[php] controle tijd

Pagina: 1
Acties:

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 04:51
Ik heb dit script gemaakt, ik wil nu controleren of de tijd binnen de openingstijden van de winkel ligt. Maar dit script werkt niet. Kan iemand me svp helpen?
PHP:
1
<?$begin_dag = "8:00";$eind_dag  = "18:00";$tijd = "9:30";if($tijd>=$begin_dag &amp;&amp; $tijd<$eind_dag){....}?>

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik kan geen PHP, maar het lijkt er volgens mij wel op dat PHP die variablen niet als tijden gaat gaan zien maar als strings.

https://fgheysels.github.io/

• Vulpecula
Hoe zou je dan het makkelijkste aan kunnen geven dat een datum is? Heb geprobeerd met mktime() maar ik kom nie ver. Heb namelijk geen datum, alleen tijd.

Verwijderd

Je vergelijkt strings en dat kan niet.. :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 23:56
Maak er timestamps van en vergelijk die.

• Vulpecula
Op woensdag 12 juni 2002 13:09 schreef ddc het volgende:
Maak er timestamps van en vergelijk die.
Oke, maar hoe doe je dat? Met welke function van php? Zit al een hele tijd bij php.net om een geschikte function te zoeken.

[edit]
Gevonden nl. strtotime();

Iedereen bedankt

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op woensdag 12 juni 2002 13:12 schreef frankschers het volgende:
Oke, maar hoe doe je dat? Met welke function van php?
http://nl.php.net/datetime
Zit al een hele tijd bij php.net om een geschikte function te zoeken.
In bovenstaand hoofdstuk staan er anders genoeg. dus ik vraag me eigenlijk af hoe goed de zoektocht was.

• Vulpecula
Op woensdag 12 juni 2002 13:14 schreef freak007 het volgende:

In bovenstaand hoofdstuk staan er anders genoeg. dus ik vraag me eigenlijk af hoe goed de zoektocht was.
Had perongeluk niet goed gelezen bij strtotime(); nadat ik hem weer had bekeken, kwam ik erachter dat ik die nodig had. Sorry voor het niet direct zorgvuldig bekijken van de manual. |:(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 23:56
Goed, en als je je zometeen afvraagt wat je nu bij datum in moet vullen omdat je die niet hebt, is het antwoord dat je die leeg kunt laten of anders een fictieve datum kunt gebruiken :).

Nadat je timestamps hebt is het trouwens het makkelijkst om te kijken of de 9:30 tijd binnen de range is van de timestamp, en dus niet terug converten naar datums.
Pagina: 1