Hoi, ik heb hier een probleem met op het domein aanmelden. elke 1e dag van de week krijg op sommige client-pc's (win95)maar 2 regels om aan te melden (username+password) ipv 3 (username, password, domain) waardoor ik dus niet kan aanmelden op het domein. als ik dan via winipcfg kies voor het releasen van het ipadres, vervolgens renew, daarna kies voor close all programs and logon as a different user dan krijg ik wel weer 3 regels
er zijn idd wel wat problemen met de dhcp, maar het is toch raar, aangezien het domein toch niet iets met dhcp te maken heeft. Microsoftclient al verwijdert en opnieuw erop gezet, TCP/IP-stack ook al eraf gehaald en er opnieuw opgezet, maar allemaal zonder resultaat.....Zou het anders toch kunnen dat het met de DHCP te maken heeft?? t lijkt me onwaarschijnlijk, maar ja...ik sluit niets uit meer. De netwerkgurus hier beweren van wel, maar kunnen niet uitleggen hoe de dhcp invloed heeft op het domein. Er draaien hier ook wat xp-machines waar dit probleem niet speelt...t is dus echt alleen maar w95 en dan ook nog niets allemaal. Maar als een pc t wel heeft, is t ook blijvend.
Verwijderd
ik ken het fenomeen niet, maar wat is de "lease tijd" van je DHCP server, die zal waarschijnlijk dan op 1 of 2 dagen staan, misschien als je deze op 10 dagen zet, dat het beter werkt?
Nee, zou in principe niet iets met de leasetijd moeten zijn. Deze staat op 5 dagen, maar ook al staat dat op een dag, dat zou niet iets te maken moeten hebben met het domein. het dhcp-probleem lijkt me voort komen uit de verbinding...dus of een slechte switch (misschien 1 of 2 slechte poortjes) of te lange bekabeling of storing oid....niet elke pc heeft het namelijk (eerder bijna geeneen...t zijn uitzonderingen)Op woensdag 12 juni 2002 11:54 schreef arjo_kamp het volgende:
ik ken het fenomeen niet, maar wat is de "lease tijd" van je DHCP server, die zal waarschijnlijk dan op 1 of 2 dagen staan, misschien als je deze op 10 dagen zet, dat het beter werkt?
Draait het domein op WindowsNT4-servers? Dan worden de domaincontrollers via WINS (Windows Internet Naming Service) gevonden. Je kunt WINS-gegevens (welke server, etc) middels DHCP meedelen aan je workstations. Kijk even op de DHCP-server of er geen problemen zijn met het doorgeven van deze WINS-settings.
| Specs Aurora24 | My music |
Dat zou idd een logische verklaring voor het geheel zijn....En dat XP geen problemen heeft zou kunnen omdat er een Lmhostfile geconfigureerd is.......dat gaat ik es effies uitzoeken....thanxOp woensdag 12 juni 2002 12:01 schreef The_Prince_of_Mu het volgende:
Draait het domein op WindowsNT4-servers? Dan worden de domaincontrollers via WINS (Windows Internet Naming Service) gevonden. Je kunt WINS-gegevens (welke server, etc) middels DHCP meedelen aan je workstations. Kijk even op de DHCP-server of er geen problemen zijn met het doorgeven van deze WINS-settings.
Gelukkig kun je ook op je Win9x machines een Lmhosts file zetten (zie lmhosts.sam voor instructies) als dat het probleem voor XP oplost.
Het klinkt eerder naar een slecht netwerk, als je machine namelijk geen netwerk ziet tijdens opstarten, dan krijg je ook alleen je windows aanmeldt schermpje. Start er maar eens een op waar je de netwerkkabel van hebt losgetrokken.
Het klinkt eerder naar een slecht netwerk, als je machine namelijk geen netwerk ziet tijdens opstarten, dan krijg je ook alleen je windows aanmeldt schermpje. Start er maar eens een op waar je de netwerkkabel van hebt losgetrokken.
