Mijn Compaq laptop is dood help mij!

Pagina: 1
Acties:

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik heb een 120Mhz pentium laptop, en hij doet niet veel meer, op het kleine displaytje onder het beeldscherm branden meer lampjes dan goed voor hem is onder andere het lock lampje. Dus misschien staat hij op slot, maar hoe moet hij van dat slot af?? Ik weet in ieder geval dat ik hem niet op slot gezet heb (tenminste niet expres).

Wie kan mij helpen, anders moet mijn zusje straks achter mijn desktop tekstverwerken.

En niemand komt achter mijn PC zonder toestemming (en mijn zusje al helemaal niet).

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Niemand???

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

alle batterijen ff verwijderen, ook die aan de onderkant achter een klepje zit, 10 minuten wachten en weer proberen zonder de batterijen, dus alleen met voeding aangesloten. Werkt hij dan nog niet... -> schroothoop (vooral als het zo'n brakke LTE 5xxx is)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

geen nood ik kan alles repareren !!!!!

martyn4d@hotmail.com

Verwijderd

geef ff een zo uitgebreid mogelijke
melding op mijn mail

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
compaq garantie??????????

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Pentium 120... waarschijnlijk ouder dan 3 jaar, dus geen garantie meer.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Zoek een dongel, das zo'n paralelle poort plug die de boel netjes omgooit en de lockes eraf haalt, misschien helpt dat (meestal wwel bij die Comprax

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

okeee ik heb de zelfde laptop hier liggen.

is het zo eentje met een kleuren display een soort van floppy/cdrom drive bay en een muis kuppetje tussen de keys?
ik ga vanavond wel ff kijken of ik het kan vinden als je ff een uitgebreidere omschrijving geeft.

openkat.nl al gezien?

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Het is een LTE 5250, eens ff dat met die batterijen proberen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Als de password bit enabled is, dan lukt dat niet door alleen de batterijen eruit te halen. Ik heb een Compaq Armada 1130 gehad (ook p120 die meer dan 3 jaar oud was) en dat werkte dus ook niet.
Start ie wel op ?? Bij mij was het zo, wanneer ik m'n batterijen + cmos batterij eruit haalde, dan startte ie door. Ik kon het toetsenbord niet gebruiken, dus heb ik een progje opgestart waarmee je key strokes in kan geven.
En toen heb ik de cmos gereset (en toen was de password bit disabled) mbv een progje. Ik had een cmos dump gemaakt van m'n normale comp en die ge-edit (alle hex op 00 gezet en die naar m'n cmos gestuurd) En toen deed ie ut weer. Als ie doorstart dan is het wel te doen. Anders wordt het moeilijk.

Ennuh, de Compaq garantie is brak, want iemand die ik ken had 'm dus teruggestuurd. Onderzoekskosten waren 225 gulden en de reparatie (ze wilden het moederbord vervangen) was bijna 2500 ex BTW. Dus, als je compaq ongeveer 3 jaar oud wordt, verkopen dat ding, want als er dan iets aan kapot gaat, dan kan je 'm beter weggooien. Service sucks bij Compaq... :(

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Hij start dus ook niet meer, veel lampjes op display beginnen te branden. Lampje van HD, sleuteltje,Batterijen (vol) etc.

Verwijderd

Geef je zusje toch gewoon een nieuwe laptop joh... ik heb nog een Armada E500 te koop..
Interesse? dennis.kreek@minbzk.nl

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Hehe; Compaq LTE5250.. goh.. wat heb ik daar een problemen mee gehad.. heb um hier niet voor mun neus staan (net alles gekopieerd naar mun nieuwe Dell Latitude CPX650 ;) is een beetje beter).. maar wat jij het met je compratsj heb ik ook gehad.. nadat ie op de grond gestuiterd is... alles zat ereen beetje scheef in.. ding opengeschroefd en alles aangeduwd.. hij doet het nu weer.. het displaytje onder het schempje doet nog steeds heel raar.. dan weer een slotje; hddledje zie ik nog niet eens behalve als ik de diskette benader.. strange allemaal..

Sloop dat ding gewoon een keertje open (Wel ESD wrap dragen natuurlijk!!!) en alles eens flink aandrukken... als je beeldscherm een beetje veel strepen krijgt moet je ff met je vinger flink meppen aan de zijkant van het schermpje ongev. 1/3 van onderen.. hielp bij mij altijd... suc6 iig; zijn leuke dingetjes als ze ut doen!!! (Tip: ruk ook al je pcmcia kaartje eruit die kunnen ook wel eens de ophouders zijn)

Pvouput live

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Heb alle oplossing die aangedragen zijn al geprobeerd, maar nix helpt, nog iemand anders iets, of kan ik er 12000 volt op gaan zetten??

Pagina: 1