewen dan weer net niet álle adapters of juist niet de adapters die ik wel in de winkels zie liggen.
Alvast heel erg bedankt! Mnemonic