For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Waarom gebruik je niet de gewone letters? ü ö ä ... gaat dat niet goed dan?
Zover ik weet ben je dan afhankelijk van de geinstalleerde/ondersteunde fonts. Lijkt me niet aan te raden. Ik zoek dus eigenlijk een methode die zoveel mogelijk onafhankelijk is, zowel wat betreft font, platform (PC, Mac), OS (Windhoos, Linux) als browser.Op woensdag 12 juni 2002 11:33 schreef Makkie80 het volgende:
Waarom gebruik je niet de gewone letters? ü ö ä ... gaat dat niet goed dan?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
specificeer je eventueel nog een karakterset in je meta's
(weet eigenlijk niet of dat invloed heeft op de HTML-notatie van spec. chars...)
(weet eigenlijk niet of dat invloed heeft op de HTML-notatie van spec. chars...)
Volgens mij zijn dit toch gewoon standaard ASCII-tekens? Zouden dus wel in elk font moeten zitten.. (behalve wingdings etc. natuurlijk...)
Misschien moet je met met characterset unicode werken:
code:
1
2
3
4
| <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> ü = ý ö = ö |
De door mij gebruikte codes zijn overigens zgn. html ISO Entities. Die definieren een hele zwik van karakters:
Hier een klein deel van de tabel:
Hier een klein deel van de tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| À À À uppercase A, grave accent Á Á Á uppercase A, acute accent    uppercase A, circumflex accent à à à uppercase A, tilde Ä Ä Ä uppercase A, umlaut Å Å Å uppercase A, ring Æ Æ Æ uppercase AE |
edit:
Die unicodes werkten ook niet in Opera, wel in IE. Maar: ik zal het nog een proberen met de extra metatag.
Nu staat er in de index.htm:
[code] <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">[/code]
Moet deze metatag soms in elke html pagina gezet worden, niet alleen in index.htm?
Die unicodes werkten ook niet in Opera, wel in IE. Maar: ik zal het nog een proberen met de extra metatag.
Nu staat er in de index.htm:
[code] <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">[/code]
Moet deze metatag soms in elke html pagina gezet worden, niet alleen in index.htm?
Ja, volgens mij wel.Op woensdag 12 juni 2002 11:54 schreef EXX het volgende:
Die moet inderdaad boven iedere pagina.
Ok, zal ik vanavond thuis even proberen (op deze arbeids PC staat geen Opera)Op woensdag 12 juni 2002 13:03 schreef Booster het volgende:
Die moet inderdaad boven iedere pagina.
ik zou me eerlijk gezegd niet zo druk maken om opera 4/5, maar goed..
Ach, het is altijd fijn om te weten dat Opera het op een net iets andere manier aanpakt. Is het gelukt topicstarter?
Verwijderd
Volgens deze pagina http://www.dsdelft.nl/html/karakters/karakters.htm moet Opera het gewoon ondersteunen hoor. Misschien heb je een brakke versie? Probeer eens een andere opera browser op een andere computer?
Vind het zelf een smerige manier om het met een character-set te doen trouwens. Ik zelf zou als Opera het echt niet pikt dit als een bug van Opera zie en gewoon mijn goede gedefinieerde accenten laten staan met de &
Vind het zelf een smerige manier om het met een character-set te doen trouwens. Ik zelf zou als Opera het echt niet pikt dit als een bug van Opera zie en gewoon mijn goede gedefinieerde accenten laten staan met de &
Ja, het werkt. Opera 4 deed het niet goed displayen, maar ik heb gisteren nog even gekeken en zag dat Opera 5 wél goed werkt. Volgende keer beter opletten dus 
Ik ben iig wel weer wat wijzer geworden met mijn eerste probeersels met html.
Ik ben iig wel weer wat wijzer geworden met mijn eerste probeersels met html.
Pagina: 1