koelpasta

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

Topicstarter
howdy,

ik heb een Duron 650 (@696 - maar doet niets terzake) en in afwachting van een chrome orb coolertje zou ik graag gebruik maken van warmte geleidende pasta.

waar breng ik deze aan? enkel rond de cpu of er ook op?
en hoeveel graden koeler houd dit mijn cpu?

let me know - thx

ciao,
digi

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Koelpasta breng je juist OP de cpu aan, ernaast heeft niet zo bijster veel zin.

De bedoeling van koelpasta is om er voor te zorgen dat het contact tussen de cpu en de heatsink zo optimaal mogelijk is. Het vult alle mogelijke oneffenheden op en vergroot zo het contactvlak.

Voor het plaatsen kan je het oppervlak van de cpu en de heatsink het beste zo goed mogelijk schoonmaken en ontvetten. De meeste mensen doen dit met een doek en wat thinner of zo.
Je moet een heel dun, egaal laagje pasta aanbrengen op de cpu, en daar de heatsink op plaatsen (uitsmeren met een bankpasje, of scheermesje of zo). probeer dit met zo weinig mogelijk beweging te doen. Recht er op zetten en aandrukken. Niet gaan draaien met de heatsink!

De berichten over de hoeveelheid graden die het uitmaakt wisselen nog al met de kwaliteit van de koelpasta. Arctic silver staat in Tweakerkringen bekend als het beste wat er te krijgen is, en daarover heb ik wel berichten gehoord van verschillen van over de 10 graden.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

dat spul moet op je cpu komen, op de 'core'.
Dus tussen de core en de heatsink.

het scheelt wel degelijk een paar graden, ook afhankelijk van hoe vlak je cpu en koelblok zijn..

Verwijderd

Moet bij het plaatsen van een nieuwe koeler de oude pasta helemaal van de CPU af zijn, er blijft nl. altijd een dun filmlaagje zitten? Zoja, hoe haal je die er dan af zonder iets te beschadigen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Oude }:O Het is niet de bedoeling dat er vele maanden oude topics omhoog worden gehaald ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.