In het gelijknamige (maar oude) topic verwoordt JungleJim het probleem het beste:
Zo'n piep heb ik dus ook, ik heb de bios net geflashed naar rev. 1009 maar dat heeft niet geholpen. Dit haalde echter wel een andere fout weg (stond bij opstarten in tweede bootblad):
Bios update data incorrect. CPUID=00000686
Ook was een best wel groot probleem dat de computer bij boot hing en een krijsend geluid maakte (af en aan met 1 seconde interval). Na een reboot ging ie dan vaak automatisch de bios in met de mededeling:
Hung for improper CPU-settings (iets van die strekking). Alles staat wel goed (volgens mij) en ik klok ook nooit iets over. Na niets te veranderen en opnieuw te booten start ie meestal gewoon weer op...
Wie heeft er enig idee wat er aan de hand is (piep of krijsen)?
Uit dit topic: [topic=128973/1/25]Op zondag 18 februari 2001 20:27 schreef JungleJim het volgende:
Klinkt het als een piep met een wat zachter piepje (soort 'plop'-achtig geluid) er achter aan? Daar heb ik ook last van, alhoewel alles verder perfect werkt. Voor zover ik weet doet de PC speaker het prima, dus daar ligt het denk ik niet aan...
Zo'n piep heb ik dus ook, ik heb de bios net geflashed naar rev. 1009 maar dat heeft niet geholpen. Dit haalde echter wel een andere fout weg (stond bij opstarten in tweede bootblad):
Bios update data incorrect. CPUID=00000686
Ook was een best wel groot probleem dat de computer bij boot hing en een krijsend geluid maakte (af en aan met 1 seconde interval). Na een reboot ging ie dan vaak automatisch de bios in met de mededeling:
Hung for improper CPU-settings (iets van die strekking). Alles staat wel goed (volgens mij) en ik klok ook nooit iets over. Na niets te veranderen en opnieuw te booten start ie meestal gewoon weer op...
Wie heeft er enig idee wat er aan de hand is (piep of krijsen)?