Ik heb t even nagekeken, en op de xp-machines wordt ook geen gebruik gemaakt van lmhost, maar die loggen aan op 2000 dc met AD, dus die hebben verder al niets meer met de wins enzo te maken....da's het dus niet...... deze pc kreeg dus wel gewoon een ipadres en de hele meuk, maar mist gewoon die 3e regel
//edit: laat maarOp woensdag 12 juni 2002 12:40 schreef kroegtijger het volgende:
Ik heb t even nagekeken, en op de xp-machines wordt ook geen gebruik gemaakt van lmhost, maar die loggen aan op 2000 dc met AD, dus die hebben verder al niets meer met de wins enzo te maken....da's het dus niet...... deze pc kreeg dus wel gewoon een ipadres en de hele meuk, maar mist gewoon die 3e regel
Staat het vinkje aan bij je netwerkclient properties : Logon to domain , met daar in het vakje je domain name ingevuld ?
Op woensdag 12 juni 2002 12:40 schreef kroegtijger het volgende:
maar die loggen aan op 2000 dc met AD, dus die hebben verder al niets meer met de wins enzo te maken....
----------------------------
Op woensdag 12 juni 2002 12:40 schreef kroegtijger het volgende:
maar die loggen aan op 2000 dc met AD, dus die hebben verder al niets meer met de wins enzo te maken....
----------------------------
Uiteraard staat dit aan. Anders zou je nooit om een domeinnaam worden gevraagd. Dit probleem is dus echt 1x per week, aan het begin van de week dus, en verdwijnt weer zodra je via winipcfg het ipadres releast en renewt....heel wazig dus...Op woensdag 12 juni 2002 13:09 schreef babylon5 het volgende:
Staat het vinkje aan bij je netwerkclient properties : Logon to domain , met daar in het vakje je domain name ingevuld ?
zoiets heb ik dus ook met 1 win9x client in ons netwerk...Op woensdag 12 juni 2002 13:56 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Uiteraard staat dit aan. Anders zou je nooit om een domeinnaam worden gevraagd. Dit probleem is dus echt 1x per week, aan het begin van de week dus, en verdwijnt weer zodra je via winipcfg het ipadres releast en renewt....heel wazig dus...
deze krijgt 1x per week een verkeerd subnet toegewezen (255.255.0.0 ipv 255.255.255.0) waardoor ie de server niet ziet, en niet kan inloggen op domein... (release en renew lost het probleem dus weer op)
ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden...
ik hou dit topic in de gaten!
Heb hier van iemand gehoord dat het waarschijnlijk komt door de NIC in de machine. Die zou te nieuw zijn voor win95 en de drivers zijn niet helemaal goed ervoor schijnt. Zijn 3com etherlink kaartjes. (3C920) maar ik kan het me bijna niet voorstellen......iemand anders een suggestie nog???Op woensdag 12 juni 2002 15:04 schreef RonnieB82 het volgende:
[..]
zoiets heb ik dus ook met 1 win9x client in ons netwerk...
deze krijgt 1x per week een verkeerd subnet toegewezen (255.255.0.0 ipv 255.255.255.0) waardoor ie de server niet ziet, en niet kan inloggen op domein... (release en renew lost het probleem dus weer op)
ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden...
ik hou dit topic in de gaten!
Zou best eens kunnen, hier hebben we namelijk hetzelfde probleem met Win95 bakken (Dell GX150) met een 3c920 chipje onboard. Als de lease verstreken is, moet er vaak een keer release/renew gedaan worden om een nieuw IP-adres te krijgen.Op woensdag 12 juni 2002 16:08 schreef kroegtijger het volgende:
Heb hier van iemand gehoord dat het waarschijnlijk komt door de NIC in de machine. Die zou te nieuw zijn voor win95 en de drivers zijn niet helemaal goed ervoor schijnt. Zijn 3com etherlink kaartjes. (3C920) maar ik kan het me bijna niet voorstellen......iemand anders een suggestie nog???
in ons netwerk gaat het om een 3com 3c905, in een Win98 bak...Op woensdag 12 juni 2002 16:08 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Heb hier van iemand gehoord dat het waarschijnlijk komt door de NIC in de machine. Die zou te nieuw zijn voor win95 en de drivers zijn niet helemaal goed ervoor schijnt. Zijn 3com etherlink kaartjes. (3C920) maar ik kan het me bijna niet voorstellen......iemand anders een suggestie nog???
