Toon posts:

ISDN-kaart zegt dat S0 lijn niet aangesloten is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ISDN modem in een NT4 server en volgens mij is hij goed geinstalleerd. Als ik nu probeer in te bellen of de callbacklooptest (ofzo) probeer te doen beweert hij dat er geen ISDN lijn op aangesloten is.

Ik heb een Siemens centrale waar ik dus twee draadjes op heb aangesloten, die ik weer op de middelste twee pinnetjes in de modemstekker heb aangesloten. Dat is toch goed zo? Twee draadjes is genoeg? Moet je de twee middelste hebben?

Als ik een (|SDN) telefoon op de draadjes aansluit kan je gewoon bellen, maar de modem wil hem niet pakken.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij mijn weten heb ik altijd de middelste 4 nodig gehad, ik heb ook nog nooit gehoord dat je er maar 2 bij isdn hoefde te gebruiken.

Ik denk dus gewoon dat bellen wel kan met alleen de middelste 2, maar data niet.

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:51 schreef [Airwolf] het volgende:
Bij mijn weten heb ik altijd de middelste 4 nodig gehad, ik heb ook nog nooit gehoord dat je er maar 2 bij isdn hoefde te gebruiken.

Ik denk dus gewoon dat bellen wel kan met alleen de middelste 2, maar data niet.
das met analoog, analoog data en bellen kan over 2 lijntjes, digitaal weet ik verder niet

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08 13:18

jw

ik weet het niet precies maar isdn heeft minstens 3 draden nodig. dit omdat je gebruik maakt van het D-kanaal (de 4e lijn)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 19:21
ISDN is buitenshuis 2 draads en binnenshuis ALTIJD 4 draads. JE ISDN-adapter inprikken direct op je NT2 (kastje van de KNP). En wel even alle 4 de aders aansluiten.

Verwijderd

Je hebt bij isdn de middelste 4 nodig.
dan moet je eerst de wit/groene op 3 zetten.
op 4 blauw.
op 5 wit/blauw.
en op 6 groen.
en als de lengte te groot is wil een afsluit weerstand wel helpen.

• Attilla
Op woensdag 12 juni 2002 22:15 schreef checkie het volgende:
Je hebt bij isdn de middelste 4 nodig.
dan moet je eerst de wit/groene op 3 zetten.
op 4 blauw.
op 5 wit/blauw.
en op 6 groen.
en als de lengte te groot is wil een afsluit weerstand wel helpen.
Kleur maakt niks uit :)

Zo dra je maar gewoon de 4 middelste gebruikt. (zelfde kleuren aan beide zijden van de kabel uiteraard.)

Verwijderd

Topicstarter
En op die 4 draadjes, zitten daar dan twee standaard ISDN lijnen op? Hoe zijn die verdeeld over het stekkertje?

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 16:27 schreef jongentje het volgende:
ISDN is buitenshuis 2 draads en binnenshuis ALTIJD 4 draads. JE ISDN-adapter inprikken direct op je NT2 (kastje van de KNP). En wel even alle 4 de aders aansluiten.
Dit is de enigste juiste manier :)
Het heet alleen NT-1 (8>

Verwijderd

Topicstarter
Alleen heb ik nog een ISDN centrale tussen mijn kastje en alle telefoons. Kan ik hem daar niet op aansluiten?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 08:37 schreef Sjord het volgende:
Alleen heb ik nog een ISDN centrale tussen mijn kastje en alle telefoons. Kan ik hem daar niet op aansluiten?
Nee

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 19:37 schreef Robbel het volgende:

[..]

Nee
Dus ik tap de lijn van het NT1 kastje naar de telefooncentrale af en zet daar mijn modem op. Werkt de centrale dan nog wel?

• Attilla
Op woensdag 19 juni 2002 22:37 schreef Sjord het volgende:

[..]

Dus ik tap de lijn van het NT1 kastje naar de telefooncentrale af en zet daar mijn modem op. Werkt de centrale dan nog wel?
Als je een splitter gebruikt wel.

Zijn 9 euro bij de primafoon.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op woensdag 19 juni 2002 22:37 schreef Sjord het volgende:

[..]

je hebt toch 2 aansluitingen op je nt1?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 03:55 schreef harryslinger het volgende:

[..]

je hebt toch 2 aansluitingen op je nt1?
Sterker nog, ik heb twee NT1 kastjes met elk twee aansluitingen, waarvan er bij ieder kastje één in gebruik is. Kan ik hem gewoon in de tweede aansluiting duwen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn ISDN adapter nu rechtstreeks aangesloten op het NT1 kastje en alles werkt naar behoren!
Pagina: 1