terratec of creative ???

Pagina: 1
Acties:

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
ik zit nu met z'n onboard geluids kaartje
(die onder windows ook niet echt perfect is)

maar ik zit op dit moment te tewijfellen over de:

Creative SoundBlaster Live Player 5.1 bulk
Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024

de terratec heeft onder OSS
geen support voor +2 speakers
(via alsa wel)

in ieder geval kunne jullie wat persoonlijke ervaringen geven :P

ps. ik wil 4 speakers + tv kaart aan sluiten (via line-in);)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op woensdag 12 juni 2002 13:34 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
ik zit nu met z'n onboard geluids kaartje
(die onder windows ook niet echt perfect is)

maar ik zit op dit moment te tewijfellen over de:

Creative SoundBlaster Live Player 5.1 bulk
Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024

de terratec heeft onder OSS
geen support voor +2 speakers
(via alsa wel)

in ieder geval kunne jullie wat persoonlijke ervaringen geven :P

ps. ik wil 4 speakers + tv kaart aan sluiten (via line-in);)
Ik heb een Terratec DMX XFire 1024. Ik gebruik em onder Linux met OSS. Werkt prima, goed geluid, weinig ruis. Ik heb er zelf maar 2 speakers aan hangen, verder ook niet getest met 4 speakers, dus daar kan ik weinig over melden. De digitale output heb ik onder linux trouwens nog niet getest. Wel onder windows, daar werkt het prima als input voor mijn minidisc recorder.

Verwijderd

Ik heb zelf de Terratec gehad (denk dat ik het onboard versterkertje heb opgeblazen door eigen schuld). Hij geeft heerlijk geluid, en als je een VIA chipset moederbord hebt, minder bijgeluidjes enzo als de Creative. Is ook minder CPU intensief, en al met al een goed alternatief.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik denk dat als een TerraTec werkt hij wel fijn is...
Maar bij mij werkte hij NIET onder GNU/Linux en ook niet onder windows, allemaal ruis slechts 2 boxen, slechte drivers en HEEL SLECHTE support.

Terratec heeft voor mij afgedaan (heb m'n oude emu10k1 er maar terug in gestopt).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Hercules heeft een kaartje met dezelfde chipset, weet niet of ie ook goedkoper is, maar om het merkje hoef je geen Terratec te kopen.

Ik heb hier zelf een ECS K7S5A met een Terratec XFire 1024, voldoet me goed, mooi geluid met Alsa en 2 speakers.

Verwijderd

Ik ben van sblive naar terratec gegaan en was verademing. Simpele drivers fijne mixer enzo... en ik heb geen ruis meer.

Was ook wel wat duurder door i/o ding in drive bay maar dat had ik er voor over :)

Verwijderd

Ik draai SuSe 8.0 Personal & WinXP Pro. en de DMX-Fire wil ik duz nooit meer kwijt heh! Dit is mijn opinie jongens .. Dont KiLL M3 Plz.

Verwijderd

IK heb ook die terratec, en hij rulez hard :)

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:18

DJT

Heb ook de terratec, nooit driverproblemen gehad. Geen poespas zoals vaak bij Creative, gewoon een goed product!

• NeOTheMaTriXM
ik heb denk dat er ook een terratec in komt :)

of iemand moet met hele wazige verhalen komen :P

iedereen bedankt ..

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

ik heb beide en geen problemen gehad, het isme nooit opgevallen dat terratec geen 2+ speakers ondersteunt , ze zitten beiden in alsa en oss. Nooit gezeik mee gehad.

• aBaDDoN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04-2023

aBaDDoN

Great Moones

M'n Creative SoundBlaster Live! 5.1 Platinum doet 't perfect onder Linux. Zo 1 2 3 met de standaard module die in RH7.3 zit.
Maar heb zelf de module gecompiled met de opensource driver op http://opensource.creative.com en gebruik deze nu.
Alles werkt perfect, alleen nog geen DD5.1 geluid helaas.

En lekker met mijn Live! IR Remote XMMS besturen vanaf bed 8-)

[Tranzy state of mind]

Verwijderd

Ikzelf heb de Hercules MuseXL. Ik weet dat je de vraag hebt gesteld tss Terratec en Creative, maar waarom zo nauw kijken?

Heerlijk goede kaart onder linux. (Gentoo) Zeer tevreden van.

In de laatste kernels (ik gebruik 2.4.18) zitten drivers voor deze kaart en je kunt een paar knappe instellingen maken:

Je kan front + rear boxen apart instellen. Heel cool vind ik de mogelijkheid om de line-in te configureren als subwoofer-line-out.

Als je de 'help' opvraagt in de kernel configuratie, krijg je een link naar een programma dat jou de mogelijkheid geeft een paar features van de MuseXL te activeren. (reverb, chorus, 3D, ...)

Er zijn zowel kernel-drivers (eig. zijn dit OSS drivers die in de kernel zijn geimplementeerd) als ALSA drivers voor deze kaart te vinden. (c-media chip.)

Deze kaart is de helft goedkoper dan de X-fire en ik kan er meer mee doen onder linux.

• NeOTheMaTriXM
Op donderdag 13 juni 2002 10:09 schreef DeJean het volgende:
Ikzelf heb de Hercules MuseXL. Ik weet dat je de vraag hebt gesteld tss Terratec en Creative, maar waarom zo nauw kijken?

Heerlijk goede kaart onder linux. (Gentoo) Zeer tevreden van.

In de laatste kernels (ik gebruik 2.4.18) zitten drivers voor deze kaart en je kunt een paar knappe instellingen maken:

Je kan front + rear boxen apart instellen. Heel cool vind ik de mogelijkheid om de line-in te configureren als subwoofer-line-out.

Als je de 'help' opvraagt in de kernel configuratie, krijg je een link naar een programma dat jou de mogelijkheid geeft een paar features van de MuseXL te activeren. (reverb, chorus, 3D, ...)

Er zijn zowel kernel-drivers (eig. zijn dit OSS drivers die in de kernel zijn geimplementeerd) als ALSA drivers voor deze kaart te vinden. (c-media chip.)

Deze kaart is de helft goedkoper dan de X-fire en ik kan er meer mee doen onder linux.
ik gebruik nu een c-media 8738 (onboard)
en krijg me 4 speakers + tv kaart via microfoon (dan heb ik nog maar 2 speakers)
sluit ik het via me line-in, heb ik alleen maar rechts OF links geluid

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
ik gebruik een SB Live Platinum 5,1 maar die werkt toch prima hoor ! geen ruis nix.
front en back speakers word aan gewerkt, heb er momenteel 2 :)
dus dat zal ik later nog eens proberen, normaal moet dit gewoon kunnen want je kan ze apart instellen met Ogain en Igain die regelen de front en back naar mijn weten?

Verwijderd

Ik heb een terractec DMX X-fire 1024. Op zich is het voor de prijs best een goede kaart. Geluidskwaliteit is goed (ook over 4 speakers). De drivers zijn echter niet zo goed, daarom gebruiken veel mensen de drivers van de hercules check dit maar even: [topic=304157/1/25]
Ik gebruik gewoon de standaard drivers van terratec. Ik heb hier wel problemen met A3d en EAX in Unreal Tournament. Omdat de terratec beide effecten ondersteunt is dit zo processor intensief, dat het geluid vaak schokt (zelfs op m'n XP 1800+ |:( )
Pagina: 1