Toon posts:

netwerk opzetten met hub??

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een kabelinternet aansluiting van @home, ik heb laatst een utp hub gekocht, we hebben thuis 2 pc, ik voor de andere pc een extra ip adres aangevraagd.
Nu wilde ik weten of ik een directe verbinding kon maken met de andere pc via de hub. Verbinding is als volgt:

|- pc 1
----[hub]--|
|- pc 2

Ik wil dus niet dat als ik een bestand van de andere pc wil download, dat het via het internet verzonden wordt, maar direct naar mijn pc. KAN DAT??? }:O

Verwijderd

OMG. Ja dat kan, waarom zet je dit in PNS? Dit is gewoon huis, tuin en keuken werk?

Verwijderd

Eh, zet je tekening eens tussen code tags, want nu is het een rotzooitje. Hangt je kabel modem ook direct aan die hub of niet?

Verder is dit denk ik niet echt Professional Networking.

Verwijderd

Topicstarter
huis, tuin en keuken??

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik heb hem al gemeld in SM >:) Dit is FAQ werk en hoort meer thuis in NT |:(

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:17 schreef Eliminator het volgende:
huis, tuin en keuken??
Ja, in de zin van een kind kan de was doen :X. Maar aangezien je hub via uplink neem ik aan zit is je dataverkeer gewoon open. Niet zo handig dus.

Nu heb ik een vraag aan jouw... waarom zet je dit in hemelsnaam in PNS?

Verwijderd

Topicstarter
kabelinternet
|
HUB
|------|
pc1____pc2

kabelmoden zit aan hub, hub aan pc1 en pc2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zoveel ervaring met netwerken, ik dacht er staat professional, dus die lui zullen wel 100% weten hoe het in elkaar zit.

Verwijderd

Onthoud dat een hub al het verkeer naar al zijn poorten zendt. Dus al het netwerkverkeer tussen je pc's gaat ook het internet op. Niet echt handig dus en zo vervuil je ook het internet met lokaal verkeer.

Lees, ook eens wat FAQ's, want de redenatie waarom je hem in PNS zet slaat nergens op.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
koop gewoon zo'n vigor router/switch combo en alle problemen zijn op gelost :P

hoe je het nu aansluit zal al het verkeer van lokaal naar i-net gaan :(

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:20 schreef Eliminator het volgende:
Ik heb niet zoveel ervaring met netwerken, ik dacht er staat professional, dus die lui zullen wel 100% weten hoe het in elkaar zit.
|:( ga jij es snel de faq lezen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[topic=152460/1/50]
[topic=309398/1/50]

Move > NT met slot

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1