Toon posts:

Wat doe ik fout met mijn getweakte SpeedTouch Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik weet niet wat ik fout doe, maar ik heb alles volgens de handleiding van www.jelmerbarhorst.com gedaan om mijn getweakte Alcatel SpeedTouch Pro modem te gaan SIP-SPOOFEN. DHCP Spoofen mag ook, maar die werkt ook niet www.bruring.com/nuke
Ik kan het modem laten inbellen (zie de verbinding keurig UP staan in 10.0.0.138) (de webinterface van Alcatel modem).
Maar daarna kan ik het modem of iets anders niet meer pingen!? Kan zelfs geen pagina's meer opvragen.??

Op dit moment ben ik met het getweakte modem op het net, d.w.z. de tweak zorgt er nu voor dat het modem nu voor mij inbelt ipv dat ik hem laat inbellen. Voordeel: je zit sneller op het internet.
Nadeel: ik kan geen gameserver draaien, moet in passive mode ftpen.
Vind ik lastig allemaal.
Daarom wil ik of de SIP spoof of DHCP spoof methode gebruiken. Dan zit ik zonder NAT direct op het Internet.
Voordeel: kan ftpen in de NON-passive mode, Tracert (Trace Route) werkt weer, Echt op internet zonder tunneling of gateway, NAT is uitgeschakeld, al het verkeer komt direct in je pc, geen gedoe meer met die NAT-tabellen.

Vooral die NAT-PAT zorgt ervoor dat ik niet kan internetten. Zo gauw deze uitgeschakeld is, kan ik de pagina's niet meer opvragen. |:(
Ook evenmin wanneer ik de gateway 10.0.0.138 verwijder in het netwerk TCP/IP protocol of het IP-adres van de pc verander (van 10.0.0.150 naar 213.84.191.22)

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik heb binnenkort een kleine lanparty hier thuis zodat ze straks zonder problemen met mijn ADSL modem kunnen internetten (en via het netwerk).

Ondertussen (gisteravond) heeft Jelmer Barhorst himself aangeboden om samen het probleem op te lossen, maar voor het geval dat het hem ook niet lukt, post ik het hier maar ook.

Hopelijk weet iemand wat er fout is...............

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 12 juni 2002 12:19 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Op dit moment ben ik met het getweakte modem op het net, d.w.z. de tweak zorgt er nu voor dat het modem nu voor mij inbelt ipv dat ik hem laat inbellen. Voordeel: je zit sneller op het internet.
Nadeel: ik kan geen gameserver draaien, moet in passive mode ftpen.
Vind ik lastig allemaal.
Daarom wil ik of de SIP spoof of DHCP spoof methode gebruiken. Dan zit ik zonder NAT direct op het Internet.
Voordeel: kan ftpen in de NON-passive mode, Tracert (Trace Route) werkt weer, Echt op internet zonder tunneling of gateway, NAT is uitgeschakeld, al het verkeer komt direct in je pc, geen gedoe meer met die NAT-tabellen.
Misschien niet helemaal de oplossing voor je probleem..., maar als dat de reden is waarom je sip-spoofing wil gebruiken ....

Jij zegt dat je met nat niet kan lekker kan ftp'en en tracert.

Als je gewoon jou pc als defserver erin zet dan ben je ook klaar.

En dit zal ook veel makkelijker zijn op je lan party, want portmappings over schrijven defserver dus dan zet je defserver naar jou pc en dan als iemand die komt een extra poort nodig heeft dan map je die gewoon.

Anders dan zal je alsnog een software routertje neer moeten gaan zetten en dan zit je met hetzelfde probleem als je nu heb lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 12:26 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Misschien niet helemaal de oplossing voor je probleem..., maar als dat de reden is waarom je sip-spoofing wil gebruiken ....

Jij zegt dat je met nat niet kan lekker kan ftp'en en tracert.

Als je gewoon jou pc als defserver erin zet dan ben je ook klaar.

En dit zal ook veel makkelijker zijn op je lan party, want portmappings over schrijven defserver dus dan zet je defserver naar jou pc en dan als iemand die komt een extra poort nodig heeft dan map je die gewoon.

Anders dan zal je alsnog een software routertje neer moeten gaan zetten en dan zit je met hetzelfde probleem als je nu heb lijkt me.
Was het maar waar!! :'(
De defserver heeft niet geholpen want ik laat alle addressen toe op elke poort.
Doordat ik die tweak uitgevoerd had, is mijn modem ook een router geworden met een firewall.
Daarbij kan ik alleen ftpen naar iemand die poort 21 heeft.. Wat dan als die andere nou bijv. poort 5500 heeft of 2201???? Tjah daar sta je dan..... Nu krijg ik met die melding (nonpassive mode of passive mode wat dan ook) een 500 illegal port command.
Alleen op poort 21 werkt het wel.

Wat wil je nog meer weten???

• Attilla
Op woensdag 12 juni 2002 15:05 schreef SeNTiNeL0 het volgende:

Wat wil je nog meer weten???
Welke firmware versie heb je van je modem ?

Als het lager is als 261 dan zou ik even een upgrade doen, want zoals ik namelijk uitleg net dat werkt bij mij op die manier al 2 maanden dus het zou kunnen dat je dat kan verhelpen door een firmware update.

Def server naar mijn pc... en mijn pa en zusje kunnen lekker met hun pc alles goed wat ze willen.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb dat IP-spoof en DHCP-spoof gebeuren ook geprobeerd, maar bij mij werkte het ook niet, en ik heb wel firmware-versie 261

[Airwolf]:hoe heb jij het nu dan? (DHCP/IP)-spoof?

• Attilla
Op woensdag 12 juni 2002 15:36 schreef aquarius het volgende:
Ik heb dat IP-spoof en DHCP-spoof gebeuren ook geprobeerd, maar bij mij werkte het ook niet, en ik heb wel firmware-versie 261

[Airwolf]:hoe heb jij het nu dan? (DHCP/IP)-spoof?
Ik heb gewoon de standaard tweak op het moment, met de benodigde portmappings.

• Eärendil
  • Nu online
Maar je hebt die IP-spoof wel werkend gehad?

• Attilla
Op woensdag 12 juni 2002 15:49 schreef aquarius het volgende:
Maar je hebt die IP-spoof wel werkend gehad?
Ja toen ik mijn adsl pakket binnen had heb ik die geprobeert.

Dat was wel met firmware 270... als je upgrade naar die denk dan aan het EXPERT commando dat wordt TD -> PROMPT

• Eärendil
  • Nu online
Ik heb het net even opnieuw geprobeerd, en het werkt nu!
Ik had bij TCP/IP-instellingen in Windows XP geen Standaardgateway ingesteld omdat dit op die site ook niet stond, maar daar moet je dus je modemadres(10.0.0.138) invullen.
Nu werkt ie gewoon goed
Pagina: 1