Toon posts:

audio-video zender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag draad loos divx van mij pc naar mijn tv kunnen sturen. Nu heb ik in het krantje van praxis een aanbieding zien staan: het is en ELRO audio-video zender

type VC 33

met 40 Meter berijk door muren is het wat en heeft iemand er varing met dit merk en type ??

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:00
het nadeel van dit soort dingen is dat je niet monitor en tv tegelijk kan kijken(ik weet niet of het bij deze ook is)
bij zo'n trust ding wel.

dus als je tv beneden staat en je pc boven heb je een probleem, want hoe zet je je beeld weer terug op monitor?

maar als je tv en pc naast elkaar hebt, moet het prima werken lijkt me.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Elro en Trust zijn beide geen topkwaliteit,
maar best wel redelijk.
Dat je geen beeld op je monitor krijgt zodra je
een tv aansluit via dat kastje,
heeft niet met dat kastje te maken,
is afhankelijk welke vga kaart je hebt.
Bij mijn ATI kan ik ze wel tegelijk gebruiken,
al gaat dan wel de refreshrate terug naar 50Hz (pal).
Bij een S3 kaart gaat je monitor op zwart,
zodra je een tv aansluit.
Heb je trouwens wel een tv-out op je vga kaart?
Anders gaat zo'n zendertje niet passen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Ik heb er ook eentje aar dan van marimtek, en de pc staat boven, en gaat door een 2 buitenmuren en een plafond heen. En heeft voor de rest een haarscherp signaal. En als je gewoon via je videokaart je beeldscherm kloomt. Heb je gewoon boven en benden het beeld op je monitor.
Dus dat probleem heb je alvast niet ;) Tsja ik ben over deze erg tevreden, het is overigens een marmitek gv 50. Voor de rest van mijn pc zie sig.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 20:14
Op donderdag 13 juni 2002 10:32 schreef jv777 het volgende:
Ik heb er ook eentje aar dan van marimtek, en de pc staat boven, en gaat door een 2 buitenmuren en een plafond heen. En heeft voor de rest een haarscherp signaal. En als je gewoon via je videokaart je beeldscherm kloomt. Heb je gewoon boven en benden het beeld op je monitor.
Dus dat probleem heb je alvast niet ;) Tsja ik ben over deze erg tevreden, het is overigens een marmitek gv 50. Voor de rest van mijn pc zie sig.
Dit hangt dus echt af van je videokaart. Als je videokaart twee monitoren tegelijk niet ondersteund, zal je dus ook op maar één monitor beeld krijgen.

Als je geen tv-out hebt kan je altijd nog een trust televiewer gebruiken, en daar de zender op aansluiten. Een nadeel is dat het dan wel duurder wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb en leadtek gf2 ti met tv out. maar hoe zat dat met de tv out kloont ? En wat zijn dan wel goede merken voor dit soort apparatuur ?

Verwijderd

Ik thuis de marmitek Gigavideo 50. Deze werkt perfect. Ze zijn wel iets duurder, maar de kwaliteit is perfect.

Wat het klonen betreft: Dit is een instelling die je kunt doen voor je TV-Out. Werkt geloof ik voor alle NVidia kaarten sowieso.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft de Elro set (ook bij praxis vandaan).

Het zou me niets verbazen als het gewoon de marmitek met een Elro stikkertje is.
Elro heeft over het algemeen goede budget artikelen, en eigenlijk nooit probs mee.

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=523826

Wat ik zou doen als ik jou was, koop het setje en haal 'm heel voorzichtig en netjes uit de verpakking.
Ga dan ff een filmpje van anderhalf uur kijken om te test wat voor storing je hebt.

Heb je heel veel storing, netjes in de doosjes doen. En naar de info balie van de praxis lopen.
Beetje dom/naief/onnzozel kijken bij de balie en stamelen dat je lieve mams deze voor je gekocht had, echter dat dit totaal niet was wat je bedoelde.
Vervolgens je centjes terug vragen ;)
Echter overall vind ik het wel een fijn setje (van zolder --> woonkamer gaat redelijk goed).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
de mirnitek kost 139 euro en de elro is 99 euro. Voor 69 euro kun je er en afstandbediening bij kompen die ook door muren gaat en je muis fuctie over neemt dus denk dat ik voor de elro ga met muis :P

Verwijderd

Topicstarter
kompen = kopen
Pagina: 1