Tmpgenc Svcd instellingen topic

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06
Ik ben nu al een tijdje bezig met videobewerken en het omzetten naar svcd. Nu lees ik op dit forum eigenlijk weinig over de instellingen die mensen gebruik in bijvoorbeeld tmpgenc. Gaat iedereen nou van die standaard wizard van het programma uit.

Zelf gebruik ik meestal CQ ipv CBR of VBR. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere personen en met welke instellingen zij vinden dat er een beter resultaat uit komt. Op deze manier kunnen we gezamelijk ideale instellingen bepalen, zoals ook bij divx is gebeurt.

ps. kom nou niet aanzetten met pagina's als www.vcdhelper.com, want deze is veel te beperkt en geeft geen kwaliteitsverschillen tussen de verschillende svcd encoding options.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf werk ik ook met TMPGenc, ik heb op het net gelezen dat de nieuwe versie minder schijnt te werken dan oudere.
Wie heeft hier ervaringen mee?
Ik vind een betrouwbare versie ook belangrijk.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 20:51
Ik heb van alles geprobeerd met TMpegEnc maar ik krijg geen fatsoenlijke grootte/kwalitieit verhouding. Ook niet als ik de wizard links laat liggen en zelf wat ga spelen met de bitrate. Het wordt te blokkerig zeg maar.

• VivaAtloni
Van blokkerig heb ik weinig last. Indien je bron net als bij mij een dv is dan doe je toch iets verkeerd. Ik maak eigenlijk steeds svcd met constant quality. Hierbij bepaald de waarde die je aan de qualiteit de mate van kwaliteit (;)). Indien ik deze op de standaard 65 zet, dan vindt ik de kwalitiet niet goed en als ik hem op 85 zet wel (dan is ie bijna identiek aan het origineel). Ook zet ik motion search op slowest, zodat ie de hoogste kwaliteit haalt. Met deze instellingen kost 30 minuten ongeveer 550 a 600 mb. Dus je zult ongeveer 40 minuten kwijt kunnen op een 80 minuten schijf.

Ik ga vanacht eens een film encoderen met 2 pass vbr. Het schijnt dat dit net zo goede kwaliteit geeft met een lagere bestandsgrootte.

• Expecho
Op woensdag 12 juni 2002 21:27 schreef VivaAtloni het volgende:
Van blokkerig heb ik weinig last. Indien je bron net als bij mij een dv is dan doe je toch iets verkeerd. Ik maak eigenlijk steeds svcd met constant quality. Hierbij bepaald de waarde die je aan de qualiteit de mate van kwaliteit (;)). Indien ik deze op de standaard 65 zet, dan vindt ik de kwalitiet niet goed en als ik hem op 85 zet wel (dan is ie bijna identiek aan het origineel). Ook zet ik motion search op slowest, zodat ie de hoogste kwaliteit haalt. Met deze instellingen kost 30 minuten ongeveer 550 a 600 mb. Dus je zult ongeveer 40 minuten kwijt kunnen op een 80 minuten schijf.

Ik ga vanacht eens een film encoderen met 2 pass vbr. Het schijnt dat dit net zo goede kwaliteit geeft met een lagere bestandsgrootte.
Euh, mijn bron is idd. DV. Maar een vraagje dan, wat voor monitor heb jij? op mijn 18,1 inch is het nl. aardig blokkerig, zelfs als ik codeer met een bitrate van 6000 en een resolutie van 720 x 576. Zou jij je instellingen eens kunnen posten want het lijkt erop dat ik iets verkeerd doe. Ik ben er pas mee begonnen (camera zo'n 3 weken geleden aangeschaft) en heb er nog weinig ervaring mee. Mijn 5 minuten film is al gauw een mpg bestand van 125MB.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
waarmee speel je je svcd dan mee af?

Met powerdvd ofzo hoop ik?

WM7 maakt er een zooitje van!

• Expecho
Op donderdag 13 juni 2002 21:12 schreef dave01 het volgende:
waarmee speel je je svcd dan mee af?

Met powerdvd ofzo hoop ik?

WM7 maakt er een zooitje van!
PowerDVD ja.

• VivaAtloni
de dingen die ik beschreven heb zijn ook mijn instellingen. Als je de dv afspeelt op je monitor is het beeld dan ook blokkerig? (het origineel is bij mij namelijk bijna gelijk aan het mpeg bestand). Tevens moet je de grootte van het bestand naar 480x576 om een svcd te maken. Het beste kun je zo'n svcd maken en dan in je dvd speler het resultaat controleren.

• Expecho
Op vrijdag 14 juni 2002 09:08 schreef VivaAtloni het volgende:
de dingen die ik beschreven heb zijn ook mijn instellingen. Als je de dv afspeelt op je monitor is het beeld dan ook blokkerig? (het origineel is bij mij namelijk bijna gelijk aan het mpeg bestand). Tevens moet je de grootte van het bestand naar 480x576 om een svcd te maken. Het beste kun je zo'n svcd maken en dan in je dvd speler het resultaat controleren.
Welk programma gebruik jij eigenlijk om VCD's mee te maken?

Verwijderd

nu ik hier de topic zie over svcd's en hoop dat het hierin past...heb ik ook een probleempje met svcd's. Ik krijg namelijk telkens versneld afspelen van audio en groen beeld.
Waar kan dit mee te maken hebben?

• VivaAtloni
dat is erg vreemd. Misschien ligt het aan de dvd speler. Of heb je het ook als je hem op de pc afspeelt?

Pagina: 1