Toon posts:

IP_FORWARD bij suse8.0 niet meer in rc.config?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net 7.3 vervangen door 8.0 maar als ik dus internet wil delen:

/etc/rc.config en dan IP_FORWARD op yes wil zetten kan ik dat helemaal NIET vinden??.. snap er niks van

weet iemand hoe dit zit? :S

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29
Deze moet je hebben denk ik:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 13:35 schreef DaPoztMaster het volgende:
Deze moet je hebben denk ik:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
hm kon dat ook niet met de vorige versie?. zoiets moet evengoed toch ergens in een config file staan :S.. Vraag me af waar die gebleven is

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29
Deze manier werkt iig :D

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien gooi ik suse 8.0 eraf. Het ziet er zo windows XP achtig uit dat het wel voor de desktop lijkt. Ik ga denk iets debian achtigs proberen :)

Maar thx voor de reactie m8 :X

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:42 schreef Frozen Peanut het volgende:
Bij nader inzien gooi ik suse 8.0 eraf. Het ziet er zo windows XP achtig uit dat het wel voor de desktop lijkt. Ik ga denk iets debian achtigs proberen :)

Maar thx voor de reactie m8 :X
dat xp-achtige kun je toch gewoon veranderen? blackbox, amiwm, fvwm, mlvwm, enlightenment, gnome - noem maar op. er worden genoeg window managers meegeleverd met suse...

makkelijk he, dat je de keuze hebt? :P (en ja, suse is voor een groot deel gericht op 'de desktop' idd, dat is wel waar - maar zoals ik zei: je hebt de keuze: het hoeft niet per se!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 13:46 schreef areana het volgende:

[..]

dat xp-achtige kun je toch gewoon veranderen? blackbox, amiwm, fvwm, mlvwm, enlightenment, gnome - noem maar op. er worden genoeg window managers meegeleverd met suse...

makkelijk he, dat je de keuze hebt? :P (en ja, suse is voor een groot deel gericht op 'de desktop' idd, dat is wel waar - maar zoals ik zei: je hebt de keuze: het hoeft niet per se!)
Yep het is aanpasbaar ja :). Maar dan toch ga ik liever voor iets meer server achtigs :P Ik ga vandaag debian uitproberen :)

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:50 schreef Frozen Peanut het volgende:

[..]

Yep het is aanpasbaar ja :). Maar dan toch ga ik liever voor iets meer server achtigs :P Ik ga vandaag debian uitproberen :)
Wat een kolder... linux is linux. Wat je ziet als 'windowsachtig' is KDE. De gui. Die zit bij veel distro's. en je kunt bij alle linux distributies een andere gui installeren. Keuze genoeg.
Suse is net zo 'serverachtig' (proest:-) als je maar wilt...
Pagina: 1