Toon posts:

Mijn eigen harde schijven test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er de laatstse tijd nogal veel vragen langs komen over de performance van diverse harde schijven in raid 0, en omdat ik zelf ook een goede raid schijf wilde hebben, ben ik aan het testen geslagen.

De schijven die ik getest heb zijn allemaal 40GB 7200RPM schijven, op een highpoint raid controller van een abit kx7 333.
Ik heb als clustergrote 64K gebruikt, en beide harde schijven op 1 controler (1 slave, en 1 master)
Overigens heb ik geen patches gebruikt.

de geteste schijven:

WD400BB, IBM60GXP, Maxtor d740X, IBM 120GXP

Behaalde scores met een enkele schijf in sisoft sandra:

WD400BB - 18027

IBM60GXP - 24223

Maxtor d740X - 26781

IBM 120GXP - 28807

Nu de scores van een raid 0 setup (striping)

WD400BB - 24332

60GXP - 39807

Maxtor - 29987

IBM 120GXP - 42806

Echter moet ik er wel bij vermelden, dat de 60GXP een uiterst onbetrouwbare schijf is, want tot 2 keer toe is mijn raid setup er mee gecrashed!!
De laatste 2 schijven draaiden pas stabiel zonder crashes!!
Had in totaal dus 6 schijven nodig voordat ik 2 goede exemplaren te pakken had.

Dus mijn conclusie is, dat de nieuwe IBM schijf voor raid de beste keuze is, en omdat ik ze echt langere tijd zwaar belast heb, heb ik ook wel weer vetrouwen in deze nieuwe serie!!

Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat aan hebben, ik heb in ieder geval mijn best gedaan. (8>

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Niet echt uitgebreide test.
Het resultaat is ook naar verwachting.
Maar toch bedankt :)

"It certainly appears so..."

Verwijderd

ik heb net een 80GB IBM GXP120 besteld...niet voor raid maar goed.

bedankt :7 *D

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 21:21

Mike78

Always

Bedankt voor het doen van de tests. Toch maar eens kijken voor een raid opstelling. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48
Leuke test, nu weet ik iig dat ik beter een IBM 120 GXP in raid ken zetten dan een maxtor D740X. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad dat heb jij wel goed, ik had met de grootste verwachting 2 d740X maxtor schijven in raid 0 gezet, en had er ook echt veel van verwacht.
Vooral omdat ik ook een raid 133 controller heb, maar het viel mij dus echt ff vies tegen wat die config scoorde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had trouwens ook verwacht dat de western digital het erg goed zou doen in een raid opstelling, want ik heb ergens gelezen dat deze met behulp van ibm zijn gemaakt.
Maar toen ik de single score zag in sisoft sloegen mij de tranen in de ogen.
Wat scoort deze schijf belabbert zeg!!!!!!
Maar goed, ik heb nu definitief voor mijn eigen systeempje 2 gxp120 schijvies besteld bij onze leverancier, en ik mocht de gxp60 terugsturen, want die zijn echt slecht!!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 12 juni 2002 15:28 schreef AMD_Certified het volgende:
Ja, inderdaad dat heb jij wel goed, ik had met de grootste verwachting 2 d740X maxtor schijven in raid 0 gezet, en had er ook echt veel van verwacht.
Vooral omdat ik ook een raid 133 controller heb, maar het viel mij dus echt ff vies tegen wat die config scoorde.
Er moet wel gezegd worden dat Maxtor een RAID patch heeft!!!

Doet me goed om te zien dat IBM het vetst ga, aangezien ik IBM fan ben :)

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 15:45 schreef Gman het volgende:

[..]

Er moet wel gezegd worden dat Maxtor een RAID patch heeft!!!

Doet me goed om te zien dat IBM het vetst ga, aangezien ik IBM fan ben :)
Waar is ie te vinden ?
Scheelt het veel qua performance ?

Verwijderd

Hoe moeten de hd's (in mijn geval maxtor 740) gejumpert worden ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog ff aan het teste gegaan met de WD, want 1 schijf was niet helemaal lekker.
Tot mijn stomme verbazing, haal ik nu ongeveer 36000 punten!!!!
Nou is mijn vraag aan jullie, welke schijf zal ik houden voor in mijn raid config, de WD of de ibm 120GXP?
Ik weet het namelijk echt niet meer!!!
De ibm heeft een paar slechte series gehad, en de gxp is nog erg nieuw, en daar is nog weinig van bekend, en de WD staat wel te boek als een degelijke en stabiel schijf naar mijn weten.

Wat is jullie advies?

Verwijderd

Hoe zit het met de geluidsproductie van de resp. schijven ?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op woensdag 12 juni 2002 15:28 schreef AMD_Certified het volgende:
wat scoor jij dan? test aub met HDtach!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 07:14
Ik was een tijdje terug ook op zoek naar 2 dezelfde schijven om een raid-0 volume te maken en stond op het punt om die IBM 120GXP's te halen, totdat ik het volgende stukkie tegen kwam:

http://www.storagereview.com/cgi-bin/news_archive.pl?viewhl=864

*korte samenvatting: als je die IBM schijven meer dan 8 uur per dag aan hebt staan, dan zou je "reliability problems" krijgen*

Lees 't zelf ook even voor de duidelijkheid :)

Ik ben dus toch maar voor de Maxtor D740X's gegaan.
Tja, wat moet ik er van zeggen.. 2 van dat soort schijven in raid-0 is gewoon snel!!

Whatever..

Pagina: 1