[kylix] installer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb RH 7.2 draaien en wil daar Kylix op installeren. Hiervoor staat er op de cdrom het bestand setup.sh. Nadat ik de bestanden naar mijn harddisk heb gekopieerd heb ik het bash bestand gerund. Er verschijnt dan een net venstertje waarin je allerlij info moet invullen. Daarna worden de RPM's uitgepakt. Tijdens het testen van de eerste RPM gaat het mis ik krijg een foutmelding van de grafische RPM installer. En dit gebeurd bij iedere RPM (ook RPM's van andere programma's). Een RPM via de command line uitpakken werkt wel. Als ik dit doe met de RPM's van Kylix dan werkt het uitpakken wel maar dan kan ik kylix nergens vinden

Weet iemand een idee wat ik hiermee aan moet

Verwijderd

Ik moet even heel diep in mijn geheugen graven... Want, ik kan me herinneren dat ik ook ooit eens zoiets heb gehad. Volgens mij installeer je Kylix als root. Dat werkt niet... De installatie werkt alleen als je hem uitvoert als gewone gebruiker....

Het kan ook net andersom zijn...

Suc6!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op woensdag 12 juni 2002 12:29 schreef Cpri het volgende:
Ik heb RH 7.2 draaien en wil daar Kylix op installeren. Hiervoor staat er op de cdrom het bestand setup.sh. Nadat ik de bestanden naar mijn harddisk heb gekopieerd heb ik het bash bestand gerund. Er verschijnt dan een net venstertje waarin je allerlij info moet invullen. Daarna worden de RPM's uitgepakt. Tijdens het testen van de eerste RPM gaat het mis ik krijg een foutmelding van de grafische RPM installer. En dit gebeurd bij iedere RPM (ook RPM's van andere programma's). Een RPM via de command line uitpakken werkt wel. Als ik dit doe met de RPM's van Kylix dan werkt het uitpakken wel maar dan kan ik kylix nergens vinden

Weet iemand een idee wat ik hiermee aan moet
Ja, je errors een posten. 'Het geeft een error, wat moet ik er mee' staat garant voor weinig reacties, of reacties die niet kloppen :)

Er is een bekend probleem met de RPMS in combinatie met RH 7.1, maar daarvoor moet ik eerst de melding zien.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Topictitel even aangepast.