Diverse 3com kaarten hebben dit probleem. Zowel pci als pcmcia kaartjes. Enigste voldoende oplossing anders dan een ander merk NIC die ik heb kunnen bedenken is een simpel batfiletje dat de ip renew/release doet.
.
Tja.....schrale oplossing maar ik zou zelf niet zo snel iets anders weten.....mwoch, t gaat hier binnenkort toch allemaal naar xp, dus om hier nog veel moeite voor te doen....Op woensdag 12 juni 2002 19:38 schreef zAb het volgende:
Diverse 3com kaarten hebben dit probleem. Zowel pci als pcmcia kaartjes. Enigste voldoende oplossing anders dan een ander merk NIC die ik heb kunnen bedenken is een simpel batfiletje dat de ip renew/release doet.
Als je servers op Windows2000 draaien, gaat het hele WINS-verhaal niet meer op. De Domain Controllers worden onder Active Directory middels DNS gevonden.
Kijk eens op de server of de DNS-gegevens kloppen voor de domain controllers. Er dienen dan Server Records (SRV) aanwezig te zijn.
Verder kun je via je DHCP-server ook je DNS-settings doorgeven aan je clients. Check even of deze settings ook goed doorkomen (ipconfig/all op de clients).
Kijk eens op de server of de DNS-gegevens kloppen voor de domain controllers. Er dienen dan Server Records (SRV) aanwezig te zijn.
Verder kun je via je DHCP-server ook je DNS-settings doorgeven aan je clients. Check even of deze settings ook goed doorkomen (ipconfig/all op de clients).
ja, dat staat allemaal wel goed...het is echt een incidenteel probleem...als het niet goed stond, was het structureel.Dat is het hier dus duidelijk niet...je weet nooit bij welke pc het fout gaat, alleen dat het aan het begin van de week is....... dat verhaal van de NIC's klinkt daarom ook steeds aannemelijkerOp donderdag 13 juni 2002 12:34 schreef The_Prince_of_Mu het volgende:
Als je servers op Windows2000 draaien, gaat het hele WINS-verhaal niet meer op. De Domain Controllers worden onder Active Directory middels DNS gevonden.
krijg je in je eventviewer nack's van de dhcp-server?
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Nee, volgens mij niet. Het probleem lijkt eerder dat pc helemaal niet zichtbaar boot voor de server.....pas na de request...hij lijkt dus gewoon nog uit te staan oid.....Het is niet zo dat de server een adres aanbiedt dat geweigerd wordt....
Het verhaal met de NIC's is inderdaad ook een mogelijkheid. Kijken of je aan andere drivers (misschien een beta) kunt komen. En anders nieuwe NIC's of een batchproggie met daarin de iprelease/renew...
Een andere mogelijkheid zie ik zo 1,2,3 ook niet meer.
Een andere mogelijkheid zie ik zo 1,2,3 ook niet meer.
nee, de client vraagt een adres aan de server, en deze weigert.Op donderdag 13 juni 2002 13:48 schreef kroegtijger het volgende:
Nee, volgens mij niet. Het probleem lijkt eerder dat pc helemaal niet zichtbaar boot voor de server.....pas na de request...hij lijkt dus gewoon nog uit te staan oid.....Het is niet zo dat de server een adres aanbiedt dat geweigerd wordt....
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Tomato/tomato.....hoe dan ook, het werkt niet zoals het zou moeten werkenOp donderdag 13 juni 2002 15:35 schreef Remc0 het volgende:
[..]
nee, de client vraagt een adres aan de server, en deze weigert.
Jammer maar helaas.....met een maand of 2 moet dit toch al opgelost zijn met XP
Pagina: 1