Trillian en ipchains .. met name filetransfers ..

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00
Ik gebruik Trillian al een aardige poos, maar de filetransfers heb ik nooit werkende gekregen ...

Ik krijg via ICQ en MSN wel bestanden binnen, maar versturen kan ik niet :'(

Nou heb ik 2 modules gedownload van deze site

Maar als ik lsmod uitvoer zie ik dat de icq module niet gebruikt wordt en die van msn wel.

Het vreemde is dat de filetransfers bij zowel ICQ en MSN het dus nog steeds niet doen :'(

Zijn er trouwens ook modules voor Yahoo! en AIM :?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Op woensdag 12 juni 2002 13:37 schreef Theetjuh het volgende:
Ik gebruik Trillian al een aardige poos, maar de filetransfers heb ik nooit werkende gekregen ...

Maar als ik lsmod uitvoer zie ik dat de icq module niet gebruikt wordt en die van msn wel.

Het vreemde is dat de filetransfers bij zowel ICQ en MSN het dus nog steeds niet doen :'(

Er staat mij iets bij dat je wat poortjes moet forwarden ;)

* capedro doet dat lekker in zijn getweakte Alcatel modem :p

btw... misschien heb je hier iets aan: Het Grote Poortmappingsverhaal van het [forum=19] forum. ;)

My weblog

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:13
Als je iets beter had gekeken: [topic=517865]

Gewoon upgraden naar iptables en gaan met die banaan ;)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Op woensdag 12 juni 2002 14:47 schreef Mark het volgende:
Als je iets beter had gekeken: [topic=517865]

Gewoon upgraden naar iptables en gaan met die banaan ;)
Die kon ik net niet vinden |:( |:( maar daarnaar wilde ik ook nog refereren. :7

My weblog

• Theetjuh
Upgraden naar IPTables geeft alleen maar meer problemen op dit moment ...alles werkt voor mij onder ipchains.

Maar wat ik vreemd vindt ... er zijn modules voor gemaakt, maar ze doen het niet ... ja zo kan ik ook modules maken ;)

En over het portmappen ... ja dat werkt dus voor geen meter, want het is niet 1 pc die achter de linuxbox zit ... maar wel 20 ofzo ...

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
Op woensdag 12 juni 2002 13:37 schreef Theetjuh het volgende:

Probeer msn eens uit met de MSN Messenger ipv Trillian. Ik had begrepen dat voor die msn module de source een beetje aan moest passen omdat msn messenger aan het eind van de requests \r\n\r\n zend en Trillian \r\n. Is met een simpele fix te verhelpen.

Verder heb ik het hele icq verhaal met protocollen nieuwer dan icq99 nooit goed aan de praat gekregen. Ook niet met de modules.

Verwijderd

In je firewall script dit toevoegen:

port=2000
while [ $port -le 2019 ]
do
ipmasqadm portfw -a -P tcp -L <extern ip> $port -R <intern ip> $port
port=$((port+1))
done

En dan in trillian zetten dat poort 2000 tot 2019 gebruikt moeten worden voor filetransfers. Werkte voor mij, toen ik suse 6.4 draaide.
<intern ip> en <extern ip> uiteraard vervangen door de werkelijke waardes (of variabelen).
Moet je dus wel ipmasqadm hebben.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:13
Op woensdag 12 juni 2002 16:29 schreef Theetjuh het volgende:
Upgraden naar IPTables geeft alleen maar meer problemen op dit moment ...alles werkt voor mij onder ipchains.
Behalve filetransfers ;)
En over het portmappen ... ja dat werkt dus voor geen meter, want het is niet 1 pc die achter de linuxbox zit ... maar wel 20 ofzo ...
Stap over IPTables met reaim en je hoeft helemaal geen poorten te mappen naar clients ;)

• Theetjuh
Ik stap over op IPTables als er daadwerkelijk ook VPN verbindingen door deze router werken.
Met ipchains heb je hier dus een module voor nodig zodat ipsec en pptp getunneld kan worden.

De vorigekeer dat ik met een 2.4 kernel bezig was ... werkte dat iig nog niet ...

Maar ik zal vanmiddag eens door de source van die module van msn worstelen ... ik met m'n geringe verstand daarvan ... wie weet vindt ik wel wat ;)

• Theetjuh
Ik heb een aangepaste versie van de msn module gevonden ... deze kun je hier downloaden.

Ik kan het nu helaas niet testen ... aangezien ik een heleboel ken die via proxy's en routers werken :(

Misschien dat jullie er wat aan hebben en kunnen vertellen of het inderdaad werkt :?

• Theetjuh
Ik heb even wat kunnen testen, maar ik zie steeds in m'n firewall log het lokale ip van de ander, dat is dus een 10.x.x.x of 192.168.x.x adres ... ja en die blocked m'n firewall als dat naar buiten wil.

m.a.w. de module lijkt z'n werk te doen, maar nog niet echt lekker ... of dat aan de module ligt of aan de instellingen aan de andere kant weet ik niet ... maar m'n firewall slaat tenminste wel iedere keer aan als hij iets binnen krijgt of wilt versturen ...

• Theetjuh
Niemand die IPChains draait en het even wil uit testen met mij ?? Wie weet is het hiermee wel opgelost en ligt het alleen maar aan een domme instelling aan mijn kant ...

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Harrie

NederVlaming

En werkt het al?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

255 posts en dan nog niet weten dat zulke nutteloze kicks niet gewenst zijn?